• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک/ کاروان ایران با ۶۳ ورزشکار عازم ریو می‌شود

  • کد خبر : 49912
  • 22 تیر 1395 - 8:55

در فاصله ۲۳ روز تا آغاز رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، پرونده کسب سهمیه کاروان ایران بسته شد و ایران با ۶۳ ورزشکار در این مسابقات حضور خواهد داشت.

در فاصله ۲۳ روز تا آغاز رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، پرونده کسب سهمیه کاروان ایران روز گذشته با برگزاری رقابت‌های دو و میدانی بانوان بسته شد.

ورزشکاران ایرانی کار خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کردند که در پایان توانستند تعداد سهمیه‌های ایران را به ۶۳ سهمیه برسانند.

والیبال

تیم ملی والیبال ایران توانست خردادماه امسال پس از ۵۲ سال سهمیه المپیک را کسب کند.

بلندقامتان ایران خرداد ماه امسال و پیش از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در کشور ژاپن موفق شدند در مسابقات انتخابی المپیک به عنوان تیم دوم رقابت‌ها، سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کنند.

گفتنی است که رشته والیبال در شمارش تعداد سهمیه‌ها، ۱۲ سهمیه محسوب می‌شود.

کشتی آزاد و فرنگی

با توجه به اینکه هر دو تیم کشتی آزاد و فرنگی ایران سهمیه کامل الپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرده اند، اما هنوز نفرات اعزامی به این رقابت‌ها از سوی کادر فنی مشخص نشدند.

به گفته محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، فرنگی‌کاران اعزامی به ریو در تاریخ ۲۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

همچنین، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم اعلام کرد: ۱۵ روز مانده به المپیک ریو، ترکیب نهایی آزادکاران مشخص می‌شود.

با این تفاسیر تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با ترکیبی کامل و ۱۲ نفره در المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت خواهد کرد.

بوکس

رقابت‌های جهانی بوکس باکو مسابقاتی بود که آخرین شانس بوکسورهای آماتور برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رفت اما بوکسورهای ایرانی نتوانستند در این رقابت‌ها هم سهمیه المپیک را کسب کنند و روزبهانی تنها نماینده ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو خواهد بود.

تکواندو

تکواندو نیز یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال است. این رشته تا اینجای کار به خوبی از پس کسب سهمیه المپیک بر آمده و با چهار سهمیه در مردان و زنان که به فرد داده شده به ریو می‌رود، حالا باید دید هوگوپوشان چقدر می‌توانند انتظاراتی که از انها وجود دارد را برآورده کنند.

۵۸ – کیلوگرم: فرزان عاشورزاده

۸۰ – کیلوگرم: مهدی خدابخشی

۸۰ + کیلوگرم: سجاد مردانی

۵۷ – کیلوگرم زنان: کیمیا علیزاده

جودو

در جودو نیز براساس رنکینگ فدراسیون جهانی، سه سهمیه المپیک به صورت قطعی نصیب ایران شده است که در حال حاضر این ۳ جودوکار در اردوی آمادگی تیم ملی در تهران به سر می‌برند.

۶۶ – کیلوگرم: علیرضا خجسته

۸۱ – کیلوگرم: سعید ملایی

۱۰۰ – کیلوگرم: جواد محجوب

شنا

ملی‌پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب‌های مورد نیاز، در مسابقات ملی مجارستان شرکت کردند اما با اینکه به فینال این رقابت‌ها صعود کرده بودند نتوانستند حدنصاب‌های لازم را کسب کنند تا سهمیه ورودی المپیک را بدست آوردند.

تیم ملی شنای ایران پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک، یک سهمیه اعطایی از سوی فدراسیون جهانی شنا ( فینا) را برای حضور در المپیک ریودوژانیرو کسب کرد.

فدراسیون شنا روز گذشته آریا نسیمی‌شاد را به عنوان تنها نماینده ایران در المپیک معرفی کردند.

بدین ترتیب کاروان ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ یک نماینده از خانواده شنا خواهد داشت.

دو و میدانی

در رشته پایه و پر مدال د‌و‌ و‌ مید‌ا‌نی با توجه به این که ورودی‌های A و B را برداشته و تنها ورودی A گذاشتند، ۱۰ دونده ایرانی توانستند از این سد عبور کنند و المپیکی شوند.

