• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

آزمونی سخت برای اصحاب مطبوعات و رسانه در انتخابات

  • کد خبر : 44081
  • 20 دی 1394 - 11:42
آزمونی سخت برای اصحاب مطبوعات و رسانه در انتخابات

با قوت گرفتن فضای انتخابات در کشور و فضای رقابتی ، خبرنگاران و صاحبان نشریات و وب سایت ها مورد توجه کاندیداها قرار گرفته اند. به گزارش نبض سحر، خبرنگاران قشر آگاه و بی طرف جامعه هستند و وظایفی در قبال جامعه دارند و یکی از آنها اطلاع رسانی شفاف به مردم است. خبرنگاران با […]

با قوت گرفتن فضای انتخابات در کشور و فضای رقابتی ، خبرنگاران و صاحبان نشریات و وب سایت ها مورد توجه کاندیداها قرار گرفته اند.

به گزارش نبض سحر، خبرنگاران قشر آگاه و بی طرف جامعه هستند و وظایفی در قبال جامعه دارند و یکی از آنها اطلاع رسانی شفاف به مردم است.

خبرنگاران با اطلاع رسانی خود مردم را از اوضاع کشور، استان و شهر آگاه نگه می دارند و این وظیفه ای خطیر است.

رعایت اخلاق حرفه ای در کار مطبوعات و رسانه ای امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

اگر چه در همه عرصه ها و مشاغل”اخلاق”به عنوان عنصر مهم فرهنگ هر جامعه، از ارکان اصلی فعالیت های حرفه ای است، اما این مهم در عرصه خبرنگاری دو چندان می شود؛ چرا که خبرنگار وظیفه اطلاع رسانی را در جامعه بر عهده دارد. فعالیت حرفه ای او با افکار عمومی ارتباط مستقیم دارد؛ کمترین بداخلاقی وی در فعالیت رسانه ای یا پایبند نبودن به اخلاق عمومی، موجب خدشه دار شدن افکار عمومی خواهد شد.

خبرنگار باید نظرات شخصی و تعصب را کنار گذارد و به وظیفه خود درقبال جامعه عمل کند. رسالت خبرنگار،آگاه کردن جامعه است، نه آن که مردم را به حمایت از شخص یا گروهی خاص تشویق کند. خبرنگار وظیفه شناس تلاش می کند از همه افراد و یا طرف های مرتبط با یک موضوع، اطلاعات درست و کامل ارائه دهد، به منافع عمومی بیندیشد و قضاوت و تصمیم گیری را به مخاطبان خود  واگذار کند.

با قوت گرفتن روزهای پرشور انتخاباتی در کشور، مسلما کاندیداها برای تبلیغ خود به نشریات و خبرنگاران مراجعه خواهند کرد و برخی از این کاندیداها هم با قدرت پول و وعده و وعید می خواهند به هر نحوی مطالب، تصاویر و شعارهای تبلیغاتی آنان در نشریه ، روزنامه و سایت مورد نظر خود چاپ  و منتشرشود و اینجاست که عیارها معلوم می شود، آیا خبرنگار قلم خود را می فروشد یا خیر؟ و مسلما کسانی که راضی به این کار می شوند دیگر نمی توان عنوان “خبرنگار” را به وی داد.

مسلما درج تبلبغ در نشریات ، روزنامه ها و سایتها امری بدیهی است و منظور ما از فروختن قلم، حمایت قاطع و آشکار یک روزنامه،نشریه و خبرنگاران آن از یک کاندیدای خاص انتخاباتی است حال این کاندید اصلح باشد یا نباشد ، و این کار در شان اهالی مطبوعات و رسانه ها نیست و دور از اخلاق حرفه ای است.

وظیفه اهالی مطبوعات و رسانه در عرصه انتخابات باید به نحوی باشد که با بیان حقایق و شفاف سازیها ، خود مردم به یک انتخاب صحیح و درست برسند و نه اینکه یک کاندیدا را به صورت تحمیلی به مردم القاء کنند.

انتهای یادداشت/ نویسنده: حمداله مرادی

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=44081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.