• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

رأی قاطعانه بییندگان نود به جهانی شدن شاگردان کی روش تا بازگشایی پرونده تبانی+ فیلم

  • کد خبر : 55409
  • 02 آذر 1395 - 7:00
رأی قاطعانه بییندگان نود به جهانی شدن شاگردان کی روش تا بازگشایی پرونده تبانی+ فیلم

برنامه نود این هفته ساعت ۲۲:۵۰ دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و در ساعت ۲:۲۶ بامداد به پایان رسید.

لحظه به لحظه با برنامه نود اول آذرماهبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ برنامه نود دوشنبه شب یکم آذر ماه ساعت ۲۲:۵۰ از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و تا ۲:۲۶ دقیقه بامداد سه شنبه ادامه داشت.

در ابتدای برنامه فردوسی پور ضمن اشاره به پایان دور رفت مقدماتی جام جهانی، انتقاداتی را نسبت به زمین ورزشگاه محل دیدار سوریه و ایران مطرح کرد.

*سوال پیامکی

پیش‌بینی اینکه تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه می یابد یا خیر؟ سوال پیامکی برنامه نود است که مخاطبان با ارسال عدد یک یعنی بله و دو یعنی خیر  نظر خود را اعلام کنند.

لحظه به لحظه با برنامه نود اول آذرماه

کلیپی از اتفاقاتی که قرار است در برنامه امشب نشان داده شود، پخش شد.

*در ادامه گزارش اختصاصی برنامه ۹۰ از دیدار ایران و سوریه پخش شد.
گفت و گو با هواداران ایرانی مقیم مالزی بخش ابتدایی این گزارش را تشکیل می داد.
تصاویری از زمین ورزشگاه تانکو عبدالرحمان و نحوه خشک کردن این زمین در زمان دیدار ایران و سوریه پخش شد.
در ادامه خلاصه ای از دیدار سوریه- ایران، نشست خبری کی روش و گفت و گو با هواداران تیم ملی و افشین پیروانی پس از پایان بازی پخش شد.

*مهمان ویژه:پژمان منتظری

گفت وگو با پژمان منتظری آیتم بعدی برنامه بود.
در ابتدای حضور پژمان منتظری در استودیو، فردوسی پور اعلام کرد به دلیل این که همسر این بازیکن کرمانی است گاهی از اصطلاحات کرمانی در گفت و گو با این بازیکن خوزستانی استفاده می کند.

*منتظری: خیلی ها اعتقاد دارند که کم حرف هستم در فضای مجازی هم به جز واتس آپ فعالیت چندانی ندارم.

تمام مسائل در مالزی بد بود. از امکانات تمرینی بگیرید تا امکانات اردویی.  از چند روز قبل از شروع بازی دعا می کردیم بارون نیاید. بازنده این دیدار ایران بود. دیدار سوریه و ایران نباید در چنین زمینی برگزار می شد اما سوری ها به این امر اصرار داشتند. اتفاقات بد فوتبال آسیا همیشه برای ایران می افتد. با این خط دفاعی فوق العاده سخت است که به ترکیب برگردم. تمام بازیکنان حاضر در اردو آماده بازی برای تیم ملی هستند. امیدوارم  روند فعلی تیم ما تداوم داشته باشد. البته صعود ما قطعی نشده است. اگر به قطر ببازیم وضعیت تیم ملی خراب می شود. باید دست کم ۱۰ امتیاز دیگر برای رفتن به جام جهانی بگیریم. تیم ملی بازیکنان و کادرفنی خوبی دارد اما اشتباه است که فکر کنیم صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی است چراکه ما کار سختی داریم.

فردوسی پور اعتقاد داشت ایران به درستی از ابزار خود در AFCاستفاده نکرد.

*در ادامه قرعه کشی برنامه نود پخش شد.

منتظری: خداراشکر که بازی با پاپوا گینه نو برگزار شد. خودم پس از ۲ ماه بیرون ماندن از زمین مقابل این تیم به میدان رفتم و بازیکنان تیم ملی تا حدی با بازی در زمین گل آلود آشنا شدند.

در ادامه کلیپی از بازی های تاریخ تیم ملی ایران در زمین های ناهموار و گل آلود با اجرای محمد حسین میثاقی پخش شد.

همچنین  کلیپی از بازی های نوستالژیک فوتبال باشگاهی ایران در زمین های ناهموار و گل آلود با اجرای محمد حسین میثاقی پخش شد.

در نخستین باری که نتایج نظر سنجی اعلام شد بیش از ۹۵درصد شرکت کنندگان به صعود تیم ملی رای داده بودند.

