• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

هدیه‌ای ویژه به زائران حج امسال‬

  • کد خبر : 38604
  • 11 شهریور 1394 - 18:43

به مناسبت فرارسیدن ایام حج و نیاز حج‌گزاران به دانستن احکام وآداب این فریضه واجب الهی، نرم‌افزارهای پیرامون حج و لینک خرید و دانلود آنها، در دسترس مخاطبان، قرار می‌گیرد.   حجّ، نمایشى پرشکوه، از اوج رهایى انسان موحّد از همه چیز جز او، و عرصه پیکارى فرا راه توسن نفس، و جلوه بیمانندى از […]

به مناسبت فرارسیدن ایام حج و نیاز حج‌گزاران به دانستن احکام وآداب این فریضه واجب الهی، نرم‌افزارهای پیرامون حج و لینک خرید و دانلود آنها، در دسترس مخاطبان، قرار می‌گیرد.
  حجّ، نمایشى پرشکوه، از اوج رهایى انسان موحّد از همه چیز جز او، و عرصه پیکارى فرا راه توسن نفس، و جلوه بیمانندى از عشق و ایثار، آگاهى و مسؤولیت، در گستره حیات فردى و اجتماعى است . حجّ، تبلور تمام عیار حقایق و ارزشهاى مکتب اسلام است .مراتب معنوى حج که سرمایه حیات جاودانه است و انسان را به افق توحید و تنزیه نزدیک مینماید، حاصل نخواهد شد مگر آنکه دستورات عبادى حج بطور صحیح و شایسته مو به مو عمل  شود. به مناسبت فرارسیدن ایام حج و نیاز حج‌گزاران به دانستن  احکام وآداب این فریضه واجب الهی،نرم‌افزار های پیرامون حج و لینک خرید و دانلود آنها، در دسترس مخاطبان، قرار می‌گیرد.
نرم افزارهای اندرویدی ویژه حج و عمره
نرم افزار زیارت نامه زائر
این برنامه مشتمل بر سه بخش می باشد: زیارت نامه :متن و صوت زیارت نامه های مورد استفاده زائران در حرم نبوی، قبرستان بقیع، مزار شهدای احد و قبرستان ابوطالب، عشق :مرثیه سرایی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله )فاطمه زهرا (صلوات الله علیها )و ائمه اطهار مدفون در بقیع، حج قدیم: مقایسه تصاویر قدیمی و جدید حرمین شریفین.
نرم افزار همیار سفر
این نرم افزار توسط مرکز تحقیقات حج بعثه مقام معظم رهبری، تولید شده است و حاوی نرم افزارهای زیر، می باشد:
بازدید مجازی مسجد النبی. دانلود
جنت البقیع، نرم افزار بازدید مجازی قبرستان بقیع. دانلود
زیارت دوره ویژه، اماکن تاریخی خاص مدینه منوره و مکه مکرمه. دانلود
مشاعر حج، نرم افزار آموزشی بازدید مجازی مشاعر حج. دانلود
جلسات حج، جلسات آموزشی کاروان های حج تمتع. دانلود 
نرم افزار کتابخوان حج
نسخه اندرویدی کتابخوان حج، با برخورداری  از۲۵ کتاب مهم در حوزه اسرار، معارف و احکام حج، پربارترین نرم‌افزار اندرویدی است که تاکنون منتشر شده است، علاوه بر این، امکانات فراوانی برای بهره‌گیری آسان و ساده از محتوای موجود در آن فراهم شده است .همچنین جستجو در همه کتاب‌ها و یک کتاب خاص، تغییر رنگ متون و اعراب‌گذاری‌ها، امکان پشتیبان‌گیری از کتاب‌ها توسط کاربر، مشاهده فهرست و علامات پژوهشی کتاب، امکانات پژوهشی متنوع (از جمله رنگی کردن، حاشیه‌نویسی، نشانه‌گذاری)، پیمایش در متن کتاب و همچنین قرار دادن سرکتاب در بخش دلخواه از متن، بخشی از امکانات این نرم‌افزار اندرویدی کتابخوان حج است.
نرم افزار موبایل ویژه حج
مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، اقدام به تولید یکی دیگر از نرم افزارهای ویژه حج نموده است. این محصول، یکی از جامع ترین نرم افزار  موجود برای حجاج محترم میباشد، و از جهاتی با دیگر نرم افزارهای موجود در بازار متفاوت است و به این شرح، میباشد: متن کامل مناسک و استفتائات ویژه حج از ۹ مرجع، تصاویر جدید و قدیم مکه مکرمه، متن ادعیه ویژه حج به همراه صوت، معرفی اماکن تاریخی مکه و مدینه، احادیث مرتبط با حج، آداب زیارت حرمین شریفه، پاسخ به شبهات، با قابلیت جستجوی دقیق در تمام شاخه ها، امکان نشانه گذاری متون.
نرم افزار مناسک حج مقام معظم رهبری
