• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

برداشت هفت هزار تن لوبیا در خرم دره

  • کد خبر : 53937
  • 25 مهر 1395 - 10:06
برداشت هفت هزار تن لوبیا در خرم دره

رئیس جهادکشاورزی خرم دره گفت: پیش بینی می شود امسال هفت هزار تن لوبیا در شهرستان خرم دره برداشت شود .

به گزارش نبض سحر، علیرضا اسداللهی ، با بیان اینکه لوبیا یکی از محصولات اصلی کشاورزی شهرستان خرم‌دره محسوب می‌شود، اظهار کرد: امسال بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت محصول لوبیا اختصاص یافته است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ارقام مختلف لوبیا در شهرستان کشت می‌شود، تصریح کرد: از مهم‌ترین این ارقام می‌توان به سفید کشاورزی، قرمز ناز، قرمز گلی، قرمز اختر، چیتی خمین و چیتی تلاش اشاره کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه لوبیاهای تولیدی شهرستان خرم‌دره از کیفیت خوبی برخوردار هستند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال غریب به سه هزار کیلوگرم لوبیا از هر هکتار از مزارع شهرستان برداشت شود که در مجموع پیش‌بینی‌ها هفت‌هزار تن است.

 

وی با بیان اینکه برداشت لوبیا از مزارع شهرستان آغاز شده است، یادآور شد: برداشت لوبیا اکثرا به صورت دستی انجام می‌شود و از دستگاه کمباین نیز هنگام خرمن‌کوبی استفاده می‌گردد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه بازدید از نحوه کار کمباین‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: سوخت نیز با قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

اسداللهی با بیان اینکه خرید تضمینی مختص محصولات استراتژیک با حجم بالا است، تاکید کرد: از آنجایی که لوبیا جز خشکبار محسوب می‌شود و امکان خرابی آن کم است اغلب به صورت تضمینی خرید نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال استقبال از خرید لوبیا در شهرستان مطلوب است، یادآور شد: در تلاش هستیم در صورتی که محصول تولیدی شهرستان در سال‌جاری از کیفیت بالایی برخوردار باشد به کشورهای همجوار نیز صادر شود.

 

وی، مصرف بالای آب را یکی از چالش‌های پیش روی کشت لوبیا عنوان کرد و افزود: با استفاده از روش‌های آبیاری نوین سعی شده است این مشکل تا حدودی برطرف شود.

 

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره خاطرنشان کرد: یک سری از ارقام جدید لوبیا وجود دارد که مصرف آب در آن کم است و محصول طی ۸۰ روز برداشت می‌شود که در تلاش برای ترویج کشت این نوع رقم هستیم.

 

 

انتهای پیام/منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=53937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.