• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

مردم و یک انتخاب سرنوشت ساز

  • کد خبر : 45445
  • 01 اسفند 1394 - 14:37
مردم و یک انتخاب سرنوشت ساز

آن چیزی که انسان را از سایر مخلوقات خداوند متمایز می سازد قدرت انتخاب و گزینش است . نبض سحر: انسان با توجه به اختیاری که خداوند متعال به اوعنایت کرده است می تواند سرنوشت فردی و اجتماعی خود را انتخاب کند یا بانوع انتخاب خود سرنوشت خودر را تعغییر دهد . با توجه این […]

آن چیزی که انسان را از سایر مخلوقات خداوند متمایز می سازد قدرت انتخاب و گزینش است . نبض سحر: انسان با توجه به اختیاری که خداوند متعال به اوعنایت کرده است می تواند سرنوشت فردی و اجتماعی خود را انتخاب کند یا بانوع انتخاب خود سرنوشت خودر را تعغییر دهد . با توجه این مطالب می توان گفت انتخابات می تواند یه عنوان یک مصداق بارز عینی تعیین کننده سرنوشت انسان به دست خودش باشد . در این راستا درکشور ایران اسلامی سیستم حکومتی ، حکومت مردم سالار ی و مبتنی برتعالیم شرع مقدس اسلام می باشد و انتخابات نقش بسیار مهمی در صحنه های سیاسی کشور دارد . تقریبا  اکثرمسوولین کشوری از طریق انتخابات عمومی برگزیده می شوند طبق اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران (( امور کشور باید با اتکاء به آرائ عمومی اداره شود .)) با توجه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند سال جاری که از اهمیت زیادی برخوردار است و از تاثیر گذارترین انتخابات در سرنوشت کشور است . کاندیداهای بسیاری پا به عرصه این انتخابات گذاشته اند که مردم فهیم و ولایت مدار باید از بین این کاندیداها یکی را به عنوان نماینده و وکیل خود راهی بهارستان کنند .

در انتخاب نماینده اصلح باید این را مد نظر داشته باشیم که پیشرفت و توسعه زمانی درکشور سرعت خواهد گرفت که اصلح ترین نامزد ها در همه حوزه های انتخاباتی راهی سناد قانون گذاری شوند . طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تدین ، کار آمدی ، دلسوزی ، استکبار ستیزی ، شجاعت و ساده زیستی از مهمترین شاخصه ها و ویژگی های یک کاندید اصلح می باشد . کاندیداهای که پا میدان رقابت گذاشته اند از این شاخص ها و ویژگی ها برخوردار باشند و برای مورد توجه قرار گرفتن و استقبال افکار عمومی مردم توانمندی و دلسوزی ، تخصص و تعهد را در کارنامه و سوایق کاری خود داشته باشند .

تعدد کاندیداها در منطقه می تواند انتخاب فرد اصلح را با کمی مشکل مواجه کند  . در این میان تعصبات نژادی ، محلی ، قومی وقبیله ای روابط و دوستی ، گروهی و حزبی نباید  انگیزه افراد برای شرکت در انتخابات و انتخاب کاندید مد نظر خود باشد . چرا که مردم برای انتخاب نماینده  خود باید به کارآمدی آن توجه داشه باشند  . زمانی یک مجلس قوی و مقتدر تشکیل می شود که اکثر نمایندگان از لحاظ علمی یا اجرایی ، تجربه و تخصص لازم را داشته باشند . دراین صورت مجلس می تواند در مورد موضوعات مختلغ کشور نقش موثری داشته باشد . کاندیداهایی هم که برای جلب آرای مردم و معطوف کردن افکار عمومی به سمت خود هزینه ای گزافی را متحمل می شوند و سعی دراین دارند که به جای ارائه برنامه ای موثر و خوب و علمی و یا سوابق اجرایی خوب گذشته خود از طریق هزینه های مالی نظر عموم مردم را به خود جلب می کنند .بدانند و آگاه باشند چنین هزینه هایی و روش هایی دیگر در میان عموم مردم جایگاهی ندارد و افرادی هم که قالباً زیاد هم هستند در اطراف آنها قطعاً به خاطر پول بوده ولی رأی آنها مطمعناً باافرادی خواهد بود که دلسوز منطقه باشند . و مسئله مهم دیگر این است که گاها دیده می شود کاندیداها برای جلب نظر مردم و بهتر جلوه دادن خود از دیگر کاندیداها روش تخریب را پیش میگیرند که هیچ اثر وسودی را نخواهد داشت باید به جای این کار برنامه ها ی خوب و کارآمدی رای برای مردم ارائه نمایند .

پس کاندیداها باید با ارائه راهکارهاو برنامه ای خوب برای توسعه و پیشرفت منطقه و الخصوص کشور بتوانند افکار عمومی را متوجه تخصص خود نمایند که در این مورد نکته ای که حضرت امام ( ره ) همواره به آن تاکید داشتند تعهد در کنار تخصص بود . نامزدهای محترم با تعهد به مردم و تخصص در بحث نمایندگی و لیاقت و شایستگی خود و بدور از هر سیاسی بازی به مردم در برای انتخاب اصلح ترین کاندید کمک نمایند تا افرادی راهی مجلس شوند که درآینده موجب رشد شکوفایی و توسعه اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و ایرانی پیشرفته و آباد شوند .

نویسنده: احمد نجفی

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=45445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.