• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

هفته ای نیست که گروه های تروریستی در ایران به دام نیفتند/اگر حمایت های آمریکا نبود جنگ را ۳ ساله تمام می‌کردیم/ خودکفایی ایران در تولید هواپیمای بدون سرنشین

  • کد خبر : 53076
  • 04 مهر 1395 - 18:37

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هفته ای نیست که گروه های تروریستی در شمال غرب یا شرقی توسط مجموعه های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به دام نیفتند.

به گزارش  نبض سحر به نقل از موج رسا, سردار امیر علی حاجی زاده در همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت: حسن سلیقه موجب شده تا جمع ممتاز پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس استان زنجان امروز در این همایش گرد هم آیند.

وی با بیان اینکه بی شک یکی از گنجینه های بزرگ کشور، نظام و انقلاب اسلامی، تجربیات، عبرت ها و درس های دفاع مقدس است، افزود: خوشحالم که در جمع کسانی این مطالب را عرض می کنم که این فضا را درک کرده و در آن شرایط بوده اند و اگر قرار است این گنجینه استخراج شود تا حلال مشکلات فردی، اجتماعی و بین المللی در عرصه های سیاسی و اقتصادی باشد، پیشکوستان و طلایه داران بهترین افراد برای انتقال این گنجینه هستند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نباید اجازه دهیم این تاریخچه گوهر بار بدون استفاده مدفون بماند اگر این کار بکنیم در حق خود و ملت جفا کرده ایم.

سردار حاجی زاده ادامه داد: اگر به آن دوران برگشته و از آن تجربیات استفاده کنیم همه مشکلات پیش رو را می توانیم حل و فصل کنیم چرا که همه مشکلات با الگوی دفاع مقدس قابل حل است.

وی گفت: در مقابل نظام اسلامی تنها عراق نبود بلکه با ائتلافی مواجه بودیم که در موضوع ایران اسلامی شرق و غرب، اروپا و کشورهای مرتجع عربی اختلافی نداشتند و با اتحاد در مقابل ما صف آرایی کردند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دوره جنگ سرد که معمولا شوروی و آمریکا بر سر خیلی مسائل اختلاف داشتند بر سر ایران مشکل نداشتند و کشورهای مرتجع عرب و اروپا را نیز حمایت کردند.

سردار حاجی زاده گفت: آمریکا بود که همه اینها را دور هم جمع و متحد کرده بود تا بتواند به عنوان ائتلاف در مقابل ایران اسلامی عمل کند، اطلاعاتی که از طبقه بندی محرمانه و خیلی محرمانه امروز بیرون آمده است به خوبی این اتحاد را نشان می دهد.

وی بیان داشت: اگر حمایت های آمریکا نبود جنگ هشت سال به طول نمی کشید و می توانستیم سه ساله تمام کنیم، اگر این حمایت نبود  هزاران نفر شهید نمی شدند و میلیاردها دلار ضربه اقتصادی و زیر ساختی به کشور ضرورتی نداشت.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پس از گذشت یک و نیم سال از آغاز جنگ آمریکا پشتیبانی خود از صدام را آشکار می کند تا جایی که عراق را از لیست تروریست ها خارج کرده و در مقاطع مختلف کمک های تسلیحاتی، شیمیایی به صدام می کند.

سردار حاجی زاده افزود: با فشار آمریکا عربستان، کویت و امارت خزانه خود را به سوی عراقی ها باز کرده و میلیاردها دلار پول های نفتی در اختیار این کشور قرار گرفت.

وی افزود: رزمندگان با همه این موانع پیشروی کردند در حالی که آمریکا در سال های آخر جنگ مستقیم وارد عرصه شد و تحریم تسلیحاتی را نیز علیه کشور ایران اعمال کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه تنها جنگی که در دو قرن اخیر اتفاق افتاد و حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد جنگ ایران و عراق بود که نباید این تجربه فراموش شود، دشمنی آمریکا و غرب با ایران به اتمام نرسیده است چرا که نه ما دست از آرمان ها برداشته ایم و نه آمریکا عقب نشینی کرده است.

سردار حاجی زاده بیان داشت: با استفاده از الگوی دفاع مقدس که از سدها عبور کردیم امروز هم می توانیم در خیلی از شئونات و مشکلات از این الگو استفاده کنیم.

