• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

زنجان رتبه هشتم کشور را در تردد وسایل نقلیه سنگین دارد

  • کد خبر : 48299
  • 06 خرداد 1395 - 9:32

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: این استان رتبه هشتم کشور را به لحاظ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در مسیرهای ارتباطی دارد.

ایرج دست نشان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وسایل نقلیه سبک و سنگین با ۵۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان زنجان کنترل می شود.
وی یادآورشد: اردیبهشت امسال هفت میلیون و ۱۶۳ هزارو ۹۶۶ تردد خودرو در ۲۷ مقطع از مسیرهای مواصلاتی این استان توسط تردد شمار برخط فعال ‘ ۵۴ مسیر بصورت رفت و برگشت’ ثبت شده ‌است.
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت: در این مدت، تعداد ترددها در جاده های کشور حدود ۳۹۹ میلیون بوده که استان زنجان با این میزان تردد رتبه بیست و یکم کشور را دارد.
دست نشان اظهارکرد: بیشترین تردد در آزاد راه زنجان – قزوین’خروجی استان’ ۴۴۷ هزار و ۷۳۱ مورد و مسیر خرمدره – ابهر با ۳۶۸ هزار و ۳۱۶ تردد و کمترین تردد نیز در محور دندی – تکاب با چهار هزار و ۶۶۷ جابجایی ثبت شده است.
وی افزود: ۲۴ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته که این میزان تردد یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۱۴ مورد ثبت شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: میانگین کشوری در تردد وسایل نقلیه سنگین ۱۶ درصد بوده و این استان رتبه هشتم را دارد و میانگین کارکرد دستگاه‌های تردد شمار در این مدت ۹۸ درصد بوده‌ است.
دست نشان یادآورشد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان زنجان در این مدت ۱۸۳ وسیله نقلیه در هر ساعت است.
وی ادامه داد: میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۲۲ وسیله نقلیه است که این استان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در مسیرهای ارتباطی رتبه ۲۳ کشور را دارد.
در استان زنجان ۱۷۰ دستگاه اتوبوس، ۳۳۶ دستگاه مینی بوس و ۶۱۱ دستگاه خودروی سواری فعال است.
ناوگان حمل و نقل باری در این استان نیز چهار هزار و ۸۹۱ دستگاه است.
استان زنجان حدود پنج هزارو ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی، فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و ۱۰ هزارو ۴۰۰ کیلومتر نیز راه هم سنگ است.

 

 

ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=48299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.