• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

سهم نیم درصد کتابخانه های خرمدره از محل در آمدهای شهرداری پرداخت نشده است

  • کد خبر : 57386
  • 28 دی 1395 - 9:30
سهم نیم درصد کتابخانه های خرمدره از محل در آمدهای شهرداری پرداخت نشده است

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان خرمدره گفت: تاکنون ۸۰ درصد از سهم نیم درصد کتابخانه های این شهرستان از محل درآمدهای شهرداری معادل ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت نشده است که ادامه این روند مشکلاتی را به دنبال دارد.

نبض سحر: لیلا صباغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۰ میلیون ریال از محل نیم درصد کتابخانه های این شهرستان از درآمدهای شهرداری این شهرستان پرداخت شده و مابقی آن مانده است.
وی بابیان اینکه شهرداری خرمدره علت پرداخت نکردن سهم نیم درصد کتابخانه های این شهرستان را مشکلات مالی عنوان می کند و اظهار کرد: ادامه این روند اجرای برنامه های مختلف کتابخانه های عمومی به ویژه مربوط به ایام دهه فجر را با محدویت مواجه می کند.
صباغی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده امور کتابخانه های این شهرستان در برنامه های جشن انقلاب با ارگان های دیگر مانند شهرداری مشارکت دارد اما محدویت های منابع مالی امکان اجرای برنامه های بیشتر را سلب کرده است.
وی بیان کرد: اقدام های موثر در ارتباط با گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند نتایج مثبتی را در بین اقشار مختلف به همراه دنبال داشته باشد و این موضوع باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
مسئول کتابخانه های عمومی خرمدره نیز ادامه داد: خوشبختانه این شهرستان به لحاظ شاخص هایی از قبیل شمار و مساحت کتابخانه بالاتر از نرم کشوری قرار دارد و به عبارتی وضعیت بسیار خوبی در این بخش حاکم است.
صباغی خاطرنشان کرد: شمار کتابخانه های این شهرستان به نسبت جمعیت آن وضعیت مناسبی دارد و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان خرمدره با داشتن هفت کتابخانه شامل ۴ باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه روستایی و با جمعیت ۶۵ هزارو ۱۶۶ نفری معادل ۴/۶ درصد از جمعیت کل این استان در فاصله ۷۵ کیلومتری و در جنوب مرکز استان زنجان واقع شده است.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.