• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
12

فوتبالیست‌هایی که معراجی شدند +تصویر

  • کد خبر : 38000
  • 29 مرداد 1394 - 14:18
فوتبالیست‌هایی که معراجی شدند +تصویر

تیم فوتبال شهید امیر ورامین با تقدیم ۲۰ شهید در دوران دفاع مقدس مانند نگینی در میان تیم های فوتبال کشور می درخشد، تیمی که بازیکنانش در میدان ایثار و شهادت قهرمان شدند. به گزارش نبض سحر ، شهرستان ورامین از دیرباز در رشته های مختلف ورزشی جایگاه ویژه و قابل توجهی را در میان […]

تیم فوتبال شهید امیر ورامین با تقدیم ۲۰ شهید در دوران دفاع مقدس مانند نگینی در میان تیم های فوتبال کشور می درخشد، تیمی که بازیکنانش در میدان ایثار و شهادت قهرمان شدند.

به گزارش نبض سحر ، شهرستان ورامین از دیرباز در رشته های مختلف ورزشی جایگاه ویژه و قابل توجهی را در میان شهرستان های استان تهران داشته است.

رشته فوتبال از جمله رشته هایی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با زندگی بسیاری از مردم این منطقه عجین شده و حضور بازیکنان مطرح در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در ورامین نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت این شهرستان بود.

فوتبال ورامین در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان جایگاهی در میان شهرستان های استان تهران داشت که حتی تیمی نظیر پرسپولیس با همه ستارگان خود به این شهر آمده و با بازیکنان ورامینی مسابقه دادند.

اما موفقیت بازیکنان ورامینی فقط در میدان مسابقه خلاصه نمی شد بلکه آنان در میدان ایثار و شهادت نیز مردانه جنگیدند و امروز به عنوان نگینی درخشان در میان ورزشکاران دیار ۱۵ خرداد می درخشند.

شهرستان ورامین در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵ شهید فوتبالیست را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ماجرای تغییر نام تیم پاس به نام شهید امیر در ورامین

تیم شهید امیر ورامین با تقدیم بیش از ۲۰ شهید در دوران دفاع مقدس مانند نگینی در میان تیم های فوتبال می درخشد، تیمی که بازیکنانش در میدان ایثار و شهادت قهرمان شدند.

مصطفی زاهدی پیشکسوت فوتبال ورامین و از پایه گذاران تیم شهید امیر اظهار داشت: تیم فوتبال شهید امیر ابتدا با نام پاس در میادین حضور پیدا می کرد اما پس از شهادت امیر گلعباسی اولین شهید ورزشکار شهرستان ورامین، نام تیم را به شهید امیر تغییر داد.

شهید امیر کیست

شهید امیر گلعباسی در سوم تیر ماه ۳۹ در محله شاه حسین ورامین دیده به جهان گشود و از همان اوایل کودکی به طور منظم در جلسات و هیئات مذهبی شرکت می کرد.

شهید امیر گلعباسی که نام تیم از این شهید گرفته شده است

تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانید و همزمان با اوج درگیری ها و جریانات انقلاب ۵۷ در امتحانات تربیت معلم استان سمنان قبول شد ولی به علت شدت فعالیت هایش به ورامین بازگشت و به همراه دوستانش در تظاهرات ها و فعالیت های مخفیانه شرکت می کرد.

در نهایت در یکی از همین فعالیت ها که بر علیه مسئولان دبیرستان مصطفی خمینی (پهلوی سابق) انجام شد در اثر آتش سوزی در مدرسه به بیمارستان منتقل شد امّا به علت عدم رسیدگی لازم پس از چند روز در آبان ماه ۱۳۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مزار پاکش در حسینیه شاه حسین ورامین نورافشانی می کند.

ریییس سابق اداره ورزش و جوانان ورامین افزود: در دوران دفاع مقدس نیز برخی از بازیکنان تیم برای گذراندن دوران سربازی از مراجع قانونی به جبهه اعزام شدند اما بسیاری از بازیکنان نیز با معرفی نامه از باشگاه به صورت داوطلبانه به جبهه رفته و در راه دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: تیم شهید امیر از بازیکنان متدین، انقلابی و ارزشی برخوردار بود به طوری که بازیکنان این تیم همواره در دفاع از نظام اسلامی و اطاعت از فرامین امام راحل آماده بودند و حضور پرشور در جبهه های جنگ نشان دهنده این موضوع است.

اسامی شهدای تیم شهید امیر ورامین

زاهدی اضافه کرد: امروز شهدای فوتبالیست به عنوان نگینی در میان ورزشکاران می درخشند و باید تمام فعالان عرصه ورزش الگوهای خود را از میان این شهدا انتخاب کنند.

به هر ترتیب شهدایی نظیر عباس احمدی، منصور میرزایی، احمد تاجیک رستمی، محمد حسن اسماعیلی، محسن علیخانی، نصر اله حاجی مزدرانی، ناصر تاجیک، علی مهماندوست، امیر گلعباسی، حمید نوری، داود بلوغیان، عبداله نجات، ذبیح اله مزدرانی، اکبر ابراهیمی، حسن فرجی، سید محمد احمدی، محمد قبادی، مصطفی اکبری، علی سبک رو و محمد علوی از جمله شهدای تیم شهید امیر محسوب می شوند.

حسین علیخانی از پیشکسوتان تیم شهید امیر و برادر شهید محسن علیخانی اظهار داشت: علاوه بر شهدای تقدیم شده از تیم شهید امیر، این تیم جانبازان فراوانی را نیز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

تلاش برای ثبت تیم شهید امیر در فدراسیون فوتبال

وی افزود: بازیکنان تیم شهید امیر در کنار توجه به پرورش جسم به پرورش روح خود نیز توجه داشتند به همین خاطر در میدان ایثار و شهادت نیز به موفقیت رسیدند.

مصطفی زاهدی یکی از موسسان تیم شهید امیر از تلاش برای ثبت شهدای تیم شهید امیر در فدراسیون فوتبال خبر داد و اظهار داشت: تلاش داریم تا تیم شهید امیر را به عنوان تیمی که بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده در فدراسیون فوتبال به ثبت برسانیم.

آزمان کادری رییس هیئت فوتبال شهرستان ورامین اظهار داشت: تلاش داریم تا پس از تجلیل چند روز پیش فدراسیون فوتبال از شهدای تیم فجر ورامین، زمینه تجلیل از شهدای تیم شهید امیر را نیز فراهم آوریم.

فوتبالیست‌هایی که معراجی شدند +تصویر

 منبع: مهر
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=38000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.