• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

در مسیر کنکور به توانایی های خود ایمان داشته باشید/کنکور پایان کار نیست آغاز راه موفقیت است

  • کد خبر : 51407
  • 25 مرداد 1395 - 18:42
در مسیر کنکور به توانایی های خود ایمان داشته باشید/کنکور پایان کار نیست آغاز راه موفقیت است

زهرا قاسمی از دانش آموزان برتر شهرستان خرمدره هستند که در کنکور امسال در گروه علوم تجربی رتبه ۷۵ منطقه و ۷۰۸ کشوری را توانستند کسب کنند در ادامه گفت و گوی نبض سحر را با این نخبه علمی شهرستان می خوانیم.

زهرا قاسمی از دانش آموزان برتر شهرستان خرمدره هستند که در کنکور امسال در گروه علوم تجربی رتبه ۷۵ منطقه و ۷۰۸ کشوری را توانستند کسب کنند در ادامه گفت و گوی نبض سحر را با این نخبه علمی شهرستان می خوانیم:

این دانش آموز موفق خرم دره ای  در خصوص دوران تحصیل خود گفت:  من  دوره متوسطه خود را در دبیرستان فرزانگان خرمدره گذراندم و در کنکور سال ۱۳۹۵ باعنایت الهی موفق به کسب رتبه ی ۷۵ منطقه ی ۳ و ۷۰۸ کشوری شدم .

قاسمی میزان درصد های دروس رشته خود را به شرح ذیل اعلام کرد:

دروس عمومی:

ادبیات و زبان فارس  ۶۷ درصد
زبان انگلیسی ۴۲درصد 
عربی ۸۶ درصد
معارف ۸۸ درصد
اختصاصی:
زیست ۸۱ درصد
شیمی ۶۰ درصد
ریاضی ۵۰ درصد
فیزیک ۷۳ درصد
وی در خصوص نحوه مطالعه خود گفت: من از سال دوم دبیرستان با جدیت برای رسیدن به هدف خود در کنکور تلاش کردم و از همان سال در آزمون های آزمایشی  شرکت کردم و در طول سال دوم دبیرستان روزانه ۵ ساعت مطالعه میکردم وبیشتر بر روی کتاب های درسی تمرکز داشتم و از سال سوم دبیرستان ساعت مطالعه خود را در روز های تعطیل به ۷ ساعت رساندم.

این دانش آموز موفق خرم دره ایی تصریح کرد: من از همان تابستان سال چهارم به طور میانگین روزانه ۱۰ ساعت مطالعه دروس پایه و پیش را در برنامه خود قرار دادم و در طول دوران جمع بندی از فروردین ماه ۹۵ بیشتر بر روی مرور کتاب های درسی و تست های کنکور ۸ سال اخیر تاکید داشتم و   در طول ۳ سال آخر دوره متوسطه از کتاب های کمک اموزشی و تستی در کنار کتاب های درسی کمک میگرفتم .

قاسمی از رشته مورد علاقه خود برای ادامه تحصیل گفت: من به رشته   پزشکی علاقه مند هستم و به امید خداوند در این رشته تحصیل خواهم کرد.

وی رمز موفقیت خود را این چنین بیان می کند: رمز موفقیت در دنبال کردن هدف بدون مکث و درنگ است برای موفق شدن باید اول باور کنیم که می توانیم به هدف خود برسیم و بعد از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف دریغ نکنیم  و هر فردی در هر مرحله ای از مسیر کنکوری خود باید همواره به توانایی های خود ایمان داشته باشد و بداند هیچ وقت برای شروع دیر نیست و به اندازه ی رویا ها و اهداف خود همت و انگیزه خود را بالاتر ببرد.

دانش آموز موفق خرم دره ای ادامه داد: ابتدا و شروع هر کاری سخت ترین مرحله آن کار است اما با توکل بر خدا و تلاش و پشتکار جدی و برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از زمان میتوان ان را به پایان رساند و کنکور پایان کار نیست بلکه ابتدای راه موفقیت است .

قاسمی نقش مادر خود را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: راهنمایی و حمایت مادرم و دادن انگیزه و اعتماد به نفس در مسیر کنکور مرا بسیار کمک کرد.

سخن پایانی زهرا قاسمی : من در  آخر هم از مادر عزیزم و مدیریت آموزشگاه فرزانگان و تمام دبیران گرامی ام و دوستان خوبم که در طول دوران تحصیل مرا در رسیدن به هدف خود یاری کرده اند  نهایت قدردانی و تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم ذره ای از زحمات و محبت های این عزیزان را جبران کنم و برای همه ی کنکوری های عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

۰۳۳۳

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=51407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.