• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

افزایش تولید ۱۷ میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان؛ تولید ۱۷ هزار تن بذر اصلاح شده در استان زنجان

  • کد خبر : 57426
  • 29 دی 1395 - 9:12

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید میزان محصولات کشاورزی در استان زنجان گفت: در سال جاری تولید انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان ۱۷ میلیون تن افزایش یافته بود

به گزارش نبض سحر, حسین جعفری امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد٬ بیان کرد: رسیدن به خودکفایی در تولید گندم و تولید انواع دانه‌های روغن نتیجه اعتماد دولت به بخش کشاورزی و تلاش کشاورزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید این میزان بدون تغییر در اراضی زیر کشت کشوری استان زنجان اتفاق افتاده است٬ بیان کرد: در چند سال اخیر نیز راندمان مصرف آب به ۴۴ درصد افزایش یافته و شاخص بهره وری ۲۰ درصد طی سه سال گذشته در زنجان رشد کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان به طبع کشور در بخش کشاورزی اتفاقات خوبی افتاده است بین کرد: در سال جاری ۳۵۲ هزار تن گندم خرید از کشاورزان خرید تضمینی انجام شده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کلزا از کشاورزان بیان کرد: پرداخت هزینه‌های خرید کزا هر چند که با کمی تاخیر انجام شده ولی همه معوقه‌های کشاورزان پرداخت شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاوزی استان زنجان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده است٬ گفت: تجهیز ۴ هزار هکتار نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش ضریب میکانیزاسیون بخش کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: در طول سه سال گذشته ۲ هزارو ۳۵۰ دستگاه تراکتور و ۶۴ دستگاه کمباین٬ ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ادوات کشاوزی تهیه شده که در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به تولید محصولات کشاورزی که نیاز به آب کمتری دارد توجه ویژه‌ای شده است٬ گفت: در تولید بذر نیز در استان زنجان از ۱۲ هزار تن به ۱۷ تن رسیدیم.

انتهای پیام/

منبع: موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.