منتظری: مردم تیم ملی خود را دوست دارند و امید زیادی دارند ما به جام جهانی برویم. بازی فولاد و ذوب آهن که در زمین آب گرفته تختی اهواز برگزار شد تا حدی به دیدار ایران و سوریه شباهت داشت

تیم ملی نسبت به دوره قبلی بهتر شده است. در دوره قبل تجربه بیشتری داشتیم اما این دوره تیم ملی جوان شده است و به همین دلیل نیاز به بازی دوستانه دارد. با صعود تیم ملی به جام جهانی روسیه، پنجره فوتبال اروپا به روی این جوانان بیشتر باز می شود.
در تیم ملی حاشیه امنیت وجود ندارد. جوانان خوبی در تیم ملی هستند. سید جلال حسینی همچنان جزء جوانان با انگیزه تیم ملی به شمار می رود.

در ادامه کلیپی از نادیده گرفتن شدن حق فوتبال ایران در مراسم انتخاب برترین های فوتبال آسیا و دلایل این امر پخش شد که مهم ترین دلیل این تصمیم نفوذ برخی کشورهای عربی در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

گفت و گو با مهدی تاج پخش شد که در آن رئیس فدراسیون فوتبال از اعتراض به AFC نسبت به انتخاب زمین تانکو عبدالرحمان چند روز قبل از برگزاری دیدار و این که مسئولان کنفدراسیون به نامه کشورمان ترتیب اثر نداده اند، سخن گفت. همچنین از ارسال نامه اعتراض آمیز به کنفدارسیون فوتبال آسیا نسبت به حق خوری علیه فوتبال ایران در مراسم برترین های قاره خبر داد. البته در پایان این گزارش، کنایه ای هم به عملکرد ضعیف برخی از مدیران فوتبال کشورمان در این تصمیم AFC زده شد.

منتظری: اگر همه چیز سر جای خودش باشد تیم لی می تواند به مرحله بعدی جام جهانی راه یابد چرا که توانایی این کار را دارد. البته نباید نسبت به این امر از الان خوش بینی مطلق داشته باشیم. ایران تیم اول آسیا است. به همین دلیل باید بهترین اردوها و امکانات را داشته باشد. کی روش این موضوع را درک می کند. به همین دلیل بازیکنان دوستش دارند و با جان و دل برایش کار می کنند.

**هر مسئولی توانایی کمک به تیم ملی را دارد، نباید از این امر دریغ کند.

منتظری در ادامه گفت :در صورت بازگشت به ایران و مهیا بودن تمام شرایط در استقلال بازی می کنم.جای دیگری ندارم.

وی در پایان در خصوص آپارتمان پُر داستانی که از باشگاه استقلال گرفته بود، گفت: یک ساختمان اداری بود نه مسکونی! ضمن اینکه ابتدا گفتند ساختمان ۲۵۰ میلیون تومان ارزش دارد که ۵۰ میلیون تومان به غیر از بدهی‌های مالیاتی برای آن دادیم، بعدها به من گفتند که ارزش این ساختمان بالای ۶۰۰ میلیون تومان است که گفتم آن را بردارید و ۴۰۰ میلیون تومان به من بدهید؛ این حرف‌ها درست نیست.

**بخش بعدی برنامه نود به پخش تصاویری از عملکرد تیم ملی ایران در دور رفت ادوار اخیر مقدماتی جام جهانی باز می گشت.

*در ادامه بررسی عملکرد بازیکنان لژیونر روی آنتن رفت.
تحلیل بازی جنجالی نفت امیدیه و اکسین البرز در فصل گذشته لیگ دسته دوم و بررسی مجدد احتمال تبانی در آن بازی بخش بعدی برنامه امشب ۹۰ بود.

مصاحبه با مهدی پاشازاده سرمربی وقت تیم پارس جنوبی، علی اصغر کریمی و محمود شفیعی بازیکنان اکسین، علی لطیفی سرمربی فصل گذشته البرزی ها، فیروز کریمی سرمربی کنونی و مدیرفنی سال قبل این تیم و بررسی رای صادرشده در کمیته صیانت فدراسیون فوتبال مبنی بر تبانی در آن بازی مهم ترین بحث های این بخش بود.

*در ادامه عادل فردوسی پور به ارزیابی جدول جام حذفی پرداخت.
*کلیپ مربوط به حواشی بازی استقلال و صبا قم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و خلاصه این دیدار، در ادامه برنامه روی آنتن رفت.

