• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

کاروان نمادین اسرای کربلا در خرمدره به حرکت در می آید

  • کد خبر : 54342
  • 05 آبان 1395 - 18:26
کاروان نمادین اسرای کربلا در خرمدره به حرکت در می آید

مسئول موسسه پله پله تا ملاقات خدا از برگزاری حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در خرمدره در اول ماه صفر خبر داد.

دکتر مجید بیگی در گفت و گو با نبض سحر گفت: حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا به‌منظور نمایش عمق مصائب وارده به اسرای کربلا پس از واقعه کربلا در روز عاشورا در خرمدره حرکت خواهد کرد و. برنامه ای که موسسه مذهبی پله پله تا ملاقات خدا قرار است در شهرستان اجرا کنند حرکت نمادین کاروان اسرا می باشد که این حرکت نمادین در چهار روز اول صفر که مصادف است با سالروز ورود اسرا به شام، در کل کشور در چهار شهر انجام می شود این گروه تئاتر خیابانی به کار گردانی حسن ربانی پذیرفتند اولین اجرا این کاروان در خرمدره انجام بگیرد.
وی گفت: در این حرکت نمادین ۱۵  نفربازیگر اصلی و۳۰۰نفر بازیگر سیاهی لشگر داردکه با تجهیزات کامل که  ۵۰نفر هم بازیگرانی هستند که نقش اسرا رو بازی می کنند که از اطفال ۳ساله تا ۱۰ساله  و نقش حخضرت زینب(س) وحضرت سجاد (ع ) را بازی خواهند کرد.
مسئول موسسه پله پله تا ملاقات خدا گفت: این برنامه اول ماه صفر ، برابر با یازدهم آبان ماه سال جاری ساعت ۱۵ از روبروی حوزه علمیه  آغاز خواهد شد  و ابتدابه یاد ظهر عاشورا خیمه هائی که در آن محل برپا کرده اند را آتش می زنند و کاروان به سمت  خیابان سید جمال الدین  حرکت و تا مسجد جامع این حرکت نمادین انجام خواهد شد.

بیگی گفت:  این مراسم در فضای نمادین سازی وعینی سازی مطالب دارد تاثیر گزار خواهد بود و  یک کار فرهنگی قوی برای شهرستان است و کاروان نمادین اسرا در طول مسیر صحنه‌های بی‌بدیلی “از کربلا تا شام” را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

وی گفت: در طول این برنامه مرثیه ثرائی برای اهل‌بیت(ع)، سخنرانی، مداحی  از دیگر برنامه‌های کاروان اسرا در یکم ماه صفر است.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=54342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.