• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

وضعیت نامطلوب مناسب سازی در خرمدره+ تصاویر

  • کد خبر : 50354
  • 02 مرداد 1395 - 12:53
وضعیت نامطلوب مناسب سازی در خرمدره+ تصاویر

وضعیت نامطلوب مناسب سازی اماکن در شهرستان خرمدره مشکلات زیادی را برای معلولین و جانبازان ایجاد کرده است.

به گزارش نبض سحر،  رشد و شکوفایی هر جامعه ای بستگی به چگونگی بکارگیری استعدادها و توانایییهای موجود در آن جامعه دارد. بی تردید بخشی از نیروهای فعال در جامعه ما افراد معلول جسمی ـ حرکتی هستند که در عرصه های گوناگون توانسته اند شایستگی های خود را در خدمت به کشور به منصه ظهرو برسانند.

طبق ماده ۲: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مند از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

حال در شهرستان خرمدره چند درصد از ادارات و نهادهای دولتی و عمومی برای معلولین و جانبازان مناسب سازی شده است؟

مناسب سازی (۱) مناسب سازی (۲) مناسب سازی (۳)

IMG_0160

بانک

مجتمع-تجاری-بهاران-۱۹۸۱۲۴-همگردی

مناسب سازی نباید به اصلاح درب و ورودی منجر شود/ وضعیت مناسب سازی در خرم دره مطلوب نیست

 

رئیس بهزیستی شهرستان خرمدره در گفت و گو با نبض سحر گفت: وضعیت مناسب سازی در شهرستان نامطلوب بوده و اکثر ادارات و نهادهای ما برای معلولین مناسب سازی نشده است.

میترا رحمانی گفت: مناسب سازی صرفا برای درب وردوی معطف نیست و مناسب سازی دارای چندین موارد است، ایجاد رمپ برای ورود مراتب اولیه مناسب سازی است و  ورودی ها و راهروها، آسانسور و سرویس های  بهداشتی هم جزو مناسب سازی هستند که باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: ما جلساتی را در خصوص مناسب سازی در شهرستان برگزار کردیم و تلاش خودمان  را جهت مناسب سازی مراکز و ادارات و محل های عمومی انجام می دهیم تا بتوانیم نتیجه مطلوب حاصل شود.

رحمانی گفت: در شهرستان خرمدره ۸۵۰ فرد معلول با معلولیت های مختلف تحت نظر بهزیستی داریم که ۲۷۰ نفر از آنان در روستاها ساکن هستند.

Meyra-3600

یکی از معلولین شهر خرمدره در گفت و گو با نبض سحر گفت: من برای رفتن به یک اداره یا بانک باید حتما یک نفر همراه داشته باشم و با توجه به نامناسب بودن ورودی های همیشه در سختی و مشقت هستم.

وی گفت: به دلیل عدم مناسب سازی محل های عمومی و دولتی خیلی کمتر به آنجاها می توانم مراجعه کنم و امیدوارم که روزی این مسائل مرتفع گردد.

 

یکسان سازی فرصتها فرآیندی است که طی آن سیستم های عمومی جامعه از جمله محیط فیزیکی، مسکن، حمل و نقل، خدمات بهداشتی و اجتماعی؛ فرصتهای آموزشی و اشتغال، امکانات رفاهی و فرهنگی و اجتماعی برای تمامی افراد قابل دستیابی و استفاده می شود.

به این ترتیب با حذف موانع امکان مشارکت کامل معلولین در تمامی زمینه ها فراهم می شود. و در نتیجه دستیابی این افراد به کیفیتی از زندگی که معادل و برابر با دیگران باشد مقدور می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=50354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.