*انتشار فیلم جنجالی مربوط به گفت و گو احمد صالحی و مهدی رحمتی در زمان پنالتی زدن کیوان امرایی در بازی استقلال- صبا سبب شد تا عادل فردوسی پور با پخش کلیپی چند دقیقه ای به مهارت بالای کاپیتان استقلال در گرفتن پنالتی اشاره کند.
در ادامه مجری برنامه ۹۰ با لب خوانی از داور بازی استقلال- صبا ثابت کرد که صالحی از واژه هایی چون سریع بچرخ در زمان صحبت با رحمتی استفاده کرده است.

*ارزیابی وضعیت ITC ایوو وایتزر بازیکن سابق تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بخش بعدی برنامه را تشکیل می داد.
این بازیکن در لیگ چهاردهم و در زمان مدیریت صادق درودگر در ملوان بدون ITC بازی کرده است.
در ادامه محمد صادق درودگر روی خط برنامه نود آمد و با اعلام این که خود را در این مورد از اشتباه مبری نمی داند توضیحاتی را نسبت به صادرنشدن ITC  وایتزر ارائه کرد و گفت: قبلا به صورت حالا ITC انقدر سریع صادر نمی‌شد و ما با مسیر قانونی و نامه به فدراسیون فوتبال این بازیکن را جذب کردم.کارت این بازیکن صادر نمی‌شد تا اینکه مدیر نقل و انتقالات ما روز بازی با کارت این بازیکن آمد ولی پس از چند مسابقه دیدیم او بدرد نمی‌خورد و قراردادش را فسخ کردیم؛ بیشترین اشتباه را در این زمینه بنده به عنوان مدیرعامل انجام دادم.

مصطفی شهبازی مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ با حضور روی خط برنامه، درمورد صدور کارت بازی وایتزر توضیح داد و اعلام کرد که برای ثبت قرارداد حتما نیازی به وجود ITC نیست.از سال ۸۸ با نظارت فدراسیون فوتبال تاکنون ITC گرفتن بازیکنان برعهده باشگاه‌ها بوده است و نقل و انتقالاتشان را انجام می‌دادند، اما متاسفانه مسؤول وقت ملوان براثر تغییر مدیریتی باشگاهشان آن اتفاقات رخ داد.
وی تاکید کرد: برای ثبت قرارداد به هیچ عنوان ITC لازم نیست،در آن زمان کرامتی رابط باشگاه ملوان انزلی بود و باید این کار را انجام می‌داد.

فردوسی پور با اشاره به نقش مستقیم درودگر، شهبازی و محمدرضا کسرایی در این مورد، آن ها را مقصر دانست و اعلام کرد این اشتباه را به گردن فرد دیگری نیاندازند.
محمدرضا کسرایی مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ هم دلایل صدور مجوز وایتزر از سوی این کمیته را تشریح کرد.

*آنالیز مریوط به آسیب دیدگی بازیکنان ایرانی، مقایسه آن با فوتبال در سایر نقاط دنیا و همچنین دلایل این آسیب دیدگی ها در ادامه پخش شد.
*دیدار تیم های تراکتورسازی- آینده سازان برق نوین شیراز و فولاد خوزستان-  نفت و گاز گچساران همراه با مصاحبه پایان بازی سرمربیان این تیم ها در بخش بعدی برنامه روی آنتن رفت.

*گزارشی از عملکرد علی رضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری برترین تیم داوری آسیا پخش شد.

ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری برنامه در بخش ابتدایی صحبت های خود با ابراز تاسف نسبت به حواشی به وجود آمده در دیدار استقلال- صبا اعلام کرد متاسفانه آنقدر که به حواشی داوری در کشور ما توجه می شود، به موفقیت های داوران کشورمان بها داده نمی شود.
میرزابیگی در تحلیل داوری بازی استقلال- صبا، تصمیم کمک داور بازی در اعلام آفساید گل محسن کریمی را تائید کرد.
وی همچنین در ارزیابی بازی تراکتور- آینده سازان برق نوین خطایی که منجر به گل دوم شاگردان امیر قلعه نویی شد را صحیح دانست.

کارشناس داوری برنامه ۹۰ با اشاره به این که داور می توانست با دادن کارت زرد دوم به ساسان انصاری مهاجم فولاد به دلیل تمارض وی را اخراج کند، اعلام کرد که در صحنه مشکوک دوم هیچ خطایی روی انصاری انجام نشد. همچنین وی جلو آمدن دروازه بان نفت و گاز گچساران در زمان زدن پنالتی فولادی ها را خطا دانست.

