• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

طلبه ای که زندگی خود را وقف مردم کرده است/منبر ، مردمی‌ترین رسانه است

  • کد خبر : 49051
  • 01 تیر 1395 - 9:23
طلبه ای که زندگی خود را وقف مردم کرده است/منبر ، مردمی‌ترین رسانه است

جواد شادمنامن از روحانیون جوان منطقه که چند سالی است با حضور در شهرستان خرمدره ، مشغول تبلیغ و خدمت رسانی به مردم این شهرستان است.

به گزارش نبض سحر، جواد شادمنامن روحانی ۳۲ ساله که در  کرج متولد شده است وی در سن ۲۱ سالگی به حوزه علمیه پذیرش شده است و چهار سال در حوزه علمیه مصطفی خمینی تاکستان  و پنج سال هم در حوزه علمیه علوی هیدج مشغول بوده است. در حال حاضر هم در دانشگاه علمی کاربردی صایین قلعه در مقطع کارشناسی در رشته حقوق مشغول به تحصیل است و هم به صورت عیر حضوری در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است.

وی مقدمات ازدواج چندین زوج جوان، آزادسازی چند زندانی و  رهائی دو نفر از اعدام را در شهر ها و روستای مختلف ایران تا کنون به سرانجام رسانده است و با حضور در مساجد و هیئات مذهبی در امر بصیرت افزائی و تبلیغ فعالیت می کند.

گفت و گو نبض سحر با این روحانی جوان روستای قلعه حسینیه را به مناسبت روز تبلیغ در ادامه می خوانیم: حجت الاسلام  شاد در خصوص امر تبلیغی خود  گفت: بنده در حال حاضر ۹ سال وارد حوزه شده ام، هشت سال هم می باشد که لباس مقدس روحانیت را به تن کرده ام و از همان اول شروع به تبلیغ کرده ام  تا حال حاضر هم در اکثریت استان ها ، شهرستان ها و روستاها برای تبلیغ دعوت کردن و رفته ام. وی گفت: من خوشحالم و افتخار می کنم با این که تک فرزند پدر هستم، هشت سال در کنار همسر و فرزندانم در شهر غریب دور از خانواده خدمت می کنم،چند سال است که در شهر حضور در مناطق محروم برای  محرومیت زدایی با حضور در  اردوی های جهادی تلاش می کنم.

این طلبه جوان هدف از رفتن به حوزه علمیه را تبلیغ اسلام عنوان کردو افزود: هدف از اینکه وارد حوزه شدم و گرایش به مکتب آوردم این بوده که بتوانم راه امام زمان را بروم و تبلیغ کنم و تا جایی که بتوانم این مکتب را هر چه خوب و بهتر معرفی کنم.

شادمنامن در خصوص فعالیت های خود در خصوص تبلیغ و محرومین زدائی گفت: من با توجه به این حدیث( امام صادق علیه  السلام:مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا می خواند،کُونُو دُعاهً للنّاسِ بِغَیر اَلسِنَتِکُم لِیَرُوا منکُم الوَرَع و الاِجتهادَ و الصَّلاه و الخیر فَانَّ ذلکَ داعیهٌ؛ جهادالنفس، ح ۱۹۵)رفتم جلو و کار کردم ، زیرا که فقط به گفتن نیست. بلکه به عمل هم باید فعالیت کرد. باید با مردم باشی،کنار مردم باشی. مثل مردم و هم رنگ مردم باشی.

وی همچنین در خصوص نحوه گذران معیشت و خرج زندگی خود گفت: ۱۰ سال ازدواج کردم، از همان اول کنار خانواده در شهر غریب زندگی کردیم. تنها در آمد من تا امروز  شهریه امام زمان بوده، که از پنجاه هزار تومان گرفتم که الان رسیده به سیصد هزار تومان، دو سال هم می باشد که در یک روستا هشتصد خانوار مشغول می باشم، که لحظه ورود به این روستا شهریه من قطع شد اما من این رو از اولین روز وارد شدن به حوزه درک کردم امام زمان نمی گذاره سربازش گرفتار و محتاج بشود.

حاج آقا شاد گفت: یک هفته است که با تلاش دوستان و اهالی محترم روستا، سازمان با بنده قرار داد بسته  که ماهیانه  ششصد هزار تومان  حقوق بدهند. وی در خصوص روحانیون گفت: روحانی باید کنار مردم باشه، مثل زمان امام خمینی و انقلاب، روحانی باید در کنار مردم باشد ، برخی از روحانیون خیلی فاصله گرفتن از مردم و خودشون رو جدا از مردم می دانند.

طلبه جوان شهرستان خرمدره در خصوص اهمیت منبر و تبلیغ گفت: مردمی که پای منابر علمای دینی می‌نشستند ضمن دریافت احکام دینی و بهره‌گیری از دستورات اخلاقی ائمه دین با آخرین اخبار روز آشنایی پیدا می‌کردند و امروزه هم  هرچه محتوا بهتر باشد مردم خود به خود بیشتر جذب خواهند شد و این فضا موجب بهتر شدن برگزاری مراسم و تأثیرگذاری بر روی مخاطب خواهد شد.

وی گفت: منبر همچنان قابلیت‌های نهفته و پتانسیل‌های قوی ارتباطی خودش را حفظ کرده است؛ مصداق بارز آن هم مراسم مذهبی‌ای مانند شب‌های احیا و ماه‌محرم است که همچنان می‌توانیم اقبال به منبر را مشاهده کنیم و منبر مردمی‌ترین رسانه به شمار می آید.

این خطیب در خصوص میزان آماده کردن یک منبر گفت: بنده برای هر منبر، فرقی هم نداره، چه مجلس بزرگ به تعداد جماعت هزار نفری به بالا،یا تعداد جماعت صد نفری به پایین، چهار ساعت وقت می گذارم فقط برای مطالعه و نوشتن مطلب اگر هم منبر من ترکی باشه یک ساعت هم اضافه میشه، برای تبدیل کردن هر بهتر به زبان ترکی.

شادمنامن با اشاره به اینکه شاید  رسانه‌های جدید بر رسانه منبر تاثیر گذار بودند ولی مهم این است که رسانه ارتباطی منبر حفظ شود و بتواند دوباره نسل جدید را به مساجد بکشاند. این امر در صورتی امکان پذیر است که منبر زبان گویای مردم باشد و مردم مخصوصاً جوانان احساس کنند، حرف دل خود را در منبر می‌شنوند.

وی در پایان  تاکید کرد: در اینجا حوزه علمیه و روحانیون نقش مهمی برعهده دارند، آنها ضمن اینکه باید از رسانه های جدید به ویژه شبکه‌های اجتماعی غافل نشوند، بلکه موانع حضور جوانان در مساجد را به نحو موثر برطرف کنند. طبیعی است که هیچ رسانه دیگری نمی تواند جانشین رسانه منبر شود، به همین جهت جاذبه منابر برای نسل جدید، باید بیشتر باشد. IMG_0570 حاج شاد (۱۷) حاج شاد (۲۵) حاج شاد (۱۶) حاج شاد (۱۴) حاج شاد (۱) حاج شاد (۱۱) حاج شاد (۹) حاج شاد (۸) حاج شاد (۲۴) حاج شاد (۱۸) انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=49051
  • ارسال توسط :
  • 313 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای طلبه ای که زندگی خود را وقف مردم کرده است/منبر ، مردمی‌ترین رسانه است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.