این نرم افزار حاوی: متن کامل مناسک حج مطابق با فتوای مقام معظم رهبری (دام ظله) که به صورت ساختار درختی و بر اساس کتاب مناسک حج معظم له،با امکان جستجو در متن مناسک تهیه گردیده است.
نرم افزار مناسک حج آیه الله مکارم شیرازی
در این نرم افزار، متن مناسک جامع حج حضرت آیت الله مکارم شیرازی (مد ظله العالی )با قابلیت های زیر وجود دارد: ارائه سرفصل های مناسک جامع حج در درختواره به منظور سهولت دسترسی به موضوعات، قابلیت جستجو در درختواره  موضوعات، قابلیت جستجوی پیشرفته (کل عبارت و یا عبارت به صورت عطفی و فصلی )در کل مسائل رساله،  قابلیت نشان گذاری مسائل و ایجاد فهرست مربوطه.
نرم افزارهای ویندوزی ویژه حج و عمره
نرم افزار تا حضور، ویژه حج دانشجویی
متن  کامل۲۸۵ عنوان کتاب  طی۴۶۸ جلد در موضوع حج و زیارت به همراه دسته‌بندی در محورهای :منابع اصلی، منابع حج و عمره، منابع عمومی و پرسشها و پاسخهای دانشجویی، متن تصویری ۲۶ عنوان کتاب در ۴۸ جلد از منشورات ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان.
نرم افزار کتابخانه حج
این نرم افزار، حاوی: متن کامل ۷۰۰ جلد کتاب ومجله از آثار منتشر شده حوزه نمایندگی ولیّ فقیه در امور حج و زیارت، با همکاری و تولید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، می باشد که شامل موضوعات: احکام و مناسک حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاریخ مکه و مدینه، سفرنامه و خاطرات،  مباحث اجتماعی و سیاسی حج، عتبات عالیات و سوریه، ادعیه و حدیث، نشریات حج؛ می باشد. همچنین در این نرم افزار، بیشاز ۶۰ عنوان فیلم، صوت و نرم افزارهای اسلامی ویژه تلفن همراه؛ ارائه شده است.
نرم افزار ده گانه حج و زیارت
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در راستای افزایش دانش و بینش مسافران کوی دوست، «مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت »را تولید و تقدیم ایشان نموده است.  مجموع نرم افزارهای ده گانه حج که محصول همکاری و تولید مشترک مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، می باشد، عبارتند از:
•کتابخانه جامع حج (ویراست ۲): ۷۰۰ جلد کتاب و فصل نامه از آثار منتشر شده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه متن «کتاب الحج»برگرفته از  ۲۶۲ عنوان کتاب فقهی و حدیثی شیعه
•احکام و مناسک حج: ۱۱۱ عنوان کتاب و مقاله در زمینه احکام و مناسک حج
•اسرار و معارف حج: ۱۷۸ عنوان کتاب و مقاله در موضوع اسرار و معارف حج
•اعتقادات و پاسخ به شبهات: ۲۰۶ جلد کتاب در موضوع عقاید و پاسخ به شبهات
•اماکن و آثار اسلامی: ۳۱۴ عنوان کتاب و مقاله درباره اماکن و آثار اسلامی مکه و مدینه
•سفرنامه و خاطرات حج: ۱۲۹ عنوان کتاب و مقاله در زمینه سفرنامه‌ها و خاطرات سرزمین وحی
•عتبات عالیات و سوریه:  ۸۲ جلدکتاب مرتبط با عتبات عالیات و سوریه
•مکتبه الحج: ۱۴۷ جلد کتاب عربی در موضوعات مختلف به همراه ۳۴ جلد از مجلات «میقات الحج»
•زائر: ۸۰ عنوان کتاب کاربردی ویژه زائران حج تمتع و عمره مفرده به همراه ۶۰ عنوان فیلم، صوت و نرم‌افزارهای اسلامی ویژه تلفن همراه
•همراه زائر: ۷۲ عنوان کتاب کاربردی در موضوعات مختلف حج و زیارت، ویژه تلفن همراه
نرم افزار دانشنامه حج، لبیک
نرم افزار «لبیک ۱» تولید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، در هشت موضوع: قرآن، زندگی پیامبر واهلبیت(ع)، اسرار و معارف حج، اماکن، مناسک حج،کتابخانه، پرسش‌های رایج و نگارخانه، تدوین شده است. فاز اول این نرم افزار به صورت غیر رسمی، رونمایی شده است و فاز دوم آن که شامل پویانمایی و انیمیشن است، در آینده تولید خواهد شد.
امید است،معرفی نرم افزارهای ویژه حج، مورد رضایت زائران حج خانه خدا، و پژوهشگران و محققان دینی، قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=38604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.