• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اعتبار سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریالی استان زنجان توزیع شد

  • کد خبر : 50374
  • 02 مرداد 1395 - 18:09

نحوه توزیع اعتبار سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریالی استان زنجان روز شنبه/۲ مرداد/ در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان، به تصویب اعضا رسید.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در این جلسه گفت: در سال جاری علاوه بر اعتبار سه هزار و ۶۰ میلیارد ریالی از محل تملک دارایی های سرمایه ای، ۴۷۳ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه، به این استان اختصاص یافته است.
مطابق ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه در راستای تحقق اصل۴۸ قانون اساسی، به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان های با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل ۱۰ درصد به سطح میانگین نزدیک شود.
حمید نباتچیان اظهار کرد: طبق پیوست قانون بودجه سال جاری، علاوه بر اعتبارات ملی اختصاص یافته به برخی دستگاه ها، بودجه استان زنجان از محل تملک دارایی های سرمایه ای حدود سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال است که یک هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال آن اعتبارات عمرانی و یک هزار و ۶۰۸میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای است.
وی یاد آور شد : ۲۵۷ میلیارد نیز از محل اعتبارات نفت و گاز در سال جاری به استان زنجان اختصاص یافته است.
نباتچیان ادامه داد: از محل تملک دارایی های سرمایه ای، در حوزه عمرانی ۷۹۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال برای انجام پروژه های عمرانی در سطح استان در نظر گرفته شده است که از این میزان ۱۳۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برای تکمیل و پیشبرد عملیات اجرایی ۱۰۰ پروژه در سطح استان است.
در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با تصویب اکثریت اعضا، از محل بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال تملک دارایی های سرمایه ای، در حوزه عمرانی برای انجام پروژه های عمرانی در سطح شهرستان ها، ۸۴ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال به شهرستان ابهر، ۳۳ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال به شهرستان ایجرود، ۱۱۰ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال به شهرستان خدابنده، ۳۸ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال به شهرستان خرمدره، ۲۵۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال به شهرستان زنجان، ۲۴ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال به شهرستان طارم، ۵۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال به شهرستان ماهنشان اختصاص یافت.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از یک هزار و ۶۰۸میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای سهم این استان در سال جاری، ۸۸۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال صرف پرداخت حقوق و مزایا و مابقی آن به سایر هزینه های جاری اختصاص دارد.
گفتنی است پنج درصد از اعتبارات استانی به صورت توزیع نشده جهت استفاده در موارد بحرانی نگهداری شده و در صورت مواجه نشدن با امور بحرانی، در انتهای سال بین شهرستان ها و دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

 

 

ایرنا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=50374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.