**میرزابیگی همچنین درمورد صحنه مشکوک دیدار سوریه و ایران، توضیح داد که کمک داور عراقی به درستی آفساید رضا قوچان نژاد را گرفته و این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

* پخش خلاصه دیدار تیم های آلومینیوم اراک و سپاهان همراه با نشست سرمرییان ۲ تیم، بخش بعدی برنامه بود.

*آیتم ۹۰ تا ۹۰ در ادامه برنامه روی آنتن رفت.

*خلاصه دیدار ذوب آهن- ماشین سازی همراه با صحبت های مجتبی حسینی و رسول خطیبی در ادامه این برنامه پخش شد.

*بخش بعدی این برنامه به پخش تصاویری از دوربین ۹۰ اختصاص داشت.

*در بخش ارزیابی داوری دیدار آلومینیوم اراک- سپاهان اصفهان، میرزابیگی اعتقاد داشت که تک گل میزبان در موقعیت آفساید به ثمر رسید. همچنین داور از اعلام یک ضربه پنالتی به سود این تیم خودداری کرد و پنالتی هم که برای آلومینیوم گرفت، درست بود.

میرزابیگی در تحلیل داوری ذوب آهن- ماشین سازی اعتقاد داشت که گل اول ذوب آهن صحیح بوده اما تیم داوری بازی در آفساید اعلام کردن یکی از گل های ذوب آهن، نگرفتن یک پنالتی برای ماشین سازی و اعلام خطایی که منجر به گل سوم ذوبی ها شده اشتباه کرده است.
دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان- سایپا و نفت تهران- شهرداری فومن به عنوان آخرین بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پخش شد.

میرزابیگی پنالتی که منجر به تک گل نفت مسجد سلیمان مقابل سایپا شد را اشتباه دانست.
هنچنین این کارشناس داوری در تحلیل بازی نفت- شهرداری پنالتی نفتی ها را صحیح دانست اما اعتقاد داشت خطایی که منجر به گل میلاد فخرالدینی شد، اشتباه بوده است.

*در ادامه گزارشی از حواشی مربوط به دیدار لغو شده شهرداری ماهشهر و گسترش فولاد پخش شد. دیداری که به دلیل حاضر نشدن تیم میزبان در زمین امیدیه، از سوی سازمان لیگ سه بر صفر به سود گسترش فولاد اعلام شد.

عبدالمجید باقری نیا سرمربی شهرداری ماهشهر روی خط آمد و گفت: بازیکنان شهرداری ماهشهر آماده انجام این بازی بودند. روز ۲۴ آبان به ما گفتند بازی در ماهشهر برگزار می شود اما ۲۶  آبان گفتند باید به امیدیه برویم. به هر حال طبق تماسی که کمایی شهردار ماهشهر از کربلا با مدیرعامل باشگاه داشت، به امیدیه نرفتیم.

بهروان نیز اظهار کرد: در روز قرعه کشی اعلام کردیم که اگر شرایط برگزاری بازی در ماهشهر فراهم نشود، دیدار شهرداری و گسترش فولاد به جای دیگری منتقل می شود. ما هیچ جا اعلام نکردیم بازی در ماهشهر برگزار می شود و به احترام مردم این شهر، این دیدار را به امیدیه نزدیک ترین محل نزدیک به ماهشهر منتقل کردیم. ضمن این که فرجی نماینده سازمان لیگ چند روز قبل از بازی از امکانات ورزشگاه ماهشهر بازدید کرد و گزارش داد این ورزشگاه شرایط برگزاری دیدار حساس مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ندارد.

کمایی شهردار ماهشهر هم گفت: نماینده سازمان لیگ نظر موافقی برای برگزاری بازی در ماهشهر داشت چراکه شهر ما از امکانات بیشتری نسبت به امیدیه برخوردار است. چند ساعت قبل از بازی مصوب شد که این بازی در امیدیه برگزار شود. سازمان لیگ با این تصمیم قصد داشت به گسترش فولاد کمک کند و ما نسبت به این امر اعتراض داریم.

*نگاهی به روزنامه های ورزشی صبح فردا، آخرین بخش برنامه نود در تاریخ اول آذر ۱۳۹۵ را تشکیل می داد.

*ضمن این که حدود ۹۴/۷ درصد به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ در نظر سنجی برنامه رای دادند.

آنچه در برنامه نود ۱ آذر خواهید دید+فیلم

سوال پیامکی نود (۹۵/۰۹/۰۱)+فیلم

حواشی کامل بازی سوریه – ایران+فیلم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=55409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.