• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۳هزار گزارش زمین خواری در ۷ روز!

  • کد خبر : 38608
  • 11 شهریور 1394 - 18:47

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه به‌طور هفتگی ۲ تا ۳هزار گزارش از مردم در حوزه تخلفات زمین از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ دریافت می‌شود و این گزارش‌ها پس از هشدارهای رهبری بیشتر شد، گفت: اکثر این گزارشات مردمی منجر به پیگیری و نتیجه می‌شود. نبض سحر:رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفت‌و‌گو […]

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه به‌طور هفتگی ۲ تا ۳هزار گزارش از مردم در حوزه تخلفات زمین از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ دریافت می‌شود و این گزارش‌ها پس از هشدارهای رهبری بیشتر شد، گفت: اکثر این گزارشات مردمی منجر به پیگیری و نتیجه می‌شود.

نبض سحر:رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه به‌طور هفتگی ۲ تا ۳هزار گزارش از مردم در حوزه تخلفات زمین از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ دریافت می‌شود و این گزارش‌ها پس از هشدارهای رهبری بیشتر شد، گفت: اکثر این گزارشات مردمی منجر به پیگیری و نتیجه می‌شود.

قباد افشار درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری از زمین‌خواری در کشور اظهار کرد: عزم دولت برای برخورد با تخلفات در حوزه زمین جدی است، به همین منظور در سال جاری ۳۰۰ گروه گشت در ۳۰۰ شهر کشور برقرار کردیم و سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارشات مردمی در این زمینه راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند خبرها و گزارش‌های خود در حوزه تخلفات حوزه زمین را به ما انتقال دهند، همچنین کسانی که می‌خواهند زمینی بخرند یا ساختمانی بسازند، می‌توانند در این زمینه مشاوره‌های رایگانی را از ما دریافت کنند تا بدون هماهنگی با دستگاه متولی ورود پیدا نکنند.

افشار گفت: در این مدت کوتاهی که سامانه ۱۳۱ راه اندازی شده است، اطلاعات خوبی به دست ما رسیده است به‌طوری که از این اطلاعات توانسته‌ایم بسیاری از عملیات خود را بر پایه گزارشات مردمی بگذاریم.

وی اظهار کرد: نظارت مردمی خیلی بهتر و دقیق‌تر از خود دستگاه‌های دولتی در این زمینه است.

این مقام مسئول گفت: بعد از راه اندازی این سامانه و دریافت گزارشات مردمی ما اطلاعاتی کسب کردیم که کمتر توسط ناظران و مأموران خود ما قابل دسترسی بود که این امر نشان می‌دهد مردم حساسیت بالایی نسبت به این تخلفات به‌ویژه بعد از رهنمود‌های مقام معظم رهبری داشته‌اند.

افشار اضافه کرد: مردم و گروه‌های مردم‌نهاد در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و اطلاعات خوبی برای ما می‌فرستند و از مردم در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: در چند روز گذشته سامانه ارتباطات مردمی استان فارس نیز راه اندازی شد تا این سامانه در تمام کشور در اختیار مردم برای دریافت گزارشات آنها باشد.

وی همچنین تصریح کرد: به‌صورت هفتگی ۲ تا ۳هزار گزارش از مردم در این باره داریم که اکثر آنها منجر به پیگیری و نتیجه می‌شود.

افشار در پایان درباره درصد خطای گزارشات مردمی ابراز کرد: عمده گزارشات مردمی درست هستند.

گفتنی است، سامانه ۱۳۱ گشت سیار سازمان امور اراضی برای حفاظت از اراضی با ۳۰۰ اکیپ و ۹۰۰ نفر نیرو شامل یک نفر نیروی انتظامی، یک نفر کارشناس جهاد کشاورزی و یک نفر راننده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=38608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.