• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

نوزاد عجول در زنجان درون آمبولانس دیده به جهان گشود

  • کد خبر : 53238
  • 07 مهر 1395 - 11:21
نوزاد عجول در زنجان درون آمبولانس دیده به جهان گشود

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: تکنسین های اورژانس زنجان فرصت برای انتقال زن باردار به بیمارستان را پیدا نکردند و زایمان در درون آمبولانس انجام شد.

جواد مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوالی ساعت ۳ بامداد دوشنبه، مرکز اورژانس زنجان از طریق تلفن در جریان درد زایمان یک زن جوان ۲۱ ساله در روستای قیطول واقع در مسیر ارتباطی زنجان – میانه قرار گرفتتند.
وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از پایگاه سلطان آباد به منظور انتقال زن باردار به بیمارستان به این روستا اعزام شد.
مرادی افزود: حین انتقال در میانه راه این زن باردار در وضعیت اضطراری قرار گرفت و در نتیجه نوزاد در درون آمبولانس به دنیا آمد.
وی تصریح کرد: این مادر تازه زایمان کرده به همراه نوزاد متولد شده پس از اقدمات درمانی اولیه توسط تکنسین های اورژانس، به منظور دریافت خدمات درمانی بهتر و بیشتر به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافتند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه این نخستین زایمان این زن ۲۱ ساله بود از بانوان باردار به ویژه زنان روستایی خواست در روزهای نزدیک به زایمان با مامایی که تحت نظرش هستند بیشتر در ارتباط باشند.
یازدهم اردیبهشت امسال نیز یک زن ۲۲ ساله روستایی از اهالی آق کند در مسیر ارتباطی زنجان – دندی در درون آمبولانس نوزاد خود را که پسر بود به دنیا آورد و سپس همراه با نوزاد به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافت.
همراهان این زن، برای انتخاب اسم نوزاد که دومین فرزند این خانواده بود، نام فرزند تکنسین اورژانس را که ‘صالح’ بود برگزیدند تا از این طریق از تلاش این فرشتگان نجات قدردانی کنند تا یاد و خاطرشان برای همیشه میان آنان باشد.
ششم آبان پارسال نیز یک زن ۳۵ ساله روستایی حین انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان نوزاد دختر و پنجم آذر نیز زن ۲۸ ساله ای حین انتقال به بیمارستان بوعلی سینا شهرستان خرمدره، نوزاد پسر خود را به کمک تکنسین های اورژانس در درون آمبولانس به دنیا آوردند.
ششم آذر پارسال نیز یک زن باردار، نوزاد پسرش را به کمک تکنسین های اورژانس پایگاه روزبه در منزل مسکونی خود واقع در حوالی پارک شهید رجایی به دنیا آورد و سپس به بیمارستان امام حسین (ع) تامین اجتماعی زنجان انتقال یافت.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=53238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.