• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
2

کسب رتبه دوم زنجان در حوزه برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر/ترویج‌دهندگان موادمخدر نباید از امنیت و آسایش برخوردار باشند

  • کد خبر : 54023
  • 27 مهر 1395 - 10:45
کسب رتبه دوم زنجان در حوزه برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر/ترویج‌دهندگان موادمخدر نباید از امنیت و آسایش برخوردار باشند

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: در شش ماهه اول امسال در حوزه برخورد با خرده‌فروشان در کشور رتبه دوم را بعد از استان تهران کسب کرده است.

به گزارش نبض سحر، تقی نصیری شامگاه دیروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در زمینه مبارزه با اعتیاد، اظهار کرد: هر قدر در حوزه پیشگیری فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد به همان اندازه شاهد سلامت جامعه خواهیم بود.

وی مدارس و مراکز آموزش عالی را کانون توجه سوداگران مرگ عنوان کرد و افزود: مراکز آموزشی مهم‌ترین نقاط استراتژیک در حوزه پیشگیری اولیه از موادمخدر به شمار می‌روند؛ از این رو باید اقدامات پیشگیرانه در این نوع مکان‌ها با جدیت و حساسیت بالاتری دنبال شود.

این مسئول آموزش را از ارکان مهم مبارزه با اعتیاد دانست و یادآور شد: بر اساس سند جامع ملی پیشگیری از اعتیاد، در برنامه پنجم توسعه می‌بایست حداقل ۸ درصد از افراد تحت پوشش آموزش‌ها باشند.

نصیری

وی با بیان این‌که در شش ماهه اول امسال در حوزه برخورد با خرده‌فروشان در کشور زنجان رتبه دوم را بعد از استان تهران کسب کرده است، اظهار کرد: در حوزه مقابله و مبارزه با مواد نیز زنجان رتبه ۷ کشوری را به خود اختصاص داده است.

نصیری با بیان این‌که بهزیستی متولی تاسیس مراکز اقامتی میان مدت است، اظهار کرد: افراد علاقه‌مند به تاسیس این مراکز در صورت دارا بودن شرایط لازم با مراجعه به بهزیستی می‌توانند مجوز تاسیس مرکز را بر اساس پروتکل جدید اخذ کنند.

وی با اشاره به این‌که افرادی که به صورت داوطلبانه و خود معرف برای ترک اعتیاد به مراکز اقامتی میان مدت مراجعه می‌کنند طبق قانون از تعقیب قضایی منع می‌شوند، گفت: دستگیر شوندگان برای ترک اعتیاد باید با حکم قضایی و به یک مرکز دولتی منتقل شوند.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر با بیان این نکته که از تحقیق و پژوهش‌هایی که در حوزه مبارزه با موادمخدر صورت می‌گیرد حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر منوط به زمانی است که عنوان پژوهش به دبیرخانه ستاد ارسال شده و جزو اولویت‌های ستاد باشد که در این صورت از حمایت مالی برخوردار خواهند شد.

ترویج‌دهندگان موادمخدر نباید از امنیت و آسایش برخوردار باشند

شیخی

در ادامه این جلسه نیز فرماندار خرم‌دره اظهار کرد: هرچند بیکاری می‌تواند یکی از دلایل گرایش افراد به موادمخدر باشد ولی علت تامه آن نیست، زیرا با بررسی در میان افراد دارای شغل نیز به افراد معتاد برخورد خواهیم کرد.

جمشید شیخی با بیان این‌که مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد یک عزم ملی و یک همت همگانی می‌طلبد، تاکید کرد: تا زمانی که در زمینه گسترش مواد مخدر احساس خطر نکرده و عزم جدی در این امر نداشته باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی با تاکید بر این‌که باید از افرادی که از کمپ‌های ترک اعتیاد خارج می‌شوند حمایت‌های لازم از جمله اشتغال صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید از افراد کارآفرین حمایت شود که یکی از این حمایت‌ها کاستن از روند بروکراسی اداری است که گاها دست متقاضیان اشتغال را بسته است.

شیخی با تاکید بر این‌که ترویج‌دهندگان موادمخدر نباید از امنیت و آسایش برخوردار باشند، تصریح کرد: باید با نهادهایی که طبق قانون در این حوزه ایفا نقش می‌کنند همکاری همه جانبه از سوی مردم و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

متن برگرفته از ایسنا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=54023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.