• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

تخریب کنندگان آیت‌الله دولابی چقدر با اندیشه‌های امام(ره) آشنا هستند

  • کد خبر : 57557
  • 02 بهمن 1395 - 9:20

بعد از انتشار جامع و کامل گزارش جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم آیت‌الله استاد محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری موج تخریب‌های اصلاح طلبان در زنجان به راه افتاد، هر چند که این تخریب‌ها در هفته‌های قبل در شبکه‌های مجازی وجود داشت اما این بار به روزنامه‌های محلی اصلاح طلب نیز کشیده شد.

به گزارش نبض سحر, بعد از انتشار جامع و کامل خبر جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم‌ استاد محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری موج تخریب‌های اصلاح‌طلبان علیه این عضو خبرگان رهبری آغاز شد تا اینکه این تخریب‌ها به به نوشته یک عضو اصلاح طلب در روزنامه محلی حامی این جریان رسید.

از گزارش ۳۳ پاراگرافی جلسه تفسیر قرآن کریم آیت الله حاج ابواقاسم دولابی که به موضوعات مختلف اختصاص داشت تنها دو پاراگراف که انتقاد به دولت و اقدامات نسجیده مسئولان بود مورد هجمه اصلاح‌طلبانی قرار گرفته که مدعی آزادی بیان هستند.

آیت الله حاج ابوالقاسم دولابی در بخشی پایانی این جلسه با اظهار تاسف از برخی اقدامات نسنجیده مسئولان و بدعهدیهای طرف مقابل در برجام گفت: قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها برداشته شود اما چه شد؟ بعد از چند ماه یک هواپیمای استردادی از کشور اسپانیا تحویل ایران می‌شود و جای تاسف دارد که وزیر این مملکت به استقبال یک هواپیمایی فرانسوی برود، یعنی اینقدر ما وابسته و نیازمند هستیم که چشم‌مان به دست آنها دوخته شده ؟ این رفتارها، رفتارهای ناشایستی است و اگر ما  بدانیم و باور کنیم که آنها دست از سر ما برنمی‌دارند به طور یقین از دشمن قطع امید خواهیم کرد.

با تفکر در این جملات به روشنی مشخص می‌شود که عضو محترم مجلس خبرگان رهبری با دلسوزی نسبت به مصالح این کشور اظهار نظر کرده‌اند همان دلسوزی که مقام معظم رهبری بارها و بارها در قطع امید کردن از دشمن بیان فرموده‌اند.

یک روزنامه اصلاح طلب در واکنش به سخنان قرآنی و انقلابی عضو مجلس خبرگان رهبری تیتر «جلسات تفسیر موضوعی قرآن یا جلسات تخریب دولت منتخب مردم؟» را به کار برده و نوشته که جلسه تفسیری قرآن بایستی جنبه اخلاقی و تهذیب نفس داشته باشد نه موضع سیاسی.

در پاسخ به حملات سازمان یافته رسانه‌ای علیه عضو خبرگان رهبری توسط برخی مهره‌های اصلاح باید گفت که در جلد پنجم صحیفه نور امام خمینی(ره) فرموده که اسلام همه چیز است، قرآن همه چیز است. قرآن انسان درست کن است، کتاب انسان‌سازی است قرآن همه چیز دارد؛ سیاست دارد، فقه دارد، فلسفه دارد.

طبق گفته رئیس جمهور قرار بود تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو شود اما با گذشت یک سال نه تنها تمامی تحریم‌ها لغو نشد و بلکه با تمدید تحریمها. نقض برجام رسمی و «ایسا» نیز قانون شد.

