• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
3

کرامت انسانی گمشده جهان امروز است/ سیره ائمه معصومین غنی ترین نسخه مقابله با دشمن در میدان جنگ نرم است

  • کد خبر : 51199
  • 21 مرداد 1395 - 11:34
کرامت انسانی گمشده جهان امروز است/  سیره ائمه معصومین غنی ترین نسخه مقابله با دشمن در میدان جنگ نرم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت:کرامت انسانی گمشده جهان امروز است که می توان به نوعی در این دهه بر این خصلت انسانی تفکر و تدبر کرد و بشریت می تواند با تاسی از الگوهای با کرامت که ائمه معصومین هستند نسبت به کسب آن حرکت کنند.

حجت الاسلام مردانی در گفت و گو با نبض سحر ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: دهه اول ماه ذی‌العقده دهه کرامت است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) است که این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری این ایام گفت: در ایام سعی می شود  شناخت معرفت عمومی نسبت به حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت معصومه و حضرت شاه چراغ  گسترش و افزایش یابد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: کرامت انسانی گمشده جهان امروز است که می توان به نوعی در این دهه بر این خصلت انسانی تفکر و تدبر کرد و بشریت می تواند با تاسی از الگوهای با کرامت که ائمه معصومین هستند نسبت به کسب آن حرکت کنند.

مردانی  گفت: خداوند انسان را با خصیصۀ تکریم ستوده  «و لقد کرّمنا بنی آدم…» و در فرهنگ اسلامی دو نوع کرامت برای انسان تعریف شده است: کرامت ذاتی و کرامت اکتسابی، که در کرامت اکتسابی انسان ها در ارتباط با این نوع کرامت یکسان نیستند، بلکه متفاوت هستند و هرچه میزان تقوا و پرهیزگاری آنان بیشتر باشد، کرامتشان نیز بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به میلاد امام رضا(ع) گفت: سیره امام رضا (ع) نماد تمام نمای فضایل انسانی است و دانش بالای امام هشتم(ع) موجب ایمان آوردن شقی‌ترین دشمنانش به علم ایشان می شد و دشمنانش نمی توانستند ابهت دانش ایشان را بشکنند به همین دلیل حضرت امام رضا(ع) به عالم آل‌محمد (ص) معرفی شدند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: افزود: امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان کریمه اهل بیت(ع) آموزه های گران قدری را برای بشریت داشته اند که باید از آموزه های نورانی آنان در زندگی خود بهره ببریم تا در مسیر رشد و تعالی حرکت کنیم.

مردانی با اشاره به اینکه امروز دشمنان دین مبین اسلام با ترفندهای مختلف به دنبال ضعیف کردن عقاید و ارزش های دینی هستند، گفت:  در شرایط کنونی سیره ائمه معصومین غنی ترین و پربارترین  نسخه مقابله با دشمن در میدان جنگ نرم است.

وی افزود: در این دهه مردم ضمن یک دهه جشن و سرور، با معارف و اهداف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند و به عنوان یک سرمشق  و الگو از آنان پیروی کنند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.