• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

ماه محرم ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

  • کد خبر : 40818
  • 27 مهر 1394 - 13:00
ماه محرم ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ماه محرم یک ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی است. به گزارش نبض سحر، نقی نصیری صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرمدره  اظهار داشت: در جهان ۲۵۰ میلیون نفر حداقل یکبار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ماه محرم یک ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش نبض سحر، نقی نصیری صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرمدره  اظهار داشت: در جهان ۲۵۰ میلیون نفر حداقل یکبار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده اند و در دنیا قریب به ۵۰۰  ملیون کودک و نوجوان در معرض آسیب های مستقیم و غیر مستقیم مواد مخدر قرار گرفته اند.

وی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد از همسر آزاری ها، ۳۰ درصد کودک آزاری ها، ۲۳ درصد از نزاع ها و ۶۵ درصد از افرادی که در زندان ها به سر می برند به جهت ارتکاب به مواد مخدر است که در این راستا رسیدگی و توجه به مشکلات افردای که در معرض مصرف مواد مخدر هستند و سبب ایجاد بحران های اجتماعی می شوند، حائز اهمیت است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: جهت کاهش افراد در معرض اعتیاد، نیاز به زیرسازی وجود دارد و زیرساخت های موجود (دانشمندان، استادان، بزرگان و…) در کشور و استان وجود دارد و جهت تقویت بیشتر این زیرساخت ها، باید فرهنگ پیشگیری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا در سال های اولیه زندگی آسایش را برای فرزندان فراهم کنیم .

نصیری با اشاره به اینکه اعتیاد در تمام دنیا به عنوان زلزله خاموش یاد می‌شود، تصریح کرد: روزانه ۸ نفر به خاطر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند .

وی با اشاره به اینکه سه علامت در حال حاضر آسیب اجتماعی اعتیاد را خطرناک‌تر می‌کند، گفت: کاهش سن مصرف مواد مخدر تا ۱۵ سال، دسترسی آسان به مواد مخدر و گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله معضلات جدی در این عرصه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان بیان کرد: با ورود آمریکا به خاک افغانستان تولیدات مواد مخدر در این کشور از ۴۰۰ تن به ۶ هزار و ۴۰۰ تن افزایش یافت و این یعنی افزایش ۱۶ برابری و در حال حاضر نیز شاهد افزایش این مواد در افغانستان در سال‌های اخیر هستیم.

نصیری افزود: خسارات مواد مخدر در سال ۸۴، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و این خسارت در سال ۹۲ به ۳ هزار میلیارد دلار رسیده است در حالی که سود قاچاقچیان از فروش این موادبیش از ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد:ماه محرم یک ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی است و مبارزه با مواد مخدر مشارکت همگانی می خواهد و دولت نمی تواند به تنهائی از عهده این معضل برآید.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=40818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.