• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
11

مبارزه با مفاسد اقتصادی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است

  • کد خبر : 46894
  • 24 فروردین 1395 - 13:02
مبارزه با مفاسد اقتصادی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از واردات بی رویه دو مولفه اصلی تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی را نمی توان در همایش ها و کنفرانس ها جستجو کرد.

 

 

محمدرضا خانمحمدی در گفت و گو با نبض سحر ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار داشت: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شد، امروز اقتصاد در اولویت اصلی برای کشور است.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را برای سال ۹۵ انتخاب کردند باید به گونه ای بهره و ثروت از اقتصاد جهانی را افزایش داد، بنابراین کشورهایی در این زمینه موفق خواهند بود که با مجلس و دولت تعامل و همکاری بسیاری داشته باشند.

نماینده مجلس شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه نخستین مسئله‌ای که می‌تواند کمک حال اقتصاد باشد، مبارزه با مفاسد اقتصادی است، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصاد به کسانی که قصد فعالیت اقتصادی سالم و امن دارند، امید و نشاط می‌دهد.

وی دومین مسئله در تحقق اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا دانست و گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و  با نگاه به درون ، می‌توان مشکلات را برطرف کرد و در این راستا چشم ما نباید به کشورهای دیگر باشد تا مشکلات ما را برطرف کنند.

خانمحمدی گفت: مجلسی باید شکل گیرد که منافع عمومی ملت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری را دنبال کند، بنابراین عدم تعامل دولت ها و مجالس در هرکشوری به ضرر مردم تمام خواهد شد، از این رو دولت و مجلس در سال جاری باید با تعامل بیشتر و با اراده ای بیشتر از گذشته مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با واردات بی رویه را سرلوحه امور خود قرار دهند تا در حوزه اقتصاد بهره وری ها افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند در اقدام و عمل تحقق پیدا کند و با برگزاری کنفرانس، همایش و صرفا نوشتن شعار در بنر ها کاری از پیش نخواهد رفت.

خانمحمدی در ادامه بر موضوع برنامه ریزی صحیح و درست مجلس آینده بر مسئله اقتصاد تاکید کرد و گفت: امیدواریم مجلس آینده، مجلسی بدون سیاست بازی ها و جناح بازی ها بتواند با تعامل با دولت مشکلات اقتصادی مردم و در تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را انجام دهد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=46894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.