• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - رمضان - 1445
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
4

خانواده همایونی با دو حافظ قرآن با انبوهی از دغدغه های مالی/ مسئولان هیچ حمایتی از فرزندانم نمی کنند

  • کد خبر : 48924
  • 26 خرداد 1395 - 12:33

یک خانواده در روستای همایون زنجان که دارای دو فرزند حافظ قرآن است با بی توجهی مسئولان با انبوهی از دغدغه های مالی مواجه است.

در دین مبین اسلام همواره قرآن آموزان و مروجان قرآن از اهمیت بالایی برخوردار هستند، قرآن پای ثابت دین اسلام بوده و پیامبر گرامی اسلام قرآن را به عنوان کاملترین کتاب آسمانی به جامعه ارائه کرده است، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نیز قرآن کریم از مهجوریت قرن های متمادی در آمده و امروز به عنوان یکی از اصول پایه ای نظام اسلامی محسوب می شود، این موضوع همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری بوده است تا جایی که تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی از تاکیدات مقام عظمای ولایت بوده است.

 

*تربیت قرآنی و اخلاق حسنه

در همین نزدیکی های شهر زنجان در روستای همایون، خانواده ای با دو فرزند حافظ قرآن زندگی می کنند که همه زندگی خود را وقف تربیت دو فرزندشان مهدی و محمد کرده اند، زندگی بی آلایش و ساده این خانواده را باید از نزدیک دید و رفتار و اخلاق حسنه دو فرزند و پدر و مادر این خانواده را که ناشی از تربیت قرآنی آنها است.

مادر خانواده دغدغه های بسیاری برای تربیت فرزندانش دارد اگر چه دو فرزند او در خدمت قرآن بوده و از همان دوران کودکی با قرآن مانوس شده اند اما دغدغه های مالی اجازه نمی دهد تا این خانواده در کمال آرامش نسبی به فرزندانشان کمک کنند، امروز خبرنگار موج رسا میهمان این خانواده بود تا از نزدیک از فعالیت های قرآنی فرزندان حافظ قرآن این خانواده گزارش تهیه کند اما مشکلات عدیده این خانواده موجب شد تا مشکلات آنان در این گزارش گنجانده شود تا شاید مسئولان زنجانی حمایت مطلوب و در خور شان این خانواده انجام دهند.

زهرا ندرلو مادر این خانواده چهار نفری است که از دغدغه هایش برای ما می گوید.

این بانو اظهار داشت: فرزند بزرگم مهدی از سال ۹۰ وارد کلاس های قرآنی شد و با گذراندن سه ماه دوره روخوانی، ۹و نیم جزء را به صورت مقطعی حفظ کرد و پس از آن در طرح تخصصی یکساله حفظ قرآن در جامعه القرآن شرکت کرد و امروز حافظ قرآن است.

وی با اشاره به اینکه محمد پسر دوم نیز از سال ۹۰ به صورت بیسوادی دوره روخوانی و حفظ موضوعی قرآن را گذارنده و در حال حاضر با دوره تخصصی یکساله قرآن حافظ ۲۶٫۵ جزو است، افزود: از پنج سالگی پسرم خطابه خوانی نیز یاد گرفت و در بسیاری از همایش های استانی و ملی حضور داشته است.

*برای تربیت اسلامی باید فرزندان را با قرآن آشنا کرد

ندرلو با اشاره به علاقه خود و همسرش برای قرآنی بودن فرزندانشان، گفت: هر کلاسی که برایشان در نظر می گرفتم فکر نمی کنم به اندازه قرآن برای فرزندانمان تاثیرگذار بود چرا که معتقدم برای تربیت اسلامی باید فرزندان را با قرآن آشنا کرد.

وی با بیان اینکه برای طرح تخصصی قرآن ۱۰۰ هزار تومان به جامعه القرآن پرداخت شده است، گفت: برای دوره های قبل نیز هر دوره ۳۰ هزار تومان پرداخت شده است.

