• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
4

عاشقان اباعبدالله باید ببیند امروز چطور میتوانند امامشان را یاری بکنند/ “کیست مرا یاری کند؟” یک ندای فرا زمانی و فرا منطقه ای است

  • کد خبر : 54170
  • 30 مهر 1395 - 10:38
عاشقان اباعبدالله باید ببیند امروز چطور میتوانند امامشان را یاری بکنند/ “کیست مرا یاری کند؟” یک ندای فرا زمانی و فرا منطقه ای است

نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت:ندای “کیست مرا یاری کند؟” یک ندای فرا زمانی و فرا منطقه ای است و عاشقان اباعبدالله باید ببیند چطور میتوانند امروز امامشان را یاری بکنند.

به گزارش نبض سحر، محمد حاجی ابوالقاسم دولابی دیشب  در جمع عزاداران حسینی خرمدره  ویژه برنامه های دهه دوم محرم  گفت: زیارتهایی است سرشار از معارف ومضامین بلند که می تواند انسان را در مسیر هدایت کمک بکند، یکی از زیارتهایی که برای امام حسین علیه السلام وارد شده است زیارتی است که امام صادق علیه السلام به ما یاد دادند، در کتابهای دعا هست، در مفاتیح الجنان هم هست،در یک فراز از آن زیارت امام صادق (ع) فرموده است : خطاب به امام حسین این جمله را بگو “لبیک داعی الله” و هفت مرتبه تکرار کن و ترجمه اش این است که آمدم و در خدمتم ای کسی که به سوی خدا دعوت میکنی، ابا عبدالله اگر در آنروزی که شما فرمودی “هل من ناصر ینصرنی ” و در عصر عاشورا تکیه بر نیزه غریبی زدی و هر چه اطرافت را نگاه کردی و دوستی ندیدی  و ندای” هل من معین “را سر دادی، اگر آنروز نبودم که جواب ترا بدهم, اما امروز جواب تو را میدهم. اگر انروز نبودم که بدن خود را و جان خود را فدای تو بکنم اما امروز با همه اعضا و جوارحم جواب تو را می دهم، با چشمم جواب میدهم, با گوشم جواب میدهم, با زبانم جواب میدهم, با قلبم جواب میدهم, با تمایلاتم جواب میدهم. اگر انروز نبودم که به ندایت جواب بدهم امروز با تمام نعمتهایی که خدا به من ارزانی داشته به ندای هل من ناصر تو لبیک میگویم.

وی گفت: چند نکته در اینجا خست که از معارف همین زیارت است، اولین و مهمترین نکته این است که ندای امام حسین یک ندای تاریخمند و مربوط به یک برهه خاصی از زمان نیست، این ندای “کیست مرا یاری کند؟” یک ندای فرا زمانی و فرا منطقه ای است.%d8%af%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c

نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این ندا  برای عاشورای سال ۶۱ نیست،  برای کربلا, آن قطعه متبرک از زمین در کشور عراق نیست، بلکه برای همه سرزمینهاست.

دولابی گفت: اینکه امام صادق این زیارت را در زمانی به شیعیان می آموزد که قریب به ۱۰۰ سال از شهادت امام حسین گذشته است, معلوم میشود این ندا مربوط به روز عاشورا فقط نبوده است  و دیگر اینکه زیارت امام حسین هم از راه دور و هم از نزدیک خوانده میشود, لازم نیست فقط در کربلا خوانده شود، لذا معلوم میشود امام از ما در هر کجا که باشیم طلب یاری میکند، و امروز هم در گوش عاشقان طنین انداز است و عاشقان اباعبدالله باید ببیند چطور میتوانند امروز امامشان را یاری بکنند.

وی گفت: همین امروز هستند کسانی که امام خود را تنها می گذارند, و نیز خیلی ها هم ایشان را یاری می کنند، ندای هل من معین تا ظهور امام زمان زنده است و لذا امام زمان عج با شعار کمک به امام حسین ظهور می کند. این عبارت “ألا یا اهل العالم إن جدی الحسین قتلوه عطشانا”که امام زمان عج در هنگام ظهور بر زبان جاری می کند همین است: ای مردم! امام حسین ع را با لب تشنه و مظلومانه شهید کردند و من امام زمان آمده ام که کمک بکنم به امام حسین ، قیام امام زمان عج در راستای کمک به سید الشهدا علیه السلام و در راستای لبیک گفتن به دعوت اوست.

نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت:   نصرت و یاری چند پایه دارد، یک پایه اش یاری کننده و پایه دیگرش یاری شونده و نکته دیگر اینکه ابزار نصرت چیست و چگونه یاری کننده می تواند به کنک یاری شونده بیاید؟وقتی امام میفرماید “هل من ناصر” در نگاه ابتدایی انسان تصور می کند یاری شونده امام حسین ع است و یاری کننده کسانی که به حضرت می پیوندند و کمک می کنند. اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که برعکس است. درست است که ندای هل من ناصر را امام می گوید, اما در واقع این ما هستیم که نیاز به کمک داریم. او نیازی به کمک ما ندارد ولی ما به کمک او نیازمندیم، لذا کسی که لبیک می گوید دارد کمک می کند که امام حسین ع دستش را بگیرد و نجاتش دهد، ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به دکتر مراجعه کنید و نیاز به جراحی یا مثلا جا انداختن دستتان داشته باشید،دکتر میگوید کمک کن تا مثلا دستت را جا بیاندازم، تو باید به من کمک کنی!
دولابی تاکید کرد: اینکه امام حسین ع میفرماید به من کمک کنید, نه به خاطر این است که به کمک من و شما نیاز دارد بلکه بدین معناست که : مرا کمک کنید تا بتوانم شما را نجات بدهم, شما را بهشتی کنم و شما را به بالاترین مراتب کمال برسانم.
وی گفت: مشکل اصلی ما این است که خیال می کنیم خدا, پیامبر و اولیای معصوم به ما نیاز دارند، تا وقتی که آدم فکر کند آنها به او نیاز دارند کمکشان نمیکند, اما اگر فهمید که ما به آنها نیاز داریم, اگر فهمیدیم که نماز ما به درد خدا نمیخورد, اگر خدا می گوید نماز بخوان! اول اذان بلند شو با من راز و نیاز بکن!, خدا نیازی به راز و نیاز من ندارد. اگر این را بفهمیم با همه وجود برای انجام دستورات دینی تلاش می کنیم. خدای متعال می فرماید ” من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا” ای کسانی که وضع مالیتان خوب است! بیایید به من قرض بدهید. خدایا تو چه نیازی به قرض داری ؟ مگر مشکل مالی داری؟ نه عزیز من خدا مشکل مالی ندارد،خدا می خواهد این پول شما را نگه دارد, فردای قیامت که به آن نیاز داری, صد برابر, هفتصد برابر و گاهی هزار برابر به تو برگرداند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=54170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.