• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
15

۱۳ آبان روز حقارت امریکا

  • کد خبر : 41478
  • 10 آبان 1394 - 10:37

۱۳ آبان ، یاد آور شجاعت و قاطعیت ملت ایران در برابر استکبار و روز حقارت امریکا است. به گزارش نبض سحر، مسلما با نزدیک شدن به روز ۱۳ آبان ، توجهات همه به وقایع این روز کشیده می شود.در این روز در سه برهه تاریخی سه اتفاق خاص افتاد، اولی تبعید امام خمینی(ره) به […]

۱۳ آبان ، یاد آور شجاعت و قاطعیت ملت ایران در برابر استکبار و روز حقارت امریکا است.

به گزارش نبض سحر، مسلما با نزدیک شدن به روز ۱۳ آبان ، توجهات همه به وقایع این روز کشیده می شود.در این روز در سه برهه تاریخی سه اتفاق خاص افتاد، اولی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، دومی  کشتار دانش آموزان به دست رژیم ستمشاهی در سال ۵۷ و سومین واقعه بزرگ تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۵۸ بود.

تسخیر لانه جاسوسی یکی از وقایع تاریخی ارزشمند ملت ایران است، امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند. دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و … گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.

هوشمندی دانشجویان در آن برهه از تاریخ مثال زدنی و قابل تحسین است که با شجاعت خود توانستند لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کنند.

در این روز امریکا به معنای واقعی “تحقیر” شدند، واژه تحقیر واژه ای است که مقامات کاخ سفید در کتابهایی که پیرامون گروگانگیری نوشته اند، بارها بکار بسته اند. هامیلتون جردن در خاطرات خود می نویسد: که مردم امریکایی که در مقابل سفارت ایران در امریکا به شدت علیه ایران شعار می دادند می گفتند: “ما نمی توانیم این تحقیر را تحمل کنیم” آنها همچنین به کرات از آشفتگی ها و مناقشات و درگیری های اعضای کابینه امریکا و عجز و ناتوانی امریکا و فقدان امکانات برخورد با مسئله گروگانگیری و عصبانیت ها و دنباله روی از ایران و. . . سخن گفته اند.

 حرکت خودجوش دانشجویان در آن برهه از تاریخ توانست شیطان بزرگ را رسوا کند و یک اقتدار خاصی به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

روز ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران است و دشمن بزرگ ما امریکا است، و رهبرکبیر انقلاب اسلامی با فریاد برآوردن آنکه «همه بدبختی ما از آمریکاست»ایشان با صراحت تمام آمریکا را «شیطان بزرگ » نامیده و اعلام می دارد: «آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است» و از ملت ایران و ملل مسلمان و محروم جهان چنین خواستند: “هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید.”

حضرت امام(ره) بارها در طول مبارزه با یادآوری این نکته که «این نزاع و مبارزه ای که الآن بین کفر و اسلام است، این منازعه بین ما و آمریکا نیست، بین اسلام است و کفر» تلاش نمود تا ماهیت اسلامی و الهی استکبارستیزی را به ملت ایران گوشزد کند تا بر اثر غفلت سطح مبارزه تا کسب منافع مادی و غیرالهی تنزیل نیابد.

رهبر معظم انقلاب در توضیح «وضعیت مبارزه با استکبار پس از مذاکرات هسته ای» تأکید کردند: «…علت اصلی دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران، خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش نظام مبتنی بر سلطه گر و سلطه پذیر است… مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست…» (دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی بیستم تیر ۱۳۹۴)

و به مناسبت این روز بزرگ همه ملت ایران با حضور در راهپیمائی روز ۱۳ آبان استکبار ستیزی خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

نویسنده: حمداله مرادی

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=41478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.