• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

۶۵میلیارد تومان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهری اعتبار نیاز است

  • کد خبر : 51691
  • 01 شهریور 1395 - 14:12
۶۵میلیارد تومان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهری اعتبار نیاز است

فرماندار خرمدره: برای اتمام این پروژه فاضلاب ۶۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به وضعیت اعتبارت اتمام آن زمان بر است لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توان به روند اجرای این پروژه سرعت بخشید.

به گزارش نبض سحر، جمشید شیخی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان خرم‌دره، با تاکید بر ضرورت نظارت بر نانوایی‌ها، عنوان کرد: از آنجایی که نان یکی از منابع غذایی اصلی ایرانیان را تشکیل می‌دهد باید نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها وجود داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: باید با کشاورزانی که مبادرت به آبیاری مزارع سبزی خود با فاضلاب می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد تا چرخه بیماری به گردش خود ادامه ندهد.

 

این مسئول با اشاره به نارضایتی مردم از کاروان‌های عروسی که با سر و صدای غیرمتعارف در نیمه‌های شب اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند نسبت به مقابله با این امر اقدام کند بلکه باید خود شهروندان و دستگاه‌های فرهنگی نیز در این حوزه وارد عمل شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شکل‌گیری دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی حل مشکلات جامعه است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در یک جامعه امن و آرام زندگی کنیم مردم و دستگاه‌های فرهنگی باید با هم همکاری لازم را داشته باشند.

 

شیخی با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد، تاکید کرد: با توجه به افزایش سازمان‌های غیردولتی می‌توان از پتانسیل این سازمان‌ها برای مبارزه با سگ‌های ولگرد استفاده کرد.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه عرضه مواد غذایی ارزان‌قیمت نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق شهر شاهد عرضه مواد غذایی با قیمت خیلی ارزان‌تر نسبت به سایر فروشگاهها هستیم که این امر می‌تواند نگران‌کننده باشد، زیرا ممکن است از مواد نامرغوب در تهیه آن استفاده شده باشد که نظارت‌ها بر این مراکز باید دو چندان باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت واگذاری پروژه فاضلاب شهری خرم‌دره به بخش خصوصی، عنوان کرد: برای اتمام این پروژه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به وضعیت اعتبارت اتمام آن زمان بر است لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توان به روند اجرای این پروژه سرعت بخشید.

 

در ادامه این جلسه نیز رییس دامپزشکی خرم‌دره با اشاره به عرضه شیر خام در سطح شهرستان، عنوان کرد: متاسفانه پروانه فعالیت بخشی از عرضه‌کنندگان شیر خام در شهرستان بدون استعلام از دامپزشکی صادر می‌شود که این امر می‌تواند تبعات منفی در سلامتی افراد داشته باشد.

 

محمد فاتح‌مرادی با ببان اینکه برخی از این مراکز اقدام به واردات شیر از شهرهای هم‌جوار می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع باید ساماندهی شود زیرا حمل و نگهداری شیر توسط برخی از این مراکز مورد تایید نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه سگ‌های ولگرد می‌توانند صد بیماری را به انسان انتقال دهند، اظهار کرد: از آنجایی مبارزه با سگ‌های ولگرد به روش قدیمی منسوخ شده است شهرداری باید محلی را برای نگهداری این سگ‌ها در نظر بگیرد و با شیوه جدید نسبت به عقیم‌سازی آنها اقدام کند.

 

در ادامه این جلسه نیز رییس شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره با بیان اینکه وزارت بهداشت همگام با مسایل درمانی توجه ویژه‌ای به مسایل بهداشتی نیز دارد، افزود: خوشبختانه با کمک خیرین گام‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان برداشته شده و چندین پروژه بهداشتی در سطح شهر در حال ساخت است.

 

جلیل کریم‌خانی یادآور شد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده سه مرکز بهداشتی شهرستان در بین ۲۰ مرکز برتر استان قرار گرفت که این امر بیانگر تلاش‌های فعالان عرصه بهداشت شهرستان است.

 

در ادامه این جلسه نیز معاون شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت ثبت‌نام افراد در سامانه سیب، تصریح کرد: ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مستلزم ثبت‌نام در این سامانه است.

 

بهروز کریمی با بیان اینکه استفاده از سامانه سیب موجب حذف پرونده‌های کاغذی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم شهرستان در سرشماری ثبت‌نام نکرده‌اند که باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.