• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

پای فروشگاه های زنجیره ای در خدابنده باز شد/اعتراض اصناف و بازاریان به فعالیت فروشگاه های زنجیره ای+تصویر

  • کد خبر : 57347
  • 27 دی 1395 - 20:08
پای فروشگاه های زنجیره ای در خدابنده باز شد/اعتراض اصناف و بازاریان به فعالیت فروشگاه های زنجیره ای+تصویر

امام جمعه زرین رود شهرستان خدابنده با انتقاد از افتتاح فروشگاه افق کوروش در شهر قیدار گفت: این فروشگاهها به بهانه تخفیف چند درصدی هزاران نفر را از کاسبان خرد فروش تا رانندگان و… بیکار می کنند و مسئولان نه تنها مخالفت نمی کنند بلکه با افتخار در بیکار کردن صدها جوان و کاسب دخیل می شوند.

به گزارش نبض سحر به  نقل از اشراق۲۴،شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در سال ۱۳۸۸ با هدف ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی در سراسر کشور ثبت شده است و اولین فروشگاه تخفیف محور شرکت در سال۹۲ راه اندازی شد.

در حال حاضر شرکت افق کوروش در استان های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، البرز، اصفهان، قم، فارس، مازندران، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی،خراسان شمالی، زنجان، همدان، گلستان،گیلان، اردبیل، مرکزی، سمنان، لرستان، خوزستان، یزد، کرمانشاه و کرمان مشغول فعالیت هستند.

به تازگی نیز یکی از شعبه های این فروشگاههای زنجیره ای در شهر قیدار شهرستان خدابنده افتتاح شده است و فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام عیوضی امام جمعه زرین رود شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴،با بیان اینکه “افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته” اظهار کرد: خبردار شدم فروشگاههایی قول پیکر با نامهای کوروش و جامبو در شهر قیدار در حال افتتاح هستند و تصمیم دارند به شهرهای دیگر نیز تسری دهند.

وی افزود: چند نکته را با مسئولان و چند خواهش را از مردم دارم اول اینکه مسئولان بدانند که ما نوکر مردم و حافظ منافع آنها باید باشیم وفرق بین مسئولان نظام اسلامی با مسئولان رژیم ستم شاهی این است که آنها دستشان با فئودالها و سر مایه داران وکار خانه داران و….در یک کاسه بود و حرفشان و نگرانیشان نگرانی این مرفهین بود اما قرار بود مسئولان همه رده های نظام طبق فرمایش امام راحل طرفدار زاغه نشینها و پا برهنگان باشیم.

امام جمعه زرین رود ادامه داد: حال ببینیم در کجا راه  هستیم، تعدادی از سرمایه داران و کار خانه داران در رده وزیر ومعاون وزیر و….در دولت هستند و بر تصمیم گیری کلان به نفع سرمایه داران که در حقیقت خودشان هستند دخیل و از خوراک پتروشیمی گرفته تا دخالت در زنجیره توزیع و کسب و کار مردم پیش رفته اند در حالیکه قیمت درج شده بر روی همه کالاها بیش از دو برابر قیمت آن است و مسئولان هیچ راهکاری برای کنترل آن اعلام نمی کنند.

وی افزود: به بهانه تخفیف چند درصدی هزاران نفر را از کاسبان خرد فروش تا رانندگان و… بیکار می کنند و مسئولان نه تنها مخالفت نمی کنند بلکه با افتخار در بیکار کردن صدها جوان و کاسب دخیل می شوند که این امر مایه تاسف است.

امام جمعه زرین رود خطاب به مردم گفت: تمام فعل وانفعال یک جامعه بهم پیوسته و مرتبط است،خرید از این فروشگاهها یعنی کمک به رانت خواری،انحصار طلبان اقتصادی تافته جدا بافته که نه به نیت کمک به مردم بلکه با نیت تک خوری و خالی کردن میدان برای خود تا پس از چند صباحی یکه تاز بلا منازع باشند نسبت به تاسیس این فروشگاهها اقدام کرده اند و این به معنای بیکاری برادران،بستگان،همسایگان و همشهریان است.

وی افزود: شهر تبریز چند میلیونی یک فروشگاهی این چنین ندارد چون مردم ومسئولان ضررهای آن را درک کرده ومتفقا مخالفت کرده اند پس بیاییم با خرید نکردن حد اقل به وظیفه اجتماعی خود عمل کنیم.

انعام اله صادقی رئیس اتاق اصناف شهرستان خدابنده نیز در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: واحدهای صنفی و مردم از افتتاح این فروشگاه در شهر قیدار اعتراض کرده اند.

وی افزود: سازمان صنعت و معدن کشور پروانه فعالیت این فروشگاهها را تایید می کند و اتحادیه کشور نیز پروانه کسب صاد می کند و مجوز فعالیت این فروشگاهها تحت اتاق اصناف شهرستان و حتی سازمان صنعت و معدن استان زنجان نیست وگرنه بنده اجازه فعالیت به آنها نمی دادم و مخالف وجود این فروشگاهها در شهر قیدار هستم.

رئیس اتاق اصناف خدابنده با بیان اینکه اعتراض مردم و اصناف به فرمانداری و استانداری استان زنجان ارسال شده است ادامه داد: این فروشگاهها ادغام شده چندین شرکت بزرگ است و با افتتاح یک شعبه آن در شهر قیدار پانصد واحد صنفی باید در این شهر جمع آوری شود و این به معنای بیکاری پانصد خانواده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.