• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
8

ایران در گروه زندگی، عربستان درگروه مرگ

  • کد خبر : 46987
  • 24 فروردین 1395 - 16:09
ایران در گروه زندگی، عربستان درگروه مرگ

مراسم قرعه کشی جام جهانی با حضور نمایندگان ایران از دقایقی پیش در کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز شده است.

با نمایش پرچم ۱۲ تیم شرکت‌کننده، خوشامدگویی مجری و سپس سخنرانی کوتاه مصطفی فهمی دایرکتور فیفا آغاز شد و سپس در ویدئویی که از اسکرین‌های بزرگ سالن پخش شد، نحوه قرعه‌کشی و سیدبندی و تاریخ بازی های مقدماتی به نمایش درآمد.


تیم ملی فوتبال ایران و استرالیا دو تیم صدرنشین رنکینگ آسیا به عنوان سرگروه‌های دوگانه انتخاب شدند و کره ـ ژاپن، عربستان ـ ازبکستان، امارات ـ چین، قطر ـ عراق و سوریه ـ تایلند می‌توانند در هر یک از زیرگروه‌های این دو سرگروه قرار بگیرند.


دبیرکل ای‌اف‌سی بعد از نمایش ویدئو تیم‌ها را در ۶ سید مختلف تقسیم‌بندی کرد تا ۲ به ۲ گروه‌بندی این رقابت‌ها مشخص شود.

سوریه اولین شد

اولین تیمی که نامش از داخل گوی‌ها بیرون آمد سوریه بود که به عنوان تیم ششم گروه A جا گرفت، قرعه تایلند هم حضور به عنوان تیم ششم گروه B بود.

قطر همگروه سوریه

تیم فوتبال قطر دومین تیم گروه A بود که نامش از گلدان پنجم بیرون آورده شد تا همگروه سوریه شود. عراق هم با تایلند در گروه B همگروه شد.

چین اولین تیم غیرعرب گروه A

چینی‌ها به عنوان اولین تیم سید چهارم این مسابقات در گروه A قرار گرفتند و با قطر و سوریه همگروه شدند. در گروه B نیز تیم امارات قرار گرفت تا به همراه تایلند و عراق در انتظار شناخت ۳ تیم دیگر گروه باشد

عربستان در گروه B

ازبکستان تیم چهارمی بود که نامش برای حضور در گروه A رقابت‌ها بیرون آمد تا با چین، قطر . سوریه همگروه بشود. عربستان هم در گروه B با امارات، تایلند و عراق همگروه شد.

ژاپن و عربستان همگروه شدند

تیم فوتبال ژاپن در گروه B قرعه‌کشی شد تا به همراه امارات، تایلند و عراق و یکی از دو سرگروه، گروه مرگ این رقابت‌ها را تشکیل بدهند. تیم کره جنوبی هم با ازبکستان، قطر، چین و سوریه همگروه شد.

ایران در گروه A

در نهایت با بیرون آمدن نام ابران، شاگردان کیروش  با کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه همگروه شدند. در گروه B این مسابقات هم استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات، تایلند و عراق  قرار گرفتند که این گروه دشوار تر از گروه ایران به نظر می رسد.


تحلیل کلی، ایران در گروه زندگی

حضور ایران در گروه A این مسابقات خبری خوب برای فوتبال ایران است که تنها یک رقیب بسیار جدی را برای صعود به جام جهانی روسیه می بینند. ما در دوره قبلی ا ین رقابت ها نیز با کره، ازبسکتان و قطر همگروه بوده‌ایم و از رویارویی با چین و سوریه هم خاطرات خوبی داریم.

در عین حال عربستان، ژاپن و استرالیا نیز گروه مرگ را ساختند بخصوص که تیم قدرتمند امارات در گروه مقابل قرار دارد تا رقابت های آن گروه بسیار سخت دنبال شود. به نظر می رسد در گروه B عراق هم بتواند برای مدعیان این گروه مشکل ساز باشد و البته بعید است که تایلند رتبه ای بالاتر از رده ششم گروه B دشت کند.

در حاشیه:

* سخنرانی‌های مراسم بسیار کوتاه تنظیم شده تا حوصله حاضران در سالن سر نرود.
* میزی که قرعه‌ها از آن درون گوی‌ها قرار داده می‌شود تا به گلدان‌ها منتقل شوند، رنگ سفید است و طراحی زیبایی دارد.
* شعار راه نهایی روسیه به عنوان شعار این دور از رقابت‌ها انتخاب شده است.
* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران به همراه تنی چند از اعضای تیم ملی در سالن محل برگزاری حضور دارد.
* این مراسم در هتل ماندریااورتال کوالالامپور برگزار می‌شود.
* کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران که کنار سرمربی تیم ملی چین نشسته بود با اتمام قرعه‌کشی با وی دست داد و همگروهی را با وی جشن گرفت. او به طور مشهود از قرعه ای که نصیب تیمش شده خوشحال به نظر می رسد.
* مراسم در نظمی بسیار خوب و در سطح این رقابت ها برگزار شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=46987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.