• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه انتقال آب از سد کینه ورس به ابهر و خرم دره

  • کد خبر : 55920
  • 17 آذر 1395 - 10:33
پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه انتقال آب از سد کینه ورس به ابهر و خرم دره

مدیرعامل آبفای استان زنجان گفت: پروژه تصفیه خانه انتقال آب از سد کینه ورس به ابهر و خرم دره در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش نبض سحر، علیرضا جزء قاسمی در دیدار با فرماندار خرمدره  با اشاره به آخرین وضغیت تصفیه خانه پروژه انتقال آب از سد کینه ورس به ابهر و خرم دره عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه کار ساخت سازه و ابنیه این پروژه به اتمام رسیده است عنوان کرد: این پروژه در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد که در صورت تامین اعتبار پیشرفت فیزیکی به ۸۰ درصد نیز خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری اعتبار پروژه ۶ میلیاردتومان بود که ریالی از این مبلغ تاکنون به پروژه اختصاص نیافته است ،افزود: در حال حاضر پیمانکار پروژه هفت میلیارد تومان طلبکار است.

  جزء قاسمی پروژه آبرسانی از سد کینه ورس به ابهر و خرم دره را یکی از پروژه‌های مهم استان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به وضعیت بحرانی آبهای زیرزمینی در این دو شهرستان این پروژه یکی از مهمترین پروژه های منطقه و استان به شمار می رود.

وی کمبود اعتبار را مهم ترین چالش پیش روی آبفای استان در اجرای پروژه ها برشمرد و اظهار کرد: کمبود بودجه موجب کند شدن روند اجرای پیشرفت پروژه های آبفا شده است.

مدیرعامل آبفای استان زنجان در ادامه با اشاره به پروژه فاضلاب شهری خرم دره یادآور شد: اگر در این پروژه متکی به کمک‌های دولتی باشیم روند اجرای آن ۱۵ سال به طول خواهد انجامید لذا باید از ظرفیت بخش خصوصی دراین پروژه استفاده شود.

جزء قاسمی  در ادامه گفت :  جهت رفع مشکل کم آبی در منطقه ما یک چاه را هم جانمایی کرده ایم که باید حفر و تجهیز شود تا این مشکل برطرف شود.

وی به اهمیت صرفه جویی در زمان بحران اشاره کرد و افزود : در حال حاضر با توجه به آمار میزان مصرف کشور ایران ۳ برابر میانگین جهانی است که برای گذر از بحران باید صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه کار خویش قرار دهیم .

img_0808

در ادامه فرماندار خرمدره  آب را مهم ترین عنصر در حیات بشریت عنوان کرد و افزود: باید در زمینه نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب در حوزه های مختلف اقدامات جدی‌تری صورت گیرد زیرا مصرف آب در کشور ما بالا تر از میانگین مصرف جهانی است.

حجت محمدی خرد بودن زمین های کشاورزی را مهم ترین چالش پیش روی کشاورزان در شهرستان خرم‌دره دانسته و گفت: این امر علاوه بر بالا رفتن میزان مصرف آب سبب تفاوت سلایق در تولید محصولات کشاورزی شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم دره در ادامه به تشریح روند اجرای پروژه های آبرسانی در شهرستان پرداخته و افزود: برای تسریع در روند اجرای این پروژه ها باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=55920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.