• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

ارزشمندترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر

  • کد خبر : 46735
  • 19 فروردین 1395 - 13:48

دو دروازه بان حاضر در صدر بهترین ها در بازی های این هفته نتوانستند دروازه خود را بسته نگه دارند، در این میان ۵ دروازه بان موفق شدند در بازی های هفته بیست و چهارم کلین شیت کنند.

دروازه بان های حاضر در لیگ برتر، در هفته بیست و چهارم، بیست و دو بار دروازه خود را باز شده دیدند که در این میان دروازه بان توانستند آمار خود را بهتر از گذشته کنند و دروازه خود را بسته نگه دارند.

به عملکرد دروازه بان های حاضر در لیگ برتر همراه “نبض سحر” باشید:

اول – فرناندو ده خسوس، استقلال خوزستان
دروازه بان برزیلی خوزستانی ها هر چند در بازی های اخیر خود درخشش سابق را ندارد اما بازهم یکی از موثرترین بازیکنان تیم عبداله ویسی محسوب می شود، ده خسوس هر چند در بازی برابر آبی های پایتخت دروازه خود را باز شده دید اما توانست بازی خوبی از خود ارائه دهد و در برخی از صحنه ها به کمک تیمش بیاید. او تاکنون در ۱۲ بازی دروازه خود را بسته نگه داشته و یکی از دو دروازه بان صدرنشین در این آیتم است، او یک پنالتی مهار کرده و میانگین باز شدن دروازه خود را به ۱۶۶٫۱۵ دقیقه رسانده که از این نظر نیز در صدر باقی گلرهاست. خسوس تاکنون دو پاس گل نیز برای سایر هم بازیان خود ارسال کرده است.


دوم – محمدرشید مظاهری، ذوب آهن
گلر موفق ذوبی ها که در فصل جاری عملکرد موفقی را به نمایش گذاشته و حتی خود را به کارلوس کی روش نیز تحمیل کرده است، در بازی هفته بیست و چهارم علی رغم مهار یک ضربه پنالتی، چهار بار دروازه خود را باز شده دید تا با حضور در تبریز یکی از تلخ ترین بازی های خود را در لیگ پانزدهم ثبت کند. مظاهری که تنها در یک دیدار ذوبی ها به میدان نرفته است تاکنون ۱۸ بار دروازه خود را باز شده دید، البته او به عنوان یکی از دو دروازه بانی که بیشترین کلین شیت را کرده اند نام گرفته و با مهار ۴ ضربه پنالتی در این زمینه نیز رکورددار است، رشید هر ۱۱۵ دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده دیده است.


سوم – علی رضا بیرانوند، نفت تهران
دروازه بان نفتی ها که در این فصل حاشیه های زیادی را حول خود دیده است و در بازی اخیر تیم ملی نیز درون دروازه ایستاد با عملکرد موفق خود در بازی های اخیر و بسته نگه داشتن دروازه اش توانست خود را به رده سوم دروازه بان های حاضر در لیگ برساند. بیرانوند در ۱۳ دیداری که برای تیمش به میدان رفته است ۹ بار دروازه خود را باز شده دید، او ۶ بار کلین شیت کرده و ۱ بار نیز موفق به مهار ضربه پنالتی شده است، بیرانوند هر ۱۲۵ دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند.


سوم – محسن فروزان، راه آهن
دروازه بان سابق سیاه جامگان که پس از حضور در تیم راه آهن در سه بازی متوالی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد این روزها یکی از بازیکنان موثر تیمش محسوب می شود، او که در ۱۷ بازی تیم هایش در لیگ پانزدهم به میدان رفته است تاکنون ۱۳ بار دروازه خود را باز شده دید، فروزان تاکنون ۶ بار کلین شیت کرده است و ۳ بار نیز به مهار ضربات پنالتی بازیکنان حریف پرداخته که از این نظر نیز یکی از بالانشین ها محسوب می شود. فروزان به طور میانگین هر ۱۱۷٫۶ دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند.


دروازه بان های موفق هفته بیست و چهارم
پنج دروازه بان تیم های مختلف لیگ برتری در بازی های این هفته موفق به ثبت کلین شیت شدند.
محمدرضا اخباری در بازی تیم های تراکتورسازی و سایپا توانست یازدهمین کلین شیت خود را ثبت کند تا اختلاف خود را با بالانشین های این آیتم به حداقل برساند.
حامد لک و علی رضا سلیمی نیز در بازی رو در رو موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شدند تا لک به نهمین و سلیمی به ششمین کلین شیت خود دست پیدا کنند.
علی رضا بیرانوند در بازی نفتی ها در برابر راه آهن موفق به انجام کلین شیت شد تا برای ششمین بار در ۱۳ بازی خود موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شود.
مجتبی روشنگر نیز به مانند بازی هفته گذشته خود باز هم گل نخورد تا تعداد کلین شیت های خود را به عدد ۸ برساند.

بازگشت های هفته
محمدحسن عین افشار، دروازه بان سیاه جامگان در بازی این هفته تیمش در برابر پرسپولیس بعد از چند بازی نیمکت نشینی باز هم به دروازه این تیم بازگشت.
وحید طالب لو نیز با محرومیت رحمتی به دروازه آبی ها بازگشت تا در بازی برابر همتاهای خوزستانی از دروازه استقلالی ها محافظت کند.
گئورگ گئورگیف نیز بار دیگر مورد اعتماد کمالوند قرار گرفت، او که در نیم فصل دوم راهی جزء نیمکت نداشت در بازی برابر ذوبی ها باز هم درون دروازه گسترش فولاد قرار گرفت.

اخراج هفته
دروازه بان پرسپولیسی ها در بازی هفته بیست و چهارم این تیم نیز خبرساز شد، سوشا مکانی در دقیقه ۵۹ با خطایی که روی بازیکن حریف مرتکب شد از بازی اخراج شد تا پرسپولیسی ها در ۳۰ دقیقه پایانی ده نفره و با یک گل کمتر به بازی خود ادامه دهند.

توضیح جدول:
دروازه بان هایی که هر بازی اقدام به کلین شیت می کنند نیم امتیاز مثبت به دست می آورند، با مهار هر ضربه پنالتی نیز یک امتیاز مثبت به دروازه بان ها تعلق می گیرد، این در حالیست که هر گل خورده نیم امتیاز منفی برای دروازه بان ها در بر دارد. لازم به ذکر است که خسوس به دلیل دو پاس گلی که برای هم بازیان خود فرستاده است دو امتیاز مثبت نیز دریافت کرده است.

دروازه بان هایی که در بیش از ۶۰ درصد بازی های تیم هایشان به میدان رفتند در جدول اصلی و دروازه بان هایی که در کمتر از این میزان به بازی گرفته شدند در جدول فرعی حضور دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=46735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.