• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

زائران اربعین تا ۲۴ آبان‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند

  • کد خبر : 54483
  • 09 آبان 1395 - 8:49

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به باز بودن سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین گفت: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین تا ۲۴ آبان‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

فرامرز بابایی امروز   با اشاره به اینکه برنامه پیاده‌روی اربعین زیر نظر وزارت کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: وزارت کشور برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌ای را تعریف کرده است که وظیفه حج و زیارت در این کارگروه اعزام زائر و دریافت روادید برای متقاضیان است.

وی به تعریف سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین اشاره و اضافه کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین سال جاری از تاریخ ۱۵ مردادماه آغاز شده و در حال حاضر مرحله قطعی ثبت‌نام در حال انجام است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات مقدماتی برای ثبت‌نام متقاضیان پیاده‌روی اربعین به پایان رسیده و وارد مرحله قطعی ثبت‌نام شده‌ایم، تصریح کرد: تاکنون برای حدود ۳ هزار نفر زائر استان زنجان ویزا دریافت شده است.

بابایی با تاکید بر وجود مزایایی برای ثبت‌نام در سامانه سماح افزود: متقاضیان می‌توانند از هر درگاهی برای ثبت‌نام وارد شده و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و گذرنامه‌ای خود در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت‌های مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه سماح به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ابراز کرد: در این ثبت‌نام‌ها به هیچ‌وجه پرداخت نقدی انجام نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین به صورت گروهی و انفرادی انجام می‌شود، ابراز کرد: ثبت‌نام‌های گروهی تا ۴۰ نفر هم انجام می‌شوند.

بابایی مبلغ مورد نیاز برای ثبت‌نام برای متقاضیان حضور در اربعین را ۴۰ دلار به اضافه ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ دلار توسط بانک مرکزی روزانه محاسبه شده و لحاظ می‌شود و در مورد ۳۵ هزار تومان هم ۲۵ هزار تومان برای بیمه و از مولفه‌های قطعی ثبت‌نام برای متقاضیان است که از عمق ۱۵ کیلومتری مرز ایران به صورت رفت و برگشت زائران را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرارداد بیمه زائران اربعین بین وزارت کشور با بیمه دانا است، ادامه داد: بیمه زائران از تکالیف حج و زیارت محسوب می‌شود و بنده هم در این مورد دستور دریافت کرده‌ام.

مدیر حج و زیارت استان زنجان به فعالیت آزادبرهای متخلف برای اعزام زائر به پیاده‌روی اربعین اشاره و تاکید کرد: در سطح شهر زنجان هم در این باره فعالیت‌هایی انجام می‌شود که قطع و یقین ویزاهای صادره جعلی خواهد بود.

بابایی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ایام اربعین، کسی می‌تواند از مرز رد شود که نامش در سامانه سماح ثبت شده باشد.

وی تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح را ۴ هزار و ۹۲۵ نفر اعلام کرد و ابراز کرد: ثبت‌نام این افراد در قالب یک هزار و ۹۴۴ گروه انجام شده است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه مبلغ مورد نیاز برای ثبت‌نام زائران اربعین در دفاتر ۱۸ گانه حج و زیارت دریافت می‌شود، اضافه کرد: حج و زیارت برای مناطقی که نمایندگی حج و زیارت و حتی مناطق روستایی هم تسهیلاتی برای ثبت‌نام فراهم کرده است که با توافق انجام شده پست مدارک را به نزدیک‌ترین نمایندگی تحویل و کار ثبت‌نام زائران انجام می‌شود.

بابایی با اشاره به لغو مجوز یکی از دفاتر حج و زیارت استان زنجان افزود: نمایندگی شهرستان خرم‌دره لغو مجوز شده است.

وی در تشریح وضعیت دفاتر ۱۸ گانه آژانس‌های زیارتی استان زنجان گفت: ۱۳ دفتر از این مجموع در شهر زنجان فعالیت می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان تعداد دفاتر آژانس‌های زیارتی فعال در شهرستان ابهر را سه دفتر اعلام کرد و ابراز کرد: تعداد این دفاتر در قیدار دو باب است ضمن اینکه شهرستان‌های دیگر یا دفتر ندارند و یا اینکه دفتر نمایندگی دارند.

بابایی به فعالیت دفاتر نمایندگی حج و زیارت در صائین قلعه و طارم اشاره و تاکید کرد: دفتر صائین قلعه قول فعال کردن نمایندگی را در خرم‌دره هم داده است، ضمن اینکه حج و زیارت در شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود و سلطانیه نمایندگی ندارد.

وی با اشاره باز بودن سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین تصریح کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین تا ۲۴ آبان‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه بعد از عاشورا روند ثبت‌نام متقاضیان حضور در پیاده روی اربعین افزایش یافته است، ابراز کرد: این روند طی سال گذشته هم به همین منوال بوده است.

بابایی در پاسخ به سؤالی در مورد روند صدور ویزا و مدت زمان اجرای این کار گفت: از زمان تحویل گذرنامه سه تا چهار روز زمان می‌برد تا ویزای متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین صادر شود.

وی بار دیگر تاکید کرد: مناطقی که دفتر نمایندگی و یا آژانس‌های زیارتی ندارند نیازی به حضور در حج و زیارت مرکزی ندارند بلکه با تحویل مدارک می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: فارس

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=54483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.