• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

دستگیری از نیازمندان سیره ائمه‌اطهار (ع) است

  • کد خبر : 49222
  • 03 تیر 1395 - 12:15
دستگیری از نیازمندان سیره ائمه‌اطهار (ع) است

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگیری از نیازمندان سیره ائمه‌اطهار (ع) است.

 

به گزارش نبض سحر، حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی شامگاه دیروز در جشن گلریزان شهرستان خرم‌دره با اشاره به ضرورت دستگیری از نیازمندان، عنوان کرد: حضور در مراسمی مانند جشن گلریزان هر چند که مبلغ اهدایی در آن کم باشد موجب لطافت روح و نزدیکی انسان به خدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تمکن مالی، امنیت، سلامتی و هر آنچه که خداوند به انسان‌ها داده است جزو نعمات خالق یکتا محسوب می‌شود، تصریح کرد: حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند: خداوند در هر نعمتی که برای انسان عطا نموده است حقی نیز برای خود قائل شده است که اگر انسان آن حق را ادا کند خداوند نعمات خود را بر وی فزونی می‌دارد.

 

این مسئول با بیان اینکه عاقبت دنیا که مرگ و نابودی است بر همگان واضح است، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که مالک اصلی دنیا و آخرت خداست پس نباید از قدم برداشتن در راه خدا ترسی داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه انفاق در راه خدا خسران نیست، بلکه ثروت و منفعت است، یادآور شد: هر کس مالی را در راه خدا انفاق کند نه تنها چیزی از دارایی او کم نمی‌شود، بلکه این کار او موجب ازدیاد مالش نیز می‌شود زیرا خداوند آن را جبران خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه دنیا مکان داد و ستد است، تصریح کرد: ممکن است دست تقدیر به گونه‌ای رقم بخورد که روزی خود ما نیز محتاج شویم، پس اگر امروز برای نیازمندی قدم برداریم در موقع نیاز برای ما نیز قدم بر خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه دستگیری از نیازمندان سیره ائمه‌اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: ما شیعه امامی هستیم که نان شب خویش را به فقرا می‌بخشید، پس باید دنباله‌رو ایشان باشیم و راه و روش زندگی‌شان را الگوی زندگی خویش قرار دهیم.

 

در ادامه این جلسه، رئیس دادگستری شهرستان خرم‌دره نیز با بیان اینکه جشن گلریزان در ۲۵۰ شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشن، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

 

رجب آذربایجانی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته ۳۲ میلیون ریال از سوی مردم خیر شهرستان خرم‌دره برای کمک به آزادی زندانیان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: با کمک‌های مردم خیر و ستاد دیه در مجموع سال گذشته ۱۴ نفر از زندانیان شهرستان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ زندانی مالی درخرم‌دره وجود دارد، اظهار کرد: مبلغ بدهی ۱۵ نفر از این زندانیان زیر ۱۰ میلیون تومان، پنج نفر زیر ۲۰ میلیون تومان و هفت نفر نیز بیش از ۲۰ میلیون تومان است که اولویت کمک‌های جمع‌آوری شده با زندانیانی است که حداقل بدهی را دارند.

انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=49222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.