• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

دولت در زمینه اقتصاد رفیق بازی می کند/ ختم انقلاب زمانی است که ما از آرمان های خود دست برداریم

  • کد خبر : 51563
  • 29 مرداد 1395 - 12:54

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با رودربایستی و رفیق بازی در این زمینه اقتصاد عمل می کند.

به گزارش نبض سحر به نقل از موج رسا, علی مطهری دیشب در گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید در استان زنجان در خصوص عنوان دکتر در خصوص شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری تحصیلات حوزوی داشتند اگرچه در دانشکده الهیات بسیاری از افرادی که دکتری دریافت کردند در محضر ایشان تلمذ کردند.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت دولت باید چراغی برای راه آینده باشد، گفت: پس از سه سال از فعالیت دولت، می توان در خصوص فعالیت های آن اظهار نظر کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان از نظر افلاطون باید فیلسوف باشند اگر چه افرادی همچون کوپر مخالف این نظریه بودند، عنوان کرد: نظیر این نظریه را شهید مطهری دارد زمانی که در خصوص سازمان روحانیت بحث می کنند این نظر را تایید می کنند که سازمان صالح و ساختار درست یک اجتماع و حکومت مهم تر از شخصیت های آن هستند.

مطهری با اشاره به اینکه هر چه رهبران خوب و صالح داشته باشیم اما ساختار نظام اجتماعی سالم نباشد، نمی توانند به مقاصد خود برسند، افزود: امروز هم وقتی فسادهای مکرر و زیاد جامعه را می بینم به این فکر فرو می رویم که شاید ساختار جامعه دچار اشکال باشد.

*از خلوص انقلابی فاصله گرفته ایم

وی تصریح کرد: عدم وحدت و همبستگی ملی یکی دیگر از مشکلات جامعه ایران است که هر چه از انقلاب اسلامی می گذرد از خلوص نیت ها کم شده و بر اختلاف ها اضافه شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر قدرت پرستی جای خلوص نیت ها را گرفته است و جناح گرایی موجب شده تا از هر طریقی جناح مقابل را به زمین بکوبند.

مطهری با بیان اینکه کمتر افرادی را داریم که ملی فکر کنند، افزود: شهید مطهری رخنه فرصت طلبان، تجددگرایی افراطی و نفوذ بیگانگان را از آفت های جناح بندی می دانستند.

وی خاطرنشان کرد: تفرقه و تشتت یکی از عوامل انقراض جوامع بشری محسوب می شود که در قرآن کریم نیز ظلم،فساد اخلاقی،ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه و تشتت جامعه را به هلاکت می رساند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوره معاصر جهان اسلام ضربه تشتت و تفرقه را دیده است، گفت: عدم تشکیل امپراطوری عربی و تشکیل رژیم غاصب اسرائیل در قلب دنیای اسلام از نتایج این تفرقه و تشتت بود.

*معیار سنجش عملکرد دولت ها شعارهای اولیه انقلاب است

مطهری ادامه داد: معیار سنجش عملکرد دولت ها در نظام اسلامی شعارهای اولیه انقلاب است که در سیاست داخلی، خارجی، عملکرد اقتصادی و فرهنگی قابل اندازه گیری است.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی دولت یازدهم موفق بوده است، افزود: در اثر این سیاست خارجی،نظام اسلامی از انزوا خارج شده و ایران هراسی در دنیا کاهش یافته است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توفقیات به دست آمده در برجام بر ضرورت استفاده ضروری از این فرصت تاکید کرد و گفت: هر چه از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود، توفقیات در این زمینه افزایش می یابد.

وی بر ضرورت استفاده از حضور اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا تاکید کرد و گفت: بعید است که چنین فرصتی فراهم شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه با آمریکا نباید به تابو تبدیل شود چرا که ختم انقلاب زمانی است که ما از آرمان های خود دست برداریم، گفت: رابطه با آمریکا نباید منجر به فراموش کردن آرمان های انقلاب اسلامی شود.

مطهری بر ضرورت نزدیکی به کشورهای اسلامی و رفع سوء تفاهم ها تاکید کرد و گفت: باید آسیب شناسی در خصوص رفتار با اهل سنت انجام شود تا این سابقه ذهنی کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه دولت در سیاست داخلی توفیق چندانی نداشته است و مسئله مطبوعات نشان از حاکمیت دوگانه در این زمینه است، افزود: دادستانی بر خلاف تصمیم هئیت نظارت بر مطبوعات در خصوص تخلف روزنامه یالثارات برخورد کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنسرت ها در کشور، گفت: اسلام تکلیف موسیقی را مشخص کرده است و معنی ندارد که امام جمعه خراسان در خصوص آن اظهار نظر کند که این موضوع به معنای حکومت فدرالی است.

مطهری با بیان اینکه دولت باید در برابر این تک روی ها بایستد و ائمه جمعه حق ندارد در این خصوص اظهار نظر کند، تصریح کرد: در حادثه شیراز نیز به این دلایل سخنرانی من انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه خط قرمزهای مصنوعی رسانه ها نمی توانند در خصوص حصر خانگی افراد بنویسند، افزود: خبرنگاری را که دو ماه در سلول انفرادی زندانی شده است کار زشتی است.

*دولت به شعارهایش عمل نکرده است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت وعده هایی را به مردم داده است که خوب به این شعارها عمل نکرده است، افزود: دولت در برخورد با منتقدان خوب عمل نکرده است.

مطهری قانون شکنی و قانون گریزی را مشکل دولت قبلی عنوان کرد و گفت: در زمینه مسائل اقتصادی نیز دولت عملکرد متوسطی داشته است.

وی دولت روحانی را قانون گرا عنوان کرد و گفت: لوایحی که به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود کمتر مغایر با قانون است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تورمی که با رونق اقتصادی همراه باشد از نظر اقتصادانان قابل قبول است اما رکود همراه با تورم در حال حاضر در کشور وجود دارد.

مطهری ملاحظه کاری در برنامه های اقتصادی را از ضعف های دولت روحانی عنوان کرد و گفت: دولت با مسانحه،رودبایستی و رفیق بازی در این زمینه اقتصاد عمل می کند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط موسسه اعتباری ثامن الحج، گفت: متاسفانه نظارت های لازم در خصوص برخی فعالیت ها انجام نمی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توفقیات نسبی برنامه های فرهنگی دولت، گفت: بی توجهی به فرهنگ عمومی یکی دیگر از ضعف های دولت است که دولت ها به این مسئله عموما بی توجه بوده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.