• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

شر تهدیدها، تحریم ها و ایران هراسی علیه ایران دفع شده است/ نمی شود عقیده سیاسی را محدود و یا پاک کرد

  • کد خبر : 51801
  • 03 شهریور 1395 - 17:41

وزیر کشور گفت: تهدیدها، تحریم ها و قطعنامه ها ایران هراسی را علیه کشور ایجاد کرده بود که در حال حاضر این شر دفع شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید زنجان اظهار داشت: انسجام، وحدت و همدلی که در بین مسئولان زنجانی است امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی افزود: انصاری در جایگاه موثرتر و مفیدتری خدمت خواهد کرد که توفیق برای مردم استان و دولت است،از زحمات صادقانه و خالصانه وی تشکر می کنم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه درویش امیری با ویژگی های تجربه،معتقد به برنامه های دولت چرا که تجلی اراده مردم، دولت در عرصه اجرایی است که ما به تبعیت از آرای مردم، مسئولان کشوری باید متمایل به دولت انتخاب شوند که امیری همراهی کامل را با دولت دارند، افزود: افرادی که در دستگاه های اجرایی قرار می گیرند باید دارای مشی اعتدالی باشند و اصلاح طلب، اصولگرا و مشی های سیاسی مهم نیست بلکه مهم این است که مشی اعتدالی داشته باشد.

رحمانی فضلی قدرت هماهنگی را از دیگر ویژگی های مورد توجه وزارت کشور عنوان کرد و گفت: انسجام و وحدت داخلی یکی از ویژگی های مهم دولت تدبیر و امید است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت پیگیری، فعالیت و تلاش برای انجام کار از دیگر ویژگی های مسئولان باید در دولت تدبیر و امید باشد تا عقب افتادگی های تاریخی کشور جبران شود.

وزیر کشور توجه به اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: از نظر علمی، عقلی، سیاسی ، امنیتی و اقتصادی و اجتماعی  توجه به اقتصاد مقاومتی ضرورت است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید رشد و توسعه کشور بر اساس مردم محوری، عدالت محوری، دانش محوری و درون نگری با توجه به اقتصاد مقاومتی انجام شود.

وی با بیان اینکه استاندار باید پیگیر موضوع اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: حفظ وحدت و انسجام باید از ویژگی های استاندار بوده و از حاشیه رفتن و مشغول فرعیات شدن پرهیز کند چرا که موجب تفرقه و انشقاق می شود.

وزیر کشور ادامه داد: در شرایطی که منطقه در نا امنی و بی ثبات در اثر دخالت ابرقدرت ها به سر می برد باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و نیروهای مسلح برای پایداری امنیت استفاده کنیم.

رحمانی فضلی استحکام بخشی به شرایط امنیتی را یکی از وظایف مهم استاندار عنوان کرد  و گفت: حفظ و تقویت امنیت از وظایف استاندار است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی، مشی مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس جمهور تنوع احزاب است و نمی شود عقیده سیاسی را محدود و یا پاک کرد، گفت: باید حرکت های سیاسی در قالب قانون و قانون مداری انجام شود.

وزیر کشور تصریح کرد: پس از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی احزاب و شخصیت ها در ایران به درجه ای از جامعیت و شعور سیاسی رسیده اند که در حال حاضر با وجود بیشترین تعداد احزاب ،تحرکات سیاسی و رسانه ها، هیچ مشکلی نداریم.

رحمانی فضلی گفت: جمهوری اسلامی چنان از قوت و قدرت برخوردار است که هیچ کس نمی تواند به آن آسیب برساند و مردم از درجه قدرت تشخیص برخوردارند که هیچ کس نمی تواند بر سر آنها کلاه بگذارد.

وی با اشاره به اینکه مردم همواره انتخاب درست دارند و نباید نگران باشیم بلکه باید همه قبول کنند که در چارچوب قانون فعالیت کنند، افزود: انتخابات اوج فعالیت های سیاسی است که در سال گذشته انتخابات در کمال صحت و درستی برگزار شد و انتخابات پیش رو با همان صلابت، قانونی و توام با آرامش برگزار شود.

وی با تبریک هفته دولت به مردم و مسئولان تصریح کرد: دولت ها تجلی اراده مردم بوده و دولت امانتی را به وکالت از مردم دارند که باید انجام دهند.

وزیر کشور گفت: در شرایط کنونی که وضعیت منطقه اینگونه است و دشمنان بیشترین فشار را به کشور وارد می کنند، موفق هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور از انزوا در سیاست خارجی بیرون آمده است و امروز شر بزرگی از در خانه ملت دور شده است، گفت: تهدیدها، تحریم ها و قطعنامه ها ایران هراسی را علیه کشور ایجاد کرده بود که در حال حاضر این شر دفع شده است.

وی گفت: این موضوع به این معنی نیست که شرور حذف شده است بلکه باید با افزایش قدرت دفاعی و با تقویت بنیان های اقتصادی با اقتصاد مقاومتی و رصد فعل و انفعالات دشمن، از هر روزنه ای برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وزیر کشور گفت: مردم حول محور اسلام و ایران اختلافات را کنار گذاشته اند که باید قدر دان این انسجام و همدلی بود.

موج رسا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=51801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.