• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

روحیه مطالبه گری در مردم تقویت شود/موفقیت دولت موفقیت مردم است

  • کد خبر : 51872
  • 05 شهریور 1395 - 14:37
روحیه مطالبه گری در مردم تقویت شود/موفقیت دولت موفقیت مردم است

امام جمعه خرمدره گفت: نقد دولت باید نقدی منصفانه باشد، موفقیت دولت موفقیت مردم است و روحیه مطالبه گری در مردم تقویت شود و از تخریب پرهیز شود و عدالت در گفتار نیز رعایت شود.

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند درآیه دوم سوره نحل می فرمایند: فرشتگان را به فرمان خود با روح ( با وحی و قرآن ) بر هر کس از بندگانش که بخواهد فرو می فرستد که هشدار دهید که معبودی جز من نیست ، پس از من پروا کنید.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: از دیدگاه اسلام کارگزاران خدمتگزار مردم هستند،  بنابراین باید برخوردار از یکسری ویژگی‌های فردی، اخلاقی، تعهدی و تخصصی باشند و نحوه رفتار و معاشرت آنان با مردم، براساس عناصر ارزشی اسلام باشد.

امام جمعه خرمدره گفت: حضرت علی (ع) برای سالم ماندن  و مصون ماندن دستگاه اداری کشور از انحراف، مواردی را توصیه نموده است که بررسی رفتار و عملکرد کارگزاران، تواضع در برابر مردم، تفاوت نگذاشتن در برخورد با مردم ، حق گرایی و عدالت خواهی را می توان اشاره کرد.

حسینی  گفت: در سفارش امام علی(ع) به کارگزاران خود آمده است : نوک قلم ها را تیز کنید، سطرها را نزدیک هم قرار دهید، مطالب اضافی را از متن حذف کنید، فقط مسائل لازم را بنویسید و از زیاده روی در نوشتن بپرهیزید، زیرا اموال مسلمانان تحمل ضرر و زیان را ندارد.

وی گفت: نقد دولت باید باید نقدی منصفانه باشد، موفقیت دولت موفقیت مردم است و روحیه مطالبه گری در مردم تقویت شود و از تخریب پرهیز شود و عدالت  در گفتار نیز رعایت شود.

خطیب جمعه خرمدره ضمن اشاره به شهادت شهیدان رجائی و باهنر گفت: خدمت صادقانه این شهیدان نام نیک آنان را بعد از سال ها همچنان زنده نگه داشته، هرچند دوران خدمتی آنان کوتاه بود و در مقابل افراد طاغوتی که به ناحق در مسند قدرت کشور سالها حکومت کردند ولی امروز از آنان نام نشانی نیست.

وی همچنین روز داروسازی ، بانک داری اسلامی  را گرامی داشت و گفت: مردم در آغاز سال تحصیلی جدید از اسراف و تبذیر پرهیز کنند و از  اجناس ایرانی برای دانش آموزان خود خرید کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=51872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.