• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

زولبیا و بامیه‌های عرضه شده در بقالی‌ها غیربهداشتی است

  • کد خبر : 48606
  • 18 خرداد 1395 - 8:11

رئیس اتحادیه قنادان، بستنی و آب‌میوه‌فروشان زنجان با بیان اینکه زولبیا و بامیه‌های عرضه شده در بقالی‌ها غیربهداشتی بوده و قابلیت مصرف ندارد، گفت: این شیرینی‌ها در مراکز غیربهداشتی تهیه شده و مواد به‌کار رفته در آن بهداشتی نیست.

رسول محمدی   اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و پخت شیرینی‌های مخصوص این ماه صنوف غیر قنادی نیز به این شغل روی آورده و به عرضه این محصولات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه توجه به بهداشت این مواد غذایی از الزامات است، تصریح کرد:  دستگاه‌های ذیربط توجه جدی به این موضوع داشته و با فروش این محصول در محل‌هایی به غیر از قنادی‌ها برخورد کنند.

رئیس اتحادیه قنادان، بستنی و آب‌میوه‌فروشان زنجان با بیان اینکه عرضه و فروش زولبیا و بامیه ویژه ماه مبارک رمضان در بقالی‌‎ها، کیک‌پزی‌ها و یا سوپرمارکت‌ها اغلب از سوی افراد سودجویی که به دنبال منفعت خود هستند، صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه پخت این شیرینی‌ها نه تنها بهداشتی نیست، بلکه بر اساس شیرینی‌پزی نیز نبوده و برای سلامتی افراد بسیار موثر است.

به گزارش فارس،  طبق گزارش‌های رسیده و مشاهدات در سطح شهر، بر خلاف بسیاری از مشاغل که در این روزها رونق گرفته‌اند، بازار قنادها نه‌ تنها شلوغی ندارد، بلکه اقدامات غیرقانونی سایر واحدها موجب شده که کام قنادان در آستانه ماه مبارک رمضان تلخ شود.

متاسفانه در این ایام عده‌ای برای کسب سود و منفعت بیشتر، شیرینی را در بقالی و در کنار میوه و تره‌بار عرضه می‌کنند که علاوه بر کسادی بازار، به سلامتی مردم نیز ضربه می‌زند.

آنچه مسلم است، شیرینی‌‎هایی که در این اماکن عرضه می‌شود، به صورت غیربهداشتی و زیرزمینی و بدون رعایت موارد بهداشتی تهیه شده و مضرات بسیاری برای مصرف کنندگان خواهد داشت.

انتهای پیام/فارس

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=48606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.