• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

یکبار تجربه مواد مخدر مساوی است با اعتیاد/خانواده ها نقش بسیار مهمی در مبارزه مواد مخدر دارند

  • کد خبر : 49211
  • 03 تیر 1395 - 10:56
یکبار تجربه مواد مخدر مساوی است با اعتیاد/خانواده ها نقش بسیار مهمی در مبارزه مواد مخدر دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: اگر فردی بخواهد حتی یکبار تجربه مواد مخدر را کسب کند برابر است با معتاد شدن فرد و گرفتار مواد مخدر می شود.

 

به گزارش نبض سحر، نقی نصیری در همایش مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرمدره گفت: اگر فردی بخواهد حتی یکبار تجربه مواد مخدر را کسب کند برابر است با معتاد شدن  فرد و گرفتار مواد مخدر می شود.

وی  با اشاره به اینکه در سال ۸۵ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری تعیین و بر همین اساس در مبارزه با این پدیده شوم اقدام شده است، اضافه کرد: در این راستا وظایف هر بخش و خانواده‌ها و جامعه در امر مبارزه با مواد مخدر تعیین شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: با تاکید بر اینکه فروپاشی اجتماعی ایران در دستور کار استکبار جهانی قرار گرفته است، ادامه داد: نظام ما با ایستادگی درمقابل قاچاقچیان، سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز  تقدیم مبارزه در این راه کرده است.

نصیری همچنین طرح مبارزه با مواد مخدر صرفا وظیفه دولت و نهادها نیست و خانواده ها و مردم نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و ما باید راه هایی غیراز زندان را در این راه عنوان و اجرا کنیم.

فرماندار خرمدره گفت: خانواده ها باید مهارت حل مشکل را به فرزندان خود بیاموزند زیرا در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افرادی که قادر به حل مشکلات خود نیستند به سمت اعتیاد کشیده می شوند.

جمشید شیخی  با بیان اینکه موضوع اعتیاد و موادمخدر از جمله مهم‌ترین مشکلات اجتماعی در جامعه ما محسوب می‌شود، اظهارکرد: گرایش افراد به اعتیاد متأثر از عوامل مختلفی است که از مهم‌ترین آن می‌توان به ضعف در اعتقادت دینی و مسائل فرهنگی اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده خانواده‌ها در مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: امروزه مهم‌ترین راهکار برای مقابله با موادمخدر، مصون‌سازی افراد جامعه است که الزاماً باید در دو سطح خانواده و جامعه صورت گیرد که خانواده‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در مبارزه با موادمخدر دارند و باید نسبت به این نقش خود حساس باشند.

در ادامه سرهنگ شیرمحمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان هم به ارائه آماری از وضعیت اعتیاد استان زنجان  ارائه داد و گفت: از مجموع یک هزار معتاد جمع آوری شده در سطح استان، تجزیه تحلیل هائی که صورت گرفت، حاکی از این داشت که ۵۱ درصد این افراد به دلیل دوستان ناباب گرفتار اعتیاد و مواد مخدر شده اند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=49211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.