این بانو هزینه ایاب و ذهاب فرزندانش را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: با ۴۰۰ هزار تومان درآمد ماهانه به سختی این هزینه را تقبل می کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ نوع حمایتی با وجود اینکه به چندین سازمان که متولی قرآن هستند مراجعه کرده ایم، صورت نگرفته است، تصریح کرد: حتی در برنامه هایی که فرزندم برنامه خطابه را برگزار می کند حتی مسئولانی که در جلسه حضور دارند، هیچ تشویق معنوی نمی کنند تا حداقل تشویقی برای ادامه راه فرزندم باشد.

ندرلو با اشاره به اینکه ما کمک بلاعوض از مسئولان نمی خواهیم، گفت: حداقل تسهیلاتی با درصد پایین و یا بازپرداخت طولانی در اختیار ما قرار دهند تا هزینه هایی خود را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه خود من نیز دوره پرورش قارچ را گذرانده ام اما به دلیل بالا بودن نرخ تسهیلات نتوانسته ام از این تسهیلات استفاده کنم، افزود: با کارمزد ۴۰۰ هزار تومانی که با بافت فرش عاید خانواده می شود نمی توانم قسط پرداخت کنم.

این بانو با اشاره به اینکه زمینی در اختیار دارم که می توانم به پرورش قارچ اختصاص دهم، گفت: متاسفانه این زمین آماده سازی نشده و به صورت کارگاه نیست تا بتوانم کارگاه پرورش قارچ را راه اندازی کنم تا حداقل منبع درآمدی برای خانواده باشد و بتوانم فرزندانم را به دوره های پیشرفته قرآنی بفرستم.

ندرلو با بیان اینکه یکسری دوره های قرآن با ارتباط ما با جامعه القرآن در روستای همایون و در منزل شخصی بنده برگزار شد، افزود: پس از آن یک دوره نیز در منزل مادری من کلاس های قرآنی برگزار شد و در حال حاضر این دوره ها در مسجد روستای همایون برگزار می شود.

*توان پرداخت هزینه های فرزندانم را ندارم

وی با بیان اینکه روستاییان توان پرداخت هزینه های کلاس ها را ندارند، گفت: سازمان های فرهنگی و قرآنی مرتبط می توانند به راحتی به برگزاری این کلاس ها کمک کنند اما هیچ کمک و حمایتی از سوی مسئولان صورت نمی گیرد.

این بانو با اشاره به هزینه های میلیاردی برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان در سال، گفت: مسئولان با حمایت های کوچک از خانواده های قرآنی می توانند به راحتی فرزندان قرآنی را به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان اینکه به چندین سازمان و نهاد اجرایی زنجان برای حمایت مراجعه کرده است، گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از فرزندان من نشده است در حالی بسیاری از برنامه های قرآنی در استان با حضور فرزندان من برگزار می شود اما در نهایت کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی که حتی هزینه ایاب و ذهاب فرزندانم نمی شود، ارائه می شود.

ندرلو با تقدیر از خانم ها غدیری، رفعتی، سهرابی و آقای رضایی از مدرسان جامعه القرآن زنجان گفت: خوشبختانه فرزندانم در مسیر قرآن قرار گرفته اند و خوشحالم از این موضوع که دو فرزند با تربیت اسلامی را تقدیم جامعه کرده ام انتظار دارم در چنین شرایطی مسئولان نیز با کمک های خود مرا یاری کنند.

گفتنی است، این خانواده چهار نفره در حال حاضر با فرش بافی روزگار خود را می گذرانند و به دلیل بالا رفتن هزینه های زندگی و فشار اقتصادی قادر به تامین مالی فرزندانشان نیستند.

موج رسا آمادگی دارد تا مسئولان و سازمان ها و خیرینی که می توانند به این خانواده قرآنی کمک کنند اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ن

 موج رسا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=48924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.