• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

عملیات واکسیانسیون ۲۰ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در خرمدره

  • کد خبر : 56079
  • 22 آذر 1395 - 12:49
عملیات واکسیانسیون ۲۰ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی در خرمدره

رئیس دام پزشکی خرمدره از آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی ۲۰هزار راس دام در شهرستان خرمدره خبر داد.

محمد فتاح مرادی در گفت و گو با نبض سحر با اعلام این خبر افزود: تب برفکی یکی از پر ضررترین بیماری های نشخوار کنندگان است که می تواند آسیب شدید اقتصادی به صنعت دامپروری وارد کند که با انجام این واکسیناسون و رعایت سایر اصول بهداشتی و قرنطینه از شیوع تب برفکی  پیشگیری  می شود.

وی با اشاره به آغار عملیات واکسیناسون تب برفکی  در خرمدره  گفت: عملیات واکسیناسون گوسفند و بز از تاریخ ۱۵ آذرماه سال  جاری  شروع شده  است و این عملیات در مدت یک ماه    انجام می شود.

رئیس دامپزشکی خرمدره گفت: پیش بینی می شود در این عملیات ۲۰ هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسیناسیون شود که برای انجام این عملیات تعداد  سه  اکیپ مجهز به واکسیناسیون شامل دو اکیپ بخش خصوصی و یک اکیپ بخش دولتی و یک اکیپ هم عملیات نظارت را برعهده دارند که  کار این عملیات را انجام خواهند داد.

مرادی تاکید کرد: انتظار داریم با این ایمن سازی در ۶ماهه دوم سال و اوایل سال بعد هیچگونه  تب برفکی ای  در  جمعیت دام  کوچک نداشته باشیم.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون دام سنگین گفت: عملیات واکسیناسیون دام سنگین(گاو) هم  آخر آبان ماه سال جاری به پایان رسید و در این عملبات  ۹۵۰۰راس دام   واکسینه شدندو همچنین برای کنترل این بیماری اطلاعیه هایی صادر شده ، کلاس هائی برای روستانشینان برگزار شده است و نظارت دقیقی  در میدان خرید وفروش دام  صورت می گیرد و تا به امروز هیچ گونه از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=56079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.