• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

جوانان در انتخاب همسر دقت کنند/ فریب دوستی های اینترنتی را نخورید

  • کد خبر : 57237
  • 26 دی 1395 - 10:57
جوانان در انتخاب همسر دقت کنند/ فریب دوستی های اینترنتی را نخورید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم دره گفت: جوانان در انتخاب همسر دقت کنند که یکی از آسیب های انتخاب همسر توسط جوانان، انتخاب همسر بدون مشاوره و استفاده از تجربه های دیگران، به ویژه خانواده است.

حجت الاسلام علی مقدمی در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به سنت حسنه ازدواج گفت: اگر بخواهیم پاکی و طهارت جامعه را توسعه و تضمین کنیم، باید پابند سنت حسنه‌ ازدواج باشیم.

وی با توصیه به جوانان در انتخاب دقیق همسر گفت: یکی از آسیب های انتخاب همسر توسط جوانان، انتخاب همسر بدون مشاوره و استفاده از تجربه های دیگران، به ویژه خانواده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم دره با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در خصوص ازدواج گفت: پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در انتخاب همسر مى ‏فرماید: «ایاکم و خضراء الدمن، قیل یا رسول الله و ما خضراء الدمن؟ قال: المراه الحسناء فی منبت‏سوء» «مردم! از «خضراء الدمن‏» بپرهیزید، عرض شد مقصود چیست؟ فرمود: زن زیبا که در خاندان بد و پلید متولد شود»

مقدمی با توصیه به جوانان در انتخاب همسر گفت: جوانان در انتخاب همسر عجله نکنند و با دقت و مشاوره گرفتن از افراد مطلع و با اعتماد ، در این مسیر گام بردارند و از ازدواج های اینترنتی و دوستی های فضای مجازی که هیچ گونه اعتباری ندارد بپرهیزند.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند پذیرفتن یک زن و یا مرد ایده آل فقط به ظاهر خوب و آراسته نیست بلکه طرفین بایستی اطلاعات کافی و کاملی در مورد ازدواج داشته باشند.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه  ازدواج در آیین اسلام، امری آسان است گفت:  ازدواج در آیین اسلام، امری آسان است و تمام مشکلات پیچیده و دست و پا گیری که امروز در ازدواج ها وجود دارد، ساخته انسان است و مربوط به اسلام نیست.

 

مقدمی با اشاره به اینکه دین اسلام کاملترین دین ها است  گفت: دین اسلام برای جزء جزء زندگی انسان برنامه دارد که یکی از این برنامه ها پیمان ازدواج زن و مرد با یکدیگراست و در حقیقت پیمانی برای پشتیبانی این دو از هم در تمامی مراحل زندگی است .

وی گفت: ازدواج عمل به دستور خداوندو اجرای سنّت رسول اکرم  و یکی از عوامل خوشبختی همسران بوده واگر به شکل صحیح انجام شودعاملی است برای شکوفا شدن استعدادها و تکامل دین و ایمان وایجاد امنیت و آسایش و جلوگیری از فساد و حفظ عفت وپاکدامنی وباعث تأمین سلامت جسم و جامعه  است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=57237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.