• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

یکی از علل گرایش به مواد مخدر دسترسی آسان به آن است/ در حوزه پیشگیری باید به صورت هدفمند عمل شود

  • کد خبر : 50405
  • 03 مرداد 1395 - 10:37
یکی از علل گرایش به مواد مخدر دسترسی آسان به آن است/ در حوزه پیشگیری باید به صورت هدفمند عمل شود

فرماندار خرمدره گفت:یکی از علل گرایش به مواد مخدر دسترسی آسان به آن است که برای جلوگیری از آن باید نظارت بیشتری برا اماکن عمومی از جمله پارکها و اماکنی که تجمع در آن زیاد است وجود داشته باشد.

به گزارش نبض سحر، جمشید شیخی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم دره با بیان این که باید در حل معضل اعتیاد از روانشناسان ،نظریه پردازان علمی و مشاوران و نحبگان کمک گرفت ،گفت: برخورد علمی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر نتیجه بخش خواهد بود.

وی  افزود: مسئولیت پذیری در حوزه فرهنگی به ویژه مسئولیت پذیری اجتماعی می توان در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار بود.

فرماندار خرم دره با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان عنوان کرد: در حوزه اجرایی ، دستگاه های عضو موظف به اجرای مصوبات می باشند  و درصورت عدم اجرای مصوبات باید به صورت مکتوب به شورا اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم دره با بیان اینکه  در حوزه پیشگیری نیز باید به صورت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق عمل شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع مواد مخدر باید مشخص کنیم که کدامیک از بخش های جامعه بیشتر در معرض خطر هستند تا متناسب با آن راهکار ارائه شود.

شیخی با هشدار در زمینه دسترسی آسان به مواد مخدر تاکید کرد: یکی از علل گرایش به مواد مخدر دسترسی آسان به آن است که برای جلوگیری از آن باید نظارت بیشتری برا اماکن عمومی از جمله پارکها و اماکنی که تجمع در آن زیاد است وجود داشته باشد.

وی  با بیان این مطلب که در مبارزه همه جانبه با شیوع اعتیاد ،توسعه مشارکت های مردمی نقش اساسی را ایفا می کند، عنوان کرد: برای موفقیت در این حوزه باید از سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه اجتماعی کمک بگیریم وآنها نیز ضمن ارائه آگاهی های لازم ،پاتوق جوانان و خطرات ناشی از آن را مورد بررسی قرار دهند.

فرماندار خرم دره با تاکید بر ضرورت ایجاد دغدغه در میان همه مسئولین برای برخورد و حل مشکل اعتیاد با سرعت عمل بالا افزود:  باید اهتمام لازم در زمینه برنامه ریزی برای تربیت کادر متخصص در این حوزه وجود داشته باشد زیرا این کار می تواند نقش عمده ای در سطح کلان داشته باشند.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار خانواده ها در زمینه مبارزه با اعتیاد ،تصریح کرد: برگزاری کارگاه های تربیتی و روانشناسی برای خانواده ها و والدین و آموزش نحوه برخورد با فرزندان می تواند در پیشگیری از اعتیاد تاثیر گذار باشد.

۶۰۰۶۰۰p15597EDNmainIMG_7458

 شیخی با بیان اینکه سرگرمی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از طریق برگزاری کلاس های هنری ،مجسمه سازی، هنرهای تجسمی ،تئاتر و موسیقی از اهمیت بالایی برخوردار است ،گفت: هر چه قدر این کلاسها بیشتر و پربارتر باشد جوانان از نظر اعتماد به نفس به سطحی  می رسند که کمتر در معرض آسیب قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه اتخاذ راهکارهای علمی برای مبارزه با مواد مخدر با در نظر گرفتن راهکار های بومی در پیشگیری از اعتیاد در مبارزه با این پدیده شوم تاثیر گذار است افزود:  برگزاری کارگاه های آموزشی جهت آشنایی و آگاهی از مضرات عوارض مواد مخدر ، برگزاری جشنواره ترک اعتیاد و ترک سیگار و توسعه مشارکتهای مردمی از دیگر راهکارهایی است که می توان در حوزه مبارزه با مواد مخدر از آن بهره گرفت .

این مقام مسئول  با تاکید بر اینکه باید روانشناسی تربیتی در سطح جامعه فرا گیر شود، تصریح کرد: باید نحوه برخورد با فرزندان به خانواده ها آموزش داده شود تا با هویت بخشی به فرزندان، آنها در بیرون از منزل دچار مشکل نشوند.

در ادامه جلسه هریک از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به بیان اقدامات در راستای پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=50405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.