• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

شعارهای عقلانی و نزدیک به واقعیت در انتخابات، احترام به مردم است

  • کد خبر : 44445
  • 01 بهمن 1394 - 10:07
شعارهای عقلانی و نزدیک به واقعیت در انتخابات، احترام به مردم است

  نامزدهای انتخابات مجلس با انتخاب شعارهای عقلانی و نزدیک به واقعیت به مردم احترام گذاشته و باشعارهای غیرواقعی و دروغین به شعور مردم توهین نکنند . به گزارش نبض سحر، هفتم اسفند ۱۳۹۴ یک روز تاریخی دیگری برای ایران اسلامی خواهد بود . روزی که دو رویداد بزرگ انتخاباتی برگزار می شود . مجلس […]

 

نامزدهای انتخابات مجلس با انتخاب شعارهای عقلانی و نزدیک به واقعیت به مردم احترام گذاشته و باشعارهای غیرواقعی و دروغین به شعور مردم توهین نکنند .

به گزارش نبض سحر، هفتم اسفند ۱۳۹۴ یک روز تاریخی دیگری برای ایران اسلامی خواهد بود . روزی که دو رویداد بزرگ انتخاباتی برگزار می شود . مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که هردو از اهمیت بالایی درکشور برخوردار هستند .

انتخابات فرصت خوبی است که مردم عملکرد نمایندگان خود را تجزیه و تحلیل نموده و در صورت عدم عملکرد مناسب در طول نمایندگی در تصمیم و انتخاب خود تجدید نظر نمایند .دراین میان بانزدیکتر شدن و داغ شدن تنور انتخاباتی بعد از ثبت نام و تایید صلاحیت ها ،رسما کاندیداکارشان را با جدیت و قاطعیت شروع می نمایند. خیلی از این کاندیداها علی رغم این که نمیخواهند از قافله تبلیغاتی خود عقب بمانند از هم اکنون شروع به فعالیت نموده اند .

آنچه در هر انتخاباتی بیش از هر موضوع دیگری نقش آفرینی می کند تبلیغات انتخاباتی کاندیداها است که همیشه با حاشیه هایی نیز همراه است. به طبع آن هرکاندیدایی برای سخنرانی در مجالس دوستانه ،مشورتی وهم اندیشی خود باید سخنرانی داشته باشد که موجب جذب رأی شود دراین راستا مشاورینی و کمیته هایی را نیز برای خود مشخص ساخته اند که در هرزمینه ای مشاوره هایی داشته باشند و این که کدام کاندیدا چگونه و زودتر شخصیت های مورد نظر و تاثیر گذار منطقه را جذب ستاد خود می کنند حالا بماند…

یکی از شاخصه های مهم کاندیداهای مجلس شورای اسلامی انتخاب یک شعار جامع و خوب است . یقینا این شعار تبلیغاتی بر گرفته از برنامه ها ی وی خواهد بود. شعارها یی که با تبادل نظر و مشورت گروه مشاوره ای در اتاقهای فکر مطرح و انتخاب می شود . گاها مشاهده می شود برخی از کاندیداها و مشاورین از شعارهای غیرعملی و وعده های واهی و صحبت هایی که خارج از حدود قانونی یک نماینده مجلس است را مطرح نموده و از آن برای جاب آرای مردم در ایام تبلیغات استفاده می کنند و برخی از کاندیداها با دست مایه قرار دادن عواطف و احساسات مردم به دنبال موفقیت در عرصه انتخابات هستند . اما به روشنی مشخص نیست که تبلیغات شعری و احساسی یا شعرهای تبلیغاتی کدام یک بهتر نتیجه میدهد .حال این سوال مطرح میشود که ، این شعارهای انتخاباتی تاچه حد عملی می باشد .رجال سیاسی که به این عرصه پا گذاشته اند تا چه میزان پایبند به شعارهای خود بعداز انتخابات هستند یا اینکه این شعارها راتنها برای داغ کردن تنور انتخاباتی خود استفاده میکنند .

اغلب شعارهای نامزدهای انتخاباتی برای راه یافتن به بهارستان توجه به مطالبات و خواسته های مردمی است . دراین خصوص اساس کار برکارآیی افراد است نه شعار ها بلکه عملکرد واقعی آنان باید مد نظر قراربگیرد . این شعارهایی که برخی از کاندیداها برای خود انتخاب می کنند که بعضا واهی و غیرعملی است باید بدانند در این برهه از زمان که علم و فناوری های اطلاعاتی پیشرفته وجود دارد با ظهور شبکه های مجازی و اجتماعی مردم دیگر می دانند چه شعارهایی عملی است و چه شعارهایی فقط برای جمع کردن رأی است و دیگر بی تجربه نیستند که فریب شعارها را بخورند . مردم خوب می دانند چه کسی آمده شعار داده و هیچ کار عملیاتی و مثبت را در حوزه انتخابیه خود انجام نداده و نتوانسته رضایت مردمی را جلب کند . پس انتظار می رود همه نامزدهای مجلس با انتخاب شعارهای عقلانی و نزدیک به واقعیت به مردم احترام گذاشته و باشعارهای غیرواقعی و دروغین به شعور مردم توهین نکنند .

انتهای یادداشت/ نویسنده: احمد نجفی

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=44445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.