• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

کنسرت هایی که موجب شکسته شدن حریم امام شود، مغایر با شرع است/نتیجه قهری برجام اقتصادی سلب کمک ایران به نیروهای مقاومت است

  • کد خبر : 51828
  • 04 شهریور 1395 - 17:36
کنسرت هایی که موجب شکسته شدن حریم امام شود، مغایر با شرع است/نتیجه قهری برجام اقتصادی سلب کمک ایران به نیروهای مقاومت است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت:برگزاری کنسرت هایی را که موجب شکسته شدن حریم امام رضا(ع) می شود با شرع مقدس اسلام مغایر است.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و امر به معروف و نهی از منکر در قالب طرح تکریم رسانه ها و فعالین رسانه ای حامی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:رساندن پیام،رسالت اصلی رسانه است و اگر رسانه در چارچوب شریعت عمل کند، پیام رسانی و پیامبری کرده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم،هر رسانه ای سخنگو و سخن ور است، تصریح کرد: کسی که مردم را به سوی خداوند متعال، آخرت، ایمان و تعالیم انبیای الهی دعوت کند،بهترین رسانه بوده و از سوی قرآن کریم مورد ستایش قرار می گیرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امر به معروف رویه انبیای الهی است، تصریح کرد: پیامبری اگر از امر به معروف فاصله بگیرد، کار طاغوت را انجام داده است.

آیت الله دولابی گفت: رسانه باید با ظرفیت ها و ابزار خود معروف را ترویج داده و مانع ترویج منکر در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فرائض الهی در جامعه برپا داشته می شود، تصریح کرد:ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب هلاکت جامعه است.

*امر به معروف نباید به بوته فراموشی سپرده شود

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر شرایط به گونه ای باشد که منجر به ترک امر به معروف شود برای زنده نگه داشتن آن واجب است با زشتی ها مقابله کرد تا این فریضه به بوته فراموشی سپرده نشود.

آیت الله دولابی تصریح کرد: سکوت در برابر زشتی ها و فتنه موجب می شود تا جریان ظلم آن فرد را با خود ببرد در حالی که اجرای امر به معروف مقابله با ظالم است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی امر به معروف در کشور حزبی می شود و برای اینکه جریان یا گروهی جریان رقیب را بشکند بدون اینکه کاری به اصلاح جامعه داشته باشد، در برابر یک زشتی پا را فراتر می گذارد و موضوع را به قدری بزرگ نمایی می کند تا جریان رقیب را از صحنه خارج کند، افزود: در حالی که گاهی تا مرز متزلزل کردن پایه های نظام  اسلامی برخی افراد و جریان ها به پیش می روند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مراتب امر به معروف از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام،گفت:  اول باید فاعل قلبا انزجار خود را عمل زشت اعلام کند و در درجه دوم باید با تذکر لسانی اقدام کند.

آیت الله دولابی با بیان اینکه آمر به معروف نباید از ملامت ها، برچسب ها و تهمت ها بترسد، خاطرنشان کرد: چرا که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد.

وی با اشاره حوزه اعتقادی به عنوان یکی از حوزه های امر به معروف، گفت: از این حوزه،جریان های رسانه ای نباید به اعتماد مردم لطمه وارد کرده و یا اعتقادات مردم زیر سئوال ببرند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی به واسطه نهی از منکر در حوزه اقتصاد، ربا خواری،رشوه خواری و تضییع حقوق مردم رواج پیدا می کند در حالی که اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مقابله با چنین اقداماتی در جامعه است.

*برخی مدیران فیش های حقوقی نجومی گرفتار اشرافی گری شده اند

آیت الله دولابی با اشاره به اتفاقات اخیر در زمینه فیش های حقوقی نجومی، گفت: باید در این زمینه ریشه ها را جستجو کرد،بسیاری از مدیرانی که گرفتار این موضوع شدند، قربانیان اشرافی گری هستند که از مدت ها قبل در کشور راه افتاده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه همراهی رسانه ها با مقام معظم رهبری کافی نبود و همراهی لازم صورت نگرفت، گفت: این عدم همراهی موجب شد تا مدیری با جسارت تمام از اینکه بهترین ماشین و غذا را داشته باشد، خجالت نکشد و حتی از تریبون ها این موضوع را اعلام کند در واقع  جریان اشرافی گری موجب شده تا این مدیر چنین جسورانه موضع خود را اعلام کند.

*رسانه ها در برخی حوزه ها سکوت کرده اند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه ها در برخی حوزه ها سکوت کرده اند،گفت:اگر نسبت به جریمه های بانکی که کمر یک تولید کننده را می شکند، اقداماتی که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ و بیکاری مردم می شود، در قبال قاچاق و واردات بی رویه رسانه سکوت کند،وضعیت کسب حلال و حرام در جامعه بهم می ریزد.

آیت الله دولابی تصریح کرد: بزرگترین ظلم در جهان توسط آمریکای جنایتکار اتفاق می افتد و اگر سکوت کنیم سایه ظلم بر کشور ما گسترده تر می شود.

وی با اشاره به مسئله برجام و برنامه های اقتصادی آن، گفت: اگر دولت متعهد شود همه حساب ها تحت نظارت آمریکا قرار گیرد،این امر موجب می شد تا ایران به حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت نتواند کمک مالی کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر اقدامی که منجر به غلبه ظالم شود،حرام قطعی است و سکوت در برابر آن، جایز نیست.

آیت الله دولابی با اشاره به اینکه عدم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب می شود تا قله های ثروت در بخشی از جامعه انباشته و بخش اعظمی از جامعه در فقر به سر ببرند، افزود: عدالت اجتماعی در سایه عمل به معروف محقق می شود.

وی با بیان اینکه آمر به معروف و نهی از منکر نباید تخطئه شود،گفت: من باید از موضع گیری عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه مشهد که در خصوص در حریم امام رضا (ع) تذکر دادند،حمایت کنم چرا که ایشان با تشخیص درست برگزاری کنسرت هایی را که موجب شکسته شدن حریم این امام همام می شود را با شرع مقدس اسلام مغایر عنوان کردند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کنسرت هایی که با مسائل حرام آمیخته است با شرع مقدس در تضاد است و  فقیهی فهمید که به واسطه اجرای نادرست قانون تبعاتی در کشور ایجاد می شود و مقابل اجرای این قانون موضع گیری کرد.

انتهای پیام/موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.