• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

شیوه های نوین آموزش قرآن در خرم دره /خیرین و مسئولین به یاری مراکز قرآنی شهر بشتابند+ تصاویر

  • کد خبر : 57112
  • 23 دی 1395 - 10:05
شیوه های نوین آموزش قرآن در خرم دره /خیرین و مسئولین به یاری مراکز قرآنی شهر بشتابند+ تصاویر

جامعه القران کریم شعبه خرمدره با رویکرد آموزشی نوین در تربیت نونهالان و نوجوانان علاقه مند به قرآن در شهرستان مشغول به فعالیت است که این مرکز از سال ۹۱ فعالیت های قرآنی خودرا شروع کرده است و در حال حاضر ۳۰۰ قرآن آموز در این مرکز به صورت روزانه آموزش می بینند.

به گزارش نبض سحر، مؤسسه جامعه القرآن الکریم، به عنوان مؤسسه‌ای فرهنگی-آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هر چه عمیق‌تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن کریم ، همچنین مصون ساختن دل و جان آنان در برابر انواع خطرات و آفات فرهنگی، در خردادماه سال ۱۳۷۷، هم‌زمان با عید سعید قربان، در شهر قم پایه‌گذاری شد و فعالیت قرآنی خود را از آغاز سال تحصیلی ۷۸-۱۳۷۷ با پذیرش و گزینش یک‌صد و بیست نفر، از بین صدها داوطلب مشتاق آغاز کرد.

مؤسس و مدیر  این مؤسسه، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدمهدی طباطبایی، با تجربه موفقی که سالیان متمادی در حفظ و قرائت و اداره جلسات تحفیظ قرآن کسب نموده است، با همکاری جمعی از حافظان و قاریان و استادان قرآن و بانیان خیر، به لطف الهی و با امید به عنایات خاص امام‌زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، این حرکت نورانی را آغاز کردند که در این میان، نقش بزرگ نام‌نیک و درخشان فرزند گرامی ایشان ، سیدمحمدحسین طباطبایی (علم الهدی) در مقبولیت این نهاد، قابل توجه است؛ عزیزی که با توفیق الهی و همت و پشتکار قابل تقدیر والدین گرامی‌اش، توانست به عنوان خردسال‌ترین حافظ کل قرآن، با تخصص‌های ویژه قرآنی در محافل گوناگون داخل و خارج کشور بدرخشد و عناوین و مدارکی را از بزرگان حوزه علمیه و برخی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به دست آورد.

این مؤسسه جهت پیشبرد اهداف مقدس قرآنی و تربیت نسل حاضر و آینده با برنامه‌های آموزشی، اداری و مالی منظم و منسجم ، دوره های آموزشی مختلفی در زمینه های حفظ ، تفسیر ،‌ مشاوره ، مربی گری و … برای مقاطع سنی مختلف اعم از خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ، خواهران و برادران ،‌ تدارک دیده است. گرایش ویژه فعالیت‌های جامعه القرآن حفظ قرآن کریم و جهت عمومی آن، فعالیت برای خردسالان سراسر کشور می‌باشد.

جامعه القران کریم  شعبه خرمدره با رویکرد آموزشی نوین در تربیت نونهالان و نوجوانان علاقه مند به قرآن در شهرستان مشغول به فعالیت است که این مرکز از سال ۹۱ فعالیت های قرآنی خودرا شروع کرده است  و در حال حاضر ۳۰۰ قرآن آموز در این مرکز به صورت روزانه آموزش می بینند.

از نکات جالب توجه این موسسه حضور والدین در سر کلاس قرآن فرزندان خود هستند و آنها هم در کنار فرزندان خود با قرآن مانوس تر می شوند.

حافظان خردسالی که هر کدام یک الی ۶ جزء از قرآن را حفظ هستند و توانایی خواندن کامل قرآن کریم را دارا هستند که از ویژگی های ممتاز  این موسسه است.

رحیمی مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم شعبه خرمدره در خصوص مشکلات این مرکز گفت: از مهم‌ترین این مشکلات جامعه القران می‌توان به استیجاری بودن محل  و کمبود اعتبار اشاره کرد  و از مسئولین و خیرین قرآنی تقاضای  همکاری و رسیدگی به مشکلات را خواستاریم .

وی گفت:   با وجود  همه این مشکلات مربیان و زحمت کشان جامعه القرآن با کمک خداوند متعال موسسه را به بهترین نحو ممکن اداره می‌کنند تا گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بردارند.

همچنین لازم به ذکر است تمامی مراکز قرآنی شهرستان اعم از موسسه قرآنی اسراء، مرکز قرآنی ضحی و … محل فعالیت های آنان هم استیجاری بوده و یک عزم جدی از طرف مسئولین و خیرین را می طلبد که در راستای احداث یک مرکز قرآنی در شهرستان اقدام کنند.

سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به تعالیم اسلامی به ویژه قرآن است لذا این کتاب انسان‌ساز نباید از سوی مسلمانان مورد غفلت قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=57112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.