• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ، رسالت اصلی مجریان انتخاباتی است

  • کد خبر : 45323
  • 28 بهمن 1394 - 9:57
تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ، رسالت اصلی مجریان انتخاباتی است

فرماندار خرمدره گفت: تلاش برای حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای ، رسالت اصلی مجریان انتخاباتی است. به گزارش نبض سحر، جمشید شیخی در جلسه آموزشی عوامل اجرایی و اعضا شعب اخذ رای که در محل سالن کشاورزان فرمانداری برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم شهرستان در راهپیمایی یوم الله […]

فرماندار خرمدره گفت: تلاش برای حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای ، رسالت اصلی مجریان انتخاباتی است.

به گزارش نبض سحر، جمشید شیخی در جلسه آموزشی عوامل اجرایی و اعضا شعب اخذ رای که در محل سالن کشاورزان فرمانداری برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم شهرستان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن  برخلق حماسه سیاسی دیگری در انتخابات ۷ اسفند ماه تاکید کرد و گفت: تلاش برای حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای ، رسالت اصلی مجریان انتخاباتی است.

وی  در ادامه بر رعایت بی طرفی و التزام به قانون توسط همه عوامل اجرایی و دست اندر کاران انتخابات و اعضا شعب اخذ رای تاکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرم دره با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آراء مردم حق الناس است،تاکید کرد: صیانت از رأی مردم برعهده تک تک همه عوامل اجرایی و مسئولین برگزاری انتخابات است چرا که رأی مردم به عنوان یک امانت در صندوق ریخته می شود و وظیفه دست اندرکاران برگزاری انتخابات می باشدکه از این امانت به خوبی پاسداری کنند تا خدشه ای به روند انتخابات وارد نشود.

فرماندارخرم دره در ادامه بابیان اینکه نمایندگان فرماندار در روز انتخابات،حکم فرماندار را در حوزه انتخاباتی بر عهده دارند تصریح کرد: نمایندگان فرماندار در انتخابات ۷ اسفندماه به عنوان نمایندگان وزیر کشور در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت و باید در روز انتخابات دقت لازم را برای برگزاری انتخاباتی شفاف به عمل آورند.

شیخی تاکید کرد: قانون انتخابات باید توسط نمایندگان فرماندار مرور شود تا در زمان انتخابات با آمادگی کامل، برای پاسخ گویی به تمامی مسائل به منظور شفاف سازی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی  با تاکید بر اجرای ضوابط انتخابات توسط عوامل اجرایی انتخابات گفت: تعامل بین بازرسین و نمایندگان فرماندار در روز انتخابات باید براساس قانون باشد و به روند مطلوب برگزاری انتخابات کمک کند.

این مقام مسئول گفت: برای برگزاری روند بهتر انتخابات جلسات آموزشی و توجیهی عوامل اجرایی توسط مسئولین آموزش در شهرستان برگزار خواهد شد و باید مراقب باشیم برخی افراد با شایعه پراکنی از قبیل انصراف یک کاندیدا از انتخابات در امور وارد نکند.

فرماندار خرمدره  در ادامه به آسیب های احتمالی در برگزاری انتخابات اشاره کردو بیان داشت: افرادمسئول در حوزه های رای گیری مراقب آسیب هایی همچون  شایعه پراکنی انصراف یک کاندیدا از انتخابات و اتمام ساعت رای گیری قبل از موعد مقرر ، نبود تعرفه کافی در شعب ، ناهماهنگی یاعدم تعامل مناسب بین نیروهای اجرایی و نظارت ، تاخیر عامدانه در شروع انتخابات ، عدم توجه به اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور و حرکت شعب سیاردرمسیر مشخص شده  خارج از قوانین انتخابات در شعبات باشند که لازم است دست اندرکاران اجرایی انتخابات طبق قوانین ابلاغی عمل نمایند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرم دره با اشاره به اینکه تبلیغات کاندیداها نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه سال جاری  آغاز می شود، تصریح کرد : در انتخابات این دوره به دلیل اعمال ضابطه اجازه ندادیم فضای کاذب انتخاباتی در شهرستان به وجود بیاید و از آن بهره برداری سیاسی صورت بگیرد و معتقدیم هر چه قدر ضوابط اعمال شود نتیجه و خروجی بهتری در امور حاصل خواهد شد.

فرماندار خرم دره در ادامه با اشاره به نقش خوب صدا و سیما در فراهم آوردن بستر و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات به ویژه در انتخابات ۷  اسفند ماه امسال ،اظهارداشت: باید همه تلاش کنیم یک انتخابات با شکوه ، خوب و شادابی را با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در هفتم اسفند داشته باشیم.

 شیخی در پایان با بیان اینکه مطالعه قانون انتخابات توسط نمایندگان فرمانداری موجب اشرافیت آنها بر انتخابات خواهد شد گفت: تعامل همه عوامل در سر صندوق های رای بسیاری از مشکلات احتمالی را حل می کندو ما امیدواریم بعد از ۷ اسفند ماه شاهد یک کارنامه قابل قبول در اجرای انتخابات باشیم.

در ادامه روند نحوه مدیریت شعبه همچنین نحوه پلمپ شروع واتمام رای گیری صندوق رای گیری و نحوه تنظبم صورت جلسات و شمارش آراء توسط سلیمی کارشناس استانداری زنجان آموزش داده شد.

IMG_2253 IMG_2257

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=45323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.