• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

نمایشگاه مطبوعات زنجان برگزار نمی‌شود/ جایزه‌های ارشاد در تقدیر از خبرنگاران هزینه آژانس هم نمی‌شود

  • کد خبر : 51554
  • 28 مرداد 1395 - 19:17

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب از دوم تا هشتم شهریورماه گفت: نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی‌شود.

ناصر مقدم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با محوریت نمایشگاه کتاب و مطبوعات برگزار شد، اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس سیاست‌هایی که تعیین کرده است، کمک می‌کند که این نمایشگاه‌ها با مشارکت خود استان‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین نمایشگاه ناشران کتاب در سال ۹۳ برگزار شد، اضافه کرد: امسال نیز بر اساس هماهنگی‌هایی که با معاونت فرهنگی انجام شد، قرار است نمایشگاه در هفته دولت برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان محل نمایشگاه را یکی از موضوعات مهم در برگزاری آن عنوان کرد و گفت: در ابتدا پیگیر آن بودیم که نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار شود، اما به علت اینکه این نمایشگاه در زمان تعیین شده فرصتی برای برگزاری نداشت از همین رو قرار شد این نمایشگاه در محل نمایشگاهی مصلی زنجان برگزار شود.

مقدم با بیان اینکه با برگزاری جلسه با دفتر امام جمعه زنجان هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه در محل مصلی زنجان انجام شد، اضافه کرد: طبق هماهنگی قرار است، این نمایشگاه در طبقه همکف مصلی برگزار شود.

* برگزاری مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آماده‌سازی فضای نمایشگاهی در زنجان آغاز شده است، تصریح کرد: از یکشنبه و دوشنبه چینش غرفه‌ها آغاز و از روز سه‌شنبه دوم شهریورماه نیز نمایشگاه آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاح نمایشگاه با حضور صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این نمایشگاه از روز دوم تا هشتم شهریورماه برگزار می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه زمینه حضور ناشران فعال در این نمایشگاه فراهم شده است، تصریح کرد: امیدواریم استقبال مردم به لحاظ خرید از نمایشگاه مطلوب باشد، زیرا طی سالیان ناشران علاقه‌مند به حضور در استان‎‌هایی هستند که از نظر مالی برای آنها توجیه داشته باشد.

* برگزاری جشن امضای کتاب در نمایشگاه کتاب زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کتاب‌ها در این نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با تخفیف در نظر گرفته شده، استقبال از برگزاری نمایشگاه مطلوب باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب در زنجان گفت: برنامه عصری با شعر، دعوت از منتقدان و نویسندگان حوزه کتاب و برگزاری جشن امضای کتاب از جمله برنامه‎هایی است که در نمایشگاه کتاب اجرا می‌شود.

مقدم با بیان اینکه در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب شهرستان‌ها نیز برنامه خواهند داشت، اضافه کرد: در همین راستا به صورت روزانه هر شهرستان برنامه ویژه‌ای به صورت مستقل اجرا خواهد کرد.

* حضور چهار کتابفروشی زنجان در نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در این نمایشگاه چهار کتابفروشی زنجان و ناشران کتاب زنجانی نیز حضور خواهند داشت، تصریح کرد: طبق قانون ناشرانی می‌توانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که در طول سال ۴۰ کتاب را چاپ کرده باشند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات در این بازه زمانی برگزار نخواهد شد، اضافه کرد: به علت عدم تمایل معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی‌شود.

مقدم با بیان اینکه قرار بود، در این بازه زمانی سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شود، گفت: امیدواریم در بازه زمانی دیگر و در محلی دیگر این نمایشگاه برگزار شود.

* دوستان خبرنگار موفقیت همکاران خود را برنمی‌تابند

در ادامه این نشست خبری خبرنگاران حاضر در نشست خبری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

یکی از افراد تجلیل شده در روز خبرنگار با ابزار ناراحتی از برخورد برخی از همکاران پس از برگزاری مراسم روز خبرنگار گفت: این تجلیل ارشاد موجب شد، تا برخی از همکارانم را بهتر بشناسم.

وی با اظهار تأسف از اینکه برخی از همکاران موفقیت‌های همکاران خود را برنمی‌تابند، افزود: هدیه ارشاد از نظر مادی پول واکس کفش بنده نیز نبود، اما همین امر هم موجب حسادت برخی از دوستان شده است.

فوزیه مهدیون با تقدیر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای انتخاب وی افزود: لوح اهدایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بسیار با ارزش است.

* مشکلی از نظر بیمه خبرنگاران از سوی دولت وجود ندارد

همچنین در این جلسه مباحثی درباره مشکلات خبرنگاران در زمینه بیمه خبرنگاران مطرح شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز اعلام کرد، مشکلی از سوی دولت برای بیمه خبرنگاران وجود ندارد و رسانه‌ها باید اقدامات لازم را در این زمینه برای افرادی که به عنوان خبرنگار فعال هستند، را فراهم سازد.

وی درباره بحث حذف خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم اگر رسانه‌ای، شخصی را با عنوان خبرنگار بیمه کند، مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور خواهد شد.

وی به جوایز اهدا شده در روز خبرنگار نیز اشاره کرد و افزود: جوایزی که در این روز اهدا شد، پول واکس کفش که نه، بلکه هزینه یک آژانس هم نمی‌شود، اما بسیار متأسفم که در زنجان جوی حاکم شده که برخی از افراد موفقیت همکاران خود را برنمی‌تابند.

مقدم با بیان اینکه برای انتخاب یک شخص به عنوان شاخص در یک بخش هنری یا مطبوعاتی نظرات تک تک افراد صاحب نظر پرسیده می‌شود، گفت: در مواقعی که شخصی به عنوان، فرد شاخص در حوزه‌ای انتخاب می‌شود، همکاران وی باید در خوشحالی وی همراه باشند، نه اینکه زمینه ناراحتی وی را فراهم سازند.

انتهای پیام

 

فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.