تمدید تحریم‌ها بیانگر آن است که مذاکرات دیپلماتیک دولت یازدهم تاثیری در فرایند اعمال تحریم‌ها علیه ایران نداشته است در صورتیکه جلوگیری از ادامه وضع تحریم جدید و رفع تحریم‌های قبلی هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای عنوان شده بود؛ اما تاکنون چانه‌زنی بین طرفین نه‌ تنها منجر به پایان تحریمها نشده، بلکه در این فرایند تحریم‌های اعمال شده علیه ایران افزایش هم یافته است. از سویی دیگر دستاوردهای برجام که دولت برای آن هدفگذاری کرد در طول این یکسال به ثمر ننشسته است.

آیت الله دولابی نیز تنها به نقض برجام توسط طرف آمریکایی و غیرقابل اعتماد بودن آنها اشاره کرد و در ادامه گفت که در شان وزیر این مملکت نیست به استقبال یک هواپیما برود.

 خود تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور نیز بارها گفته‌اند که طرف آمریکایی برجام را نقض کرده و حتی رئیس کل بانک مرکزی گفت که آن چیزی که از برجام به ایران رسیده تقریبا هیچ است.

نگارنده در روزنامه محلی زنجان به عضو محترم مجلس خبرگان رهبری(مفسر و حافظ قرآن) توصیه می‌کند که مطالب سیاسی را در بین نمازگزاران و کسانی که پای تفسیر قرآن کریم می‌نشینند بیان نکند که همان تئوری جدایی دین از سیاست است. یعنی مسجد و جلسه تفسیر قرآن جای مطالب سیاسی نیست!

نظر امام خمینی(ره): اسلام، اگر چنانچه مطالعاتی داریم و ان‌شاء‌الله دارید، در اسلام و قرآن اسلام فقط عبادت نیست. فقط تعلیم و تربیت عبادی و امثال اینها نیست، اسلام سیاست است، اسلام از سیاست دور نیست، اسلام یک حکومت بزرگ به وجود آورده است.

در مطلب این روزنامه یک دوگانگی نیز در برخورد با رای مردم دیده می‌شود و آن اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در زنجان و فضای رقابتی آن  مورد تردید قرار گرفته و به نوعی خواسته تا منتخب مردم استان را تضعیف کند و در طرف دیگر تاکید داشته که در جلسات تفسیر قرآن نباید در نقد عملکرد دولت منتخب مردم سخنی گفته شود، یعنی هر جایی که منتخب مردم نزدیک به اصلاح‌طلبان باشد نباید دیگر منتخبان مردم در مجلس خبرگان و حتی شاید مجلس شورای اسلامی در مورد آنها اظهار نظر کنند.

لازم به ذکر است که آیت الله دولابی در جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم و در جلسه ۲۵ دی ماه برخی چهره‌سازی‌ها در صدا و سیما را نیز مورد نقد قرار داد که نشان می‌دهد این جلسات مسائل جامع کشور و شیوه درست زندگی در مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از نگاه قرآنی را در برمی‌گیرد.

هدف حملات سازمات یافته رسانه ای علیه آیت الله ابوالقاسم دولابی تنها و تنها در جهت تخریب و حمله به یکی از چهره‌های انقلابی مجلس خبرگان رهبری است، چهره‌ای که از زمان حضورش در زنجان برای ارتقاء فرهنگ قرآنی در استان در حال تلاش بوده و به شهرستانها و روستاهای مختلفی را نیز سفر کرده است.

عده‌ای در این وسط سعی دارند با تخریب آیت‌الله ابوالقاسم دولابی دستان خالی دولت را با هیاهوی رسانه‌ای پر کنند.

در پایان باید بار دیگر به فرمایشات امام راحل نیز اشاره کرد که فرمود: اسلام دین سیاست است اصلش، اسلام را شما مطالعه دارید در آن، اسلام یک دینی است که احکام عبادیش هم سیاسی است، این جمعه، این خطبه‌های جمعه، آن عید، آن خطب‌های عید، این جماعت، اجتماع، این مکه، این مشعر، این منی، این عرفات، همه اش یک مسایل سیاسی است. با اینکه عبادت‌اند، در عبادتش هم سیاست است، سیاستش هم عبادت است.

انتهای پیام/

منبع: موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.