• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
2

افزایش ۵۰ درصدی دستگیری قاچاقیان و فروشندگان مواد مخدر / رسانه های غربی درصدد ضربه زدن به قشرجوان جامعه است

  • کد خبر : 53995
  • 26 مهر 1395 - 17:48
افزایش ۵۰ درصدی دستگیری قاچاقیان و فروشندگان مواد مخدر / رسانه های غربی درصدد ضربه زدن به قشرجوان جامعه است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خرمدره گفت:در ۶ماهه اول امسال جاری ۱۷۹ مورد دستگیری قاچاقچی ، توزیع کننده ، نگه دارنده و معتاد داشته ایم که نسبت به مشابه سال گذشته با رشد ۵۰درصدی روبروست.

به گزارش نبض سحر،  سرگرد علیرضا مقدم در جلسه شورای فرعی مبارزه شهرستان خرمدره اظهار داشت:  بحث مواد مخدر به عنوان بحث خانمان سوز در بین خانوادهای ما مطرح است و همه خانواده ها و اقشار مختلف مردم با این بلای خانمان سوز درگیر هستند .

وی گفت: امروزه برنامه های خاصی از طریق رسانه های غربی و معاندان داخلی و خارجی وابسته به آنها صورت میگیرد و در واقع هدف آنها قشر آسیب پذیر و جوان جامعه  ما است در صددند با برنامه های ضد فرهنگی مواد مخدر را در بین قشر جوان توسعه بدهند و هویت اصلی جوانان ما را از بین ببرند .

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خرمدره گفت: در این راستا اقداماتی که نیروی انتظامی در سطح کشور انجام می دهد بسیار گسترده است، که سالانه چندین هزار تن از انواع مواد مخدر توسط همکاران ما در سطح کشور ثبت و ضبط می شود و تعداد زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر در این راستا دستگیر و اعدام می شوند .

مقدم با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی شهرستان خرمدره تاکید کرد: دستگیری قاچاقچیان در شش ماهه اول سال جاری  ۶ نفر بوده است که بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده است .

img_4841

وی گفت: تعداد دستگیری های صورت گرفته درباره خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در شش ماهه نخست سال سال جاری ، ۳۱ نفر است که نسبت به سال ۹۴ شاهد ۹ درصد افزایش آمار هستیم.

این مقام مسئول گفت: در خصوص نگه دارندگان مواد مخدر گفتنی است ، امسال ۱۰۱ مورد دستگیری داشته ایم که نسبت به آمار مشابه سال قبل ۸۰درصد رشد را شاهد هستیم و در بحث معتادین هم ۴۱ نفر دستگیری داشته ایم که نسبت به آمار سال قبل ۴۱درصد رشد در این زمینه را ثبت کرده ایم.

سرگرد مقدم گفت: بطور خلاصه و در مجموع در شش ماهه اول امسال ۱۷۹ مورد دستگیری قاچاقچی ، توزیع کننده ، نگه دارنده و معتاد داشته ایم که نسبت به مشابه پارسال با رشد ۵۰درصدی روبروست.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر گفت: در بخش تریاک و حشیش در شش ماهه اول امسال شاهد کشف ۱۴کیلو و ۲۶۱گرم بوده ایم که  ۷۱ درصد رشد در این زمینه را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می دهد .

جانشین فرماندهی انتظامی خرمدره گفت: در بخش هروئین و کراک که جزو مواد افیونی بسیار خطرناک است و در صورت کشف مجازات های سخت و در نهایت اعدام شخص را به همراه دارد در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵۹گرم کشفیات داشته ایم که نشان دهنده رشد ۶۷ درصدی هستیم .

وی گفت : در کشف مواد مخدر نوع شیشه نیز شاهد ۲۶۰ گرم کشفیات هستیم که نشان دهنده رشد ۸۸ درصدی در این بخش است.

مقدم گفت: در بحث پیشگیری اجتماعی ، همکاران ما در  ناجا آمادگی این را دارد که  در مدارس ودانشگاهها حضور پیدا کنند و  آموزش های لازم در این خصوص را به دانش آموزان و جوانان ارائه  بدهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=53995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.