• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

اگر زنجانی به بازگشت بدهی دولت تلاش کند شاید در حکمش تخفیف داده شود/هر هفته ناچار به فیلتر ۱۳تا ۱۴ هزار شبکه رایانه هستیم

  • کد خبر : 55939
  • 17 آذر 1395 - 11:56
اگر زنجانی به بازگشت بدهی دولت تلاش کند شاید در حکمش تخفیف داده شود/هر هفته ناچار به فیلتر ۱۳تا ۱۴ هزار شبکه رایانه هستیم

دادستان کل کشور گفت:در هفته ناچار به فیلتر ۱۳تا ۱۴هزار شبکه رایانه هستیم که یکی از دلایل آن تهاجم فرهنگی است.

اگر زنجانی به بازگشت بدهی دولت تلاش کند شاید در حکمش تخفیف داده شود/هر هفته ناچار به فیلتر 13تا 14 هزار شبکه رایانه هستیمحجت الاسلام و المسلمین محمد جواد منتظری دادستان کل کشور امروز( سه شنبه)با حضور در برنامه زنده تلویزیونی تیتر امشب، به بررسی مسائل مرتبط با فضای مجازی پرداخت.
دادستان کل کشور با اشاره به افزایش جرائم در فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به مسئولیت دادستان کل کشور در رابطه با فضای مجازی تعامل خوبی بین دادستانی و پلیس فتا وجود دارد و در دادستانی کل ما یک معاونت ویژه داریم و از طرف دیگر دادستان کل عضو شورای فضای مجازی است.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی جز ضروریات جامعه است اما متاسفانه این فضا جایی شده است برای برخی از خارج کشور که به فرهنگ های مستقل مانند جمهوری اسلامی ضربه بزند .
حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار داشت:دشمن از این فضا برای ضربه زدن به دین و فرهنگ جامعه استفاده کرده و به نوعی شبیخون زده به مقدسات کشور و علیه ما یک جنگ نرم راه انداخته است که باید با آن مقابله کنیم.
*در هفته ناچار به فیلتر ۱۳تا ۱۴هزار شبکه رایانه هستیم
دادستان کل کشور تصریح کرد:دومین مورد جرائمی است که در این فضا اتفاق می افتد از جمله برداشت های مالی و یا افرادی ممکن است به حریم خصوصی هم وارد شوند و باعث ایجاد زمینه جرم می شود در هفته ناچار به فیلتر ۱۳تا ۱۴هزار شبکه رایانه هستیم که علت آن یکی تهاجم فرهنگی استدر هفته ناچار به فیلتر ۱۳تا ۱۴هزار شبکه رایانه هستیم که علت آن یکی تهاجم فرهنگی است و علت دیگر کسانی که می خواهند جرمی را انجام دهدند در این فضا اثر کمتری از خود نشان می دهند که پلیس بالای ۸۰درصد آن را کشف می کند.
وی افزود: مقابله با فضای مجازی با پلیس فتا است و آنچه دستگاه های دیگر باید انجام دهند ناشی از کم کاری است .علت اینکه ما نمی توانیم با این فضا مقابله کنیم نبود سرورهای این شبکه ها در خارج از کشور است .
دادستان کل کشور در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری روی فضای مجازی بومی تاکید داشتند و شورای عالی فضای مجازی را ملزم کردند که زیرساخت های آن را در داخل کشور فراهم کنند.
وی افزود: مقام معظم رهبری روی فضای مجازی بومی تاکید داشتند و شورای عالی فضای مجازی را ملزم کردند که زیرساخت های آن را در داخل کشور فراهم کنند.
حجت السلام و المسلمین منتظری بیان داشت: زمانی که در کشور حادثه ای رخ می دهد تمام نیروها بیسج می شوند و مدیریت بحران تشکیل می دهند و حرف ما این است که شبکه های مجازی هم برای کشور بحران ایجاد کرده است و وزارت ارتباطات باید زیر ساخت های ایجاد شبکه بومی را ایجاد کند.
وی ادامه داد:شورای عالی فضای مجازی که وظیفه ساماندهی این فضا را دارد وارد کار شوند، بنده عملکرد دستگاه های مختلف را مناسب ارزیابی نمی کنم.دستگاهی که بیشترین ارتباط با ساماندهی این فضا را دارد وزارت ارتباطات است که باید از متخصصین استفاده کند و اگر متخصص ندارد باید از متخصین خارج از کشور استفاده کند.
دادستان کل کشور گفت: در شورای پول و اعتبار مقرر شد که نظارت الکتریکی بر بانک ها را افزایش یابد و بانک مرکزی در این رابطه مسئول است،  ما با فن آوری نوین که داریم می توانیم نظارت بر تراکنس الکتریکی را افزایش دهیم.
دادستان کل کشور در رابطه با فیش های نجومی گفت: بخشی از فیش های حقوق نا متعارف به دست ما رسید که البته دولت موردی به ما ارجاع نداد و دادستانی خودش به آنها درسترسی پیدا کرد که بخشی مربوط به حقوق ها است که قانونی بود و بخشی مبالغ زیادی دریافت شده که برای آن آیین نامه هایی تهیه کرده بودند که این موارد مجرمانه بودند و این پرونده ها به دادستانی تهران ارجاع داده شده که تطبیق دهد هرجا جرمی رخ داده است بررسی کند.
وی در رابطه با پرونده شهرداری گفت: بررسی ها انجام شده که برخی خلاف بود و برخی از آنها را شورای شهر مجوز داده و برخی هم ناشی از عدم توجه و نظارت کم رخ داده که ما این پرونده را هم به دادستانی تهران ارجاع دادیم.
*اگر زنجانی به بازگشت بدهی دولت تلاش کند شاید در حکمش تخفیف داده شود
وی با بیان اینکه حکم بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شده است گفت: اگر بابک زنجانی به بازگشت ۱۰هزار میلیارد بدهی دولت تلاش کند شاید در حکمش تخفیف داده شود و ما اعتقاد داریم که بیشتر این پول را در خارج از کشور دارد.
انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان،
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=55939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.