پرتاب دیسک: احسان حدادی – محمود صمیمی

پرتاب‌وزنه: لیلا رجبی

۱۰۰متر: حسن تفتیان – رضا قاسمی

ماراتن: محمد جعفر مرادی

پیاده‌روی : حمیدرضا زورآوند

پرتاب چکش: پژمان قلعه‌نویی و کاوه موسوی

پرش طول: محمد ارزنده

و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی

در و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی سهمیه المپیک را به کشور می‌دهند و خود کشورها تعیین می‌کنند در کدام اوزان نماینده اعزام کنند. حداکثر تعداد سهمیه در و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی شش سهمیه است که ایران بر خلاف المپیک لندن با یک سهمیه کمتر به ریو می‌رود.

اما تاکنون نفرات اعزامی به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری مشخص نشده‌اند.

دوچرخه‌سواری

ایران مانند دوره‌های قبل در بخش جاده توانست سهمیه المپیک بگیرد. بر اساس رنکینگ آسیا کشور اول سه سهمیه کامل بخش جاده را می‌گیرد. البته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ و با توجه به مدال طلا حسین عسگری توانست یک سهمیه مستقیم بگیرد و دو سهمیه دیگر نیز به دلیل اول بودن در رنکینگ سال ۲۰۱۵ به دست آورد. بنا‌بر‌این با سه رکابزن به ریو می‌رود که یکی از آنها علاوه بر استقامت جاده در تایم تریل نیز ر‌قا‌بت‌ خواهد کرد.

پس از برگزاری رقابت‌های مختلف و سنجش رکابزنان توسط کادر فنی تیم ملی ۳ نفر اعزامی به ریو به اضافه یک رکابزن به عنوان ذخیره مشخص شدند.

قادر میزبانی، آروین معظمی گودرزی، میرصمد پورسیدی و مهدی سهرابی نفرات اعزامی به المپیک ریو خواهند بود.

تیراندازی با کمان

اتفاق تاریخی در این رشته رقم خورد و زهرا نعمتی که یک ورزشکار معلول است توانست تنها سهمیه المپیک ایران در رشته تیراندازی با کمان و در ماده ریکرو را کسب کند.

این موضوع تا حدی برای ایران اهمیت داشت که باعث شد پرچمداری کاروان کشورمان در ریو نیز به نعمتی سپرده شود.

تیراندازی

ایران برخلاف المپیک لندن با پنج نماینده در مسابقات تیراندازی حاضر خواهد بود. البته این امید هست بانوان تیرانداز با رقم زدن یک اتفاق تاریخی برای ورزش ایران موفق به کسب اولین مدال المپیک در تاریخ ورزش زنان شوند.

گفتنی است، جام بزرگ و احمدی هم برای دومین بار در المپیک شرکت می‌کنند.

۱۰ متر تفنگ بادی: الهه احمدی – نجمه خدمتی

تپانچه: گلنوش سبقت‌اللهی

تفنگ بادی: پویا نوروزیان

تفنگ سه وضعیت: مه‌لقا جام بزرگ

شمشیربازی

بر خلاف المپیک لندن دو نماینده‌ در شمشیربازی خواهیم داشت که مجتبی عابدینی و علی پاکدامن بر اساس رنکینگ توانستند دو سهمیه المپیک بگیرند.

عابدینی نیز جزو نفراتی است که دومین المپیک خود را تجربه خواهد کرد.

تنیس روی میز

برای نخستین مرتبه دو برادر موفق به کسب سهمیه المپیک در تنیس روی میز شده‌اند که خو‌شبختا‌نه این اتفاق به نام ایران ثبت می‌شود. حضور برادران عالمیان و ندا شهسواری تعداد سهمیه ایران را به سه نفر افزایش داده است.

شهسواری و نوشاد عالمیان برای دومین مرتبه حضور در المپیک را تجربه می‌کنند.

قایقرانی

پاروزنان کانوی ایران ناکامان این دوره از المپیک بودند زیرا هیچ سهمیه‌ای به دست نیاورند تا امید قایقرانی ایران به رویینگ باشد.

مهسا جاور با کسب اولین و آخرین سهمیه، قایقرانی را المپیکی کرد. البته او نهمین سهمیه بانوان را نیز به دست آورد تا رکورد تعداد سهمیه های بانوان ایران در المپیک شکسته شود.

قایقرانی دوره گذشته با چهار نفر در المپیک شرکت کرد اما برای سال ۲۰۱۶ تنها یک پارو زن جواز حضور در ریو را به دست آورد.

 

نسیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=49912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.