• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

خاطراتی از دوران انقلاب در خرمدره

  • کد خبر : 44892
  • 18 بهمن 1394 - 13:35
خاطراتی از دوران انقلاب در خرمدره

 مروری بر خاطرات دوران انقلاب توسط یکی از انقلابیون شهر خرمدره که  در لحظه ورود امام خمینی(ره) در تهران از اعضای انتظامات فودگاه  بود.   داود عزیزی کرمند بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران که در زمان انقلاب ۲۴ ساله بود در گفت و گو با نبض سحر از دوران انقلاب در شهر خرمدره برایمان […]

 مروری بر خاطرات دوران انقلاب توسط یکی از انقلابیون شهر خرمدره که  در لحظه ورود امام خمینی(ره) در تهران از اعضای انتظامات فودگاه  بود.

  داود عزیزی کرمند بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران که در زمان انقلاب ۲۴ ساله بود در گفت و گو با نبض سحر از دوران انقلاب در شهر خرمدره برایمان بازگو می کند که در ادامه می خوانید:

وی در خصوص  تظاهرات و اعتراضات زمان انقلاب در خرمدره می گوید: اعتراضها و راهپیمایی از سال ۵۷  بعد از شروع اعتراظات عمومی سراسری ایران در  ۱۷شهریور در خرمدره هم به شکل پراکنده شروع شد و بچه های دبیرستان سعدی و برزگمهر نقش پررنگ تری دراین تظاهرات  داشتند.
عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان انقلاب  هر روز در داخل مدرسه و با هنگام خروج از مدارس اعتراضات به خیابان کشیده می شد و عده ای از آموزگاران نقش رهبری را داشتند مثل مرحوم رضا نجاتی و رحیم جعفری ، محمد صدری ، فریدون قمیو یا معلمبن که مقیم خرمدره بودند.

ی

این انقلابی خرمدره ای  در ادامه گفت: بنده هم از تهران به خرمدره رفت آمد می کردم و در اعتراضات  در کنار مردم قرار میگرفتم به و این تظاهرات بصورت خود جوش توسط مردم  انجام میگرفت.

این کارمند بازنشسته گفت: بازایان ، کشاورزان و کارگران هم نقش موثری داشتن و یک دو جائی هم که شغل معلمی قبلا درخرمدره داشتن بعصی اوقات از زنجان به همراه امام جمعه زنجان اقای خاتمی به جمع ما می امدند و  استان زنجان است اولین استان کشور بود  که  زنان در راهپبمایی ها شرکت داشتن ، خواهران مدارس و معلمین آن نیز در کنار برادران قرار گرفتن و بعدا تعدادی زنان خانه دار نبز به جمع برداران اضافه شدن و نقش اموزگاران و دانش آموزان خواهر خیلی به ما جرات و شجاعت می بخشید.

عزیزی افزود: در این اعتراضات  زخمی و شهیدی درخرمدره نداشتیم ولی تعداد زیادی دستگیر شده داشتیم و بیشتر اعتراضات از مدارس شروع می شد  و وقتی به خیابانها کشیده می شد جلوی مساجد سید الشهدا و یا مسجد جامع به تجمع بزرگی تبدیل می شد  و به مسیرهای که دستجات عزداری ملحق و در میدان ازادی طی قطعه نامی پایان می گرفت .

وی  بیشترین انگیزه حضور خود در راهپیمائی ها را مبارزه با  اندیشه های ظلم و طاغوتی رژیم منحوس پهلوی دانست و گفت: در زمان طاغوت  شرافت انسانی، ملی و مذهبی ما لکه دار شد و ما برای آزادی و استقلال خود انقلاب کردیم.

عزیزی درخصوص اینکه در ۱۲ بهمن ۵۷ در کجا بود گفت: من در تهران بودم تازه چند روزی از زندان که به دلیل اعتراض در محیط نظامی که کار می کردم زندانی شده بودم و چند روز مانده به انقلاب  آزاد شده بودم  که به انتطار امدن امام بودیم و جزو انتظامات ورود امام همکاری می کردم و حسی که  آن روز داشتم این بود که با آمدن امام(ره) روح آزادی و آزادگی افزون تر شد و پیروزی انقلاب  قطعی شد و  مردم خوشحال از  بیرون راندن رژیم مستبد و طاغوتی و حاکم شدن نظام مردم سالاری بر کشور بود.

وی با اشاره به قدر دانستن و حفظ  دستاوردهای  انقلاب در حال حاضر گفت: یکی از مهمترین امتحان های مردم در پیش رو شرکت در انتخابات ۷ اسفند ماه سال جاری است که با حضور حداکتری در انتخابات نشان خواهیم داد که همچنان پشتیبان  انقلاب و رهبری هستیم و این حضور مردم خط بطلانی خواهد شد بر تمام نقشه های بدخواهان انقلاب اسلامی ایران.

انتهای گفتگو/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=44892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.