وی گفت: در حوزه تسلیحات در اوایل دوران دفاع مقدس چیزی نداشتیم و اگر امروز انواع تسلیحات دریایی، هوایی و پیشرفته تولید می کنیم و تکیه به خارج نداریم به واسطه استفاده از الگوی دفاع مقدس بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با اشاره به اینکه در فاصله رژه نیروهای مسلح کشور از ۳۱ شهریور سال ۹۴ تا رژه امسال تسلیحات جدیدی رونمایی شد که کارهای کوچکی نبود، افزود: امروز در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین خودکفا هستیم که این هواپیماها نیز کم از موشک زمین به زمین ندارند.

سردار حاجی زاده بیان داشت: در حوزه ساخت رادار و موشک و در حوزه های زمینی، توپخانه، شناوری، زمین به هوا و ساحل به دریا خودکفا شده ایم.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر روش های هشت سال دفاع مقدس باید گفتمان سازی کرده و با این روش مشکلات را حل کرد، خاطرنشان کرد: بیرون از مرزها برای ما دلسوزی نخواهند کرد باید با تکیه بر توانمندی های جوانان و توانمندی داخلی موفقیت های لازم را کسب کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در آن دوران اگر فقط قرار بود نیروهای نظامی مشکل جنگ را حل کنند قطعا ما شکست می خوردیم ملت ما یکپارچه به میدان آمدند و به رسالت خود عمل کردند .

سردار حاجی زاده افزود: امروز دشمن در حوزه اقتصادی و فرهنگی به جنگ ما آمده است و نمی شود کار را بر عهده دولت گذاشت و باید در این جنگ همه کمک کرده و دست به دست هم داده تا از این مانع عبور کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ما تجربیات و روحیه ایثار را ملاک قرار داده و دست به دست هم دهیم به مراتب راحتتر می توانیم از این مرحله عبور کنیم اما به خودباوری و اعتماد به نفس نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما جبهه های جدیدی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ گشوده اند، گفت: باید در درون شهرها و شهرستان ها و استان ها قرارگاه تشکیل داده و با دشمن مقابله کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همانگونه که ملت در دوران دفاع مقدس از همه توان استفاده می کرد امروز هم باید دست به دست هم داده و دشمن را شکست بدهیم.

سردار حاجی زاده گفت: اگر در دوران جنگ قرار بود به روش کلاسیک عمل کنیم باید آتش بس را قبول می کردیم ما منتظر چیزی نبودیم با داشته های خود اتحاد را برقرار و دشمن را شکست دادیم.

وی با مقایسه دستاوردهای اوایل دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: باید با تشکیل قرارگاه های متعدد امروز هم با دشمن مقابله کنیم همانگونه که کشورهایی همچون آمریکا با تشکیل قرار گاه فشارهای خود را اعمال می کنند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز درست است که صدای توپ و تانک را نمی شنویم اما جبهه های بسیار در مقابل ما فعال بوده و در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و هفته ای نیست که گروه تروریستی در شمال غرب یا شرقی توسط مجموعه های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به دام نیفتد، تلاش می کنند تا ایران هم همچون سایر کشورهای منطقه نا امن شود.

سردار حاجی زاده ادامه داد: گنجینه پر ارزش و گوهربار دفاع مقدس را باید پیشکسوتان به نسل جدید منتقل داده و این مشکلات اساسی حل شود.

*سردار حاجی زاده همسنگر شهیدان کاظمی و باکری است

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در این همایش با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: سردار حاجی زاده همسنگر شهیدان از جمله شهید کاظمی و باکری هستند که حضور ایشان را در پایتخت شور و شعور حسینی، شهر غواصان دریا دل و خط شکن استان زنجان را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: هر سال در هفته دفاع مقدس پیشکسوتان و فرماندهان ارتش، بسیج، جهادگران و نیروی انتظامی که در دوران دفاع مقدس نقش فرماندهی و کلیدی داشتند به یاد هشت سال حماسه، ایثار و فداکاری و جانبازان گرد همایی برگزار می کنند.

فرمانده سپاه انصار الهمدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: این گردهمایی های موجب می شود تا خاطرات شیرین دفاع مقدس از جمله مراسم های استقبال، اعزام و شب های عملیات برای رزمندگان آن دوران زنده شود.

سردار کرمی اضافه کرد: دستانی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوسه زدند امروز ما بر دستان شما بوسه می زنیم.

وی افزود: این حضور اعلام آمادگی برای دفاع جانانه از نظام اسلامی است چرا که رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس با خداوند متعال عهد بسته و بر عهد و پیمان خود وفادار بوده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=53076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.