• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

برگزاری گردهمائی هیئات مذهبی و مادحین /ممنوعیت حمل تصاویر منتسب به ائمه ‌اطهار توسط هیئت ها

  • کد خبر : 53155
  • 06 مهر 1395 - 11:08
برگزاری گردهمائی هیئات مذهبی و مادحین  /ممنوعیت حمل تصاویر منتسب به ائمه ‌اطهار توسط هیئت ها

گردهمائی هیئات مذهبی و مادحین شهرستان در راستای انسجام بخشی و آماده شدن شهرستان برای برگزاری مراسم ماه محرم و صفر برگزار شد.

به گزارش نبض سحر، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با همکاری شورای هیئات مذهبی و کانون مادحین در راستای انسجام بخشی و آماده شدن شهرستان برای برگزاری مراسم ماه محرم و صفر، گردهمائی مسئولان هیئات و مادحین شهرستان را امروز پنجم مهرماه سال‌ جاری در سالن فرمانداری شهرستان خرم‌دره برگزار کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی در این مراسم گفت:  اقامه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین درس عاشورا برای زندگی امروزی ما است و  امام حسین(ع) برای به پا داشتن این فریضه الهی مهم، نهضت خود را به سرانجام رساندند و جان خود را در این راه فدای اسلام کردند.

عباسعلی طاهری با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر بیانگر اهمیت این فریضه الهی است، تأکید کرد: علما، مادحین و مسئولان هیئات مذهبی باید از ظرفیت ماه محرم و صفر برای ترویج هر چه بیشتر این فریضه الهی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نوع نگرنش و بینش مداحان بر روی مخاطبانشان بسیار تاثیرگذار است، افزود: ذاکران اهل بیت باید بدانند که به هر میزان افرادی که پای منبر و مداحی آنها می نشیند بیشتر باشد مسوولیت آنها نیز سخت تر است.

طاهری  در خاتمه خطاب به مسئولین هیئت ها تصریح کرد: سعی کنید جلسات شما جلسات جاذبی باشه دافعه نداشته باشد و بویژه جوانان را جذب برنامه های مذهبی و دینی نماید تا آنها از آسیب های اجتماعی مصون باشند .

ممنوعیت حمل تصاویر منتسب به ائمه ‌اطهار توسط هیئت‌ها

img_2213

 

فرمانده انتظامی خرم دره از ممنوعیت حمل و استفاده از تصاویر منتسب به ائمه اطهار توسط هیئت های مذهبی در شهرستان  خبر داد.

سرهنگ عباس حسنی گفت: به منظور پرهیز از هر گونه بدعت و خرافه پرستی و مسائلی که باعث وهن فرهنگ مکتب حسینی و قداست تشیع می شود، از عزاداران حسینی  انتظار می رود به منظور عظمت و رونق هر چه بیشتر مراسم عزاداری، ضمن رعایت قوانین و مقررات همکاری و تعامل نزدیک را با حافظان نظم و امنیت به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه هیئات برنامه دسته جات عزاداری یک روز قبل به نیروی انتظامی اطلاع دهند افزود: دستجات و هیئت های مذهبی برای جلوگیری از ایجاد راهبندان و اختلال در عبور و مرور و ایجاد ترافیک روان، هنگام حرکت دستجات عزاداری با همیاران پلیس در دستجات و ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی همکاری کنند.

حسنی  در پایان گفت: نیروی انتظامی در کنار هیئات شهرستان آماده خدمت رسانی مطلوب در ایام محرم است و از مسئولین هیئات هم انتظار می رود با ماموران نیروی انتظامی همکاری خوبی را داشته باشند.

 

امام جمعه خرمدره هم در این مراسم گفت: ماه محرم یک فرصتی است که باید از آن استفاده کرده و حقایق اسلام را در آن بیان کنیم، خطبا به مباحث اخلاقی و اعتقادی در این ماه اهتمام داشته باشند .

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: جوانان ما در خطر هستند، هیئات مذهبی در جذب جوانان به مسجد و مجالس امام حسین(ع) اهتمام زیادی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسئولان هیئت ها به توصیه های علما و مراجع تقلید در نحوه برگزاری آئین عزاداری توجه کنند و اجازه ندهند مراسم عزاداری در بعضی از رفتارهای خرافی و اعمال وهن آمیز مانند حمل تمثال غیر واقعی و منتسب به ائمه اطهار (ع)،  استفاده از آلات و ادوات موسیقی غیر متعارف، علم کشی و امثال آن آمیخته شود.

حسینی گفت: گاهی اوقات مادحین زمان های مداحی را طولانی مداحی می کنند که واقعا عزاداران رنحیده می شوند و رعایت حال عزاداران شود و مباحث ضعیف و اشعاری که با ائمه اطهار(ع) همخوانی ندارد در مجلس امام حسین(ع) مطرح نشود.

 

در این جلسه رئیس کانون مادحین هم از عدم حمایت برخی مسئولین انتقاد کرد و همچنین رئیس اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت توصیه هائی را در خصوص ذبح دام و عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف برای نذورات در هیئات تاکید کرد.

 

img_2233 img_2230 img_2227 img_2